Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Ότι πρέπει να ξέρεις για την διαδικασία φόρτισης [vid]

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε απλά και γρήγορα κάποια βασικά σχετικά με την φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σε αντίθεση με το hard rock συγκρότημα των AC/DC η διαδικασία φόρτισης δεν είναι καθόλου φασαριόζα. Γίνεται σε πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) ή σε συνεχούς (DC). Σχετικά με το AC ας είναι καλά ο Nicola Tesla που με την γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος που επινόησε (και κόντρα στον Edison που υποστήριζε το DC) στις ΗΠΑ επιτεύχθηκε η μακρινή μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας δίχως απώλειες. Κάτι που δεν μπορεί να γίνει με το συνεχές ρεύμα (όπως αυτό που δίνουν οι μπαταρίες απευθείας).

Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η φόρτιση με AC διαρκεί αρκετά περισσότερο απ’ ότι σε DC. Ο λόγος είναι πολύ απλός επειδή τα δύο ρεύματα είναι διαφορετικά. Στην φόρτιση AC το εναλλασσόμενο ρεύμα μετατρέπεται από τα ηλεκτρικά ισχύος σε DC προτού αποθηκευτεί στις μπαταρίες. Στους σταθμούς φόρτισης DC το ρεύμα έχει ήδη μετασχηματισθεί (από AC) και φορτίζει αποδοτικότερα την μπαταρία.


Φανταστείτε κάτι σαν ένα αγωγό νερού. Η DC φόρτιση λειτουργεί με πολύ μεγαλύτερη ισχύ. Η πίεση (δηλ. η τάση Volt) είναι πολύ μεγαλύτερη πίεση με αποτέλεσμα να ρέει περισσότερη ποσότητα (ρεύματος σε Ampere) στην μπαταρία.

Ας υποθέσουμε πως για την φόρτιση του 80% μιας μπαταρίας ο χρόνος φόρτισης με εντοιχισμένο φορτιστή Wallbox ισχύος 11 kW διαρκεί 6 ώρες. Για την ίδια μπαταρία σε φορτιστή DC ισχύος 22 kW η διαδικασία πέφτει στο μισό και στις 3 ώρες. Φυσικά υπάρχουν και σούπερ ταχυφορτιστές με πάνω από 100 kW, όπως αυτοί με την πρόσφατη εμπειρία φόρτισης που είχα με την Mercedes EQC σε δίκτυο IONITY.

Πολύ σημαντικό είναι στην φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μην χρησιμοποιούνται προεκτάσεις καλωδίων πέρα από το προτεινόμενο του κατασκευαστή. Επίσης προσοχή στο καλώδιο να μην κολουριάζει και δημιουργεί «πηνίο» με κίνδυνο υπερθέρμανσης.


To βίντεο ολοκληρώνεται με την επαγωγική ασύρματη φόρτιση δίχως καλώδια. Εδώ απλά το αυτοκίνητο έχει μια πλάκα δέκτη που ευθυγραμμίζεται πάνω από την πλάκα εκπομπής για την μεταφορά ισχύς (συνήθως στα 3,2 kW). Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικά ενδιαφέρονται εικονογραφήματα.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close