NEA

Το νέο Opel Corsa έχει εξελιγμένη αεροδυναμική για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση

Το Opel Corsa ήταν ανέκαθεν ηγέτης της καινοτομίας και το νέο μοντέλο (που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019) δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η έκτη γενιά του μικρού αυτοκινήτου της Opel, πέραν του ότι υπερέχει σε συστήματα υποστήριξης οδηγού συγκρινόμενο με τη πλειοψηφία των ανταγωνιστών του, διαθέτει και πολύ καλή αεροδυναμική.

Σύμφωνα με τη μέθοδο που ακολουθεί σε όλα τα νέα μοντέλα της, η Opel βελτιστοποίησε την αεροδυναμική του Corsa στο «Research Institute of Automotive Engineering & Vehicle Engines» στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης.

Το αποτέλεσμα είναι ένας συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,29 –εξαιρετική τιμή για αυτοκίνητο του μεγέθους του– και συγκριτικά με τον προκάτοχό του μία περαιτέρω μειωμένη μετωπική επιφάνεια μόλις 2,13 τ.μ., κάτι που καθιστά το νέο Corsa ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Επίσης, η νέα γενιά του bestseller της Opel ήδη πληροί το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d.

«Η αεροδυναμική είναι ένας μόνο τομέας στον οποίο η Opel αυξάνει την απόδοση των αυτοκινήτων της» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Μηχανολογίας, Christian Müller. «Οι προηγμένοι κινητήρες βενζίνης και diesel και οι εξελιγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης  είναι τα υπόλοιπα εργαλεία που επιστρατεύουμε για να μειώσουμε αισθητά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Όλες αυτές οι τεχνολογίες υιοθετούνται από το νέο μας Corsa, το οποίο θα διατίθεται για πρώτη φορά ως ηλεκτρικό Corsa-e.»

Λόγω των προκλήσεων που προκύπτουν από τα μειωμένα πρότυπα εκπομπών CO2, η άριστη αεροδυναμική αποκτά μεγάλη σημασία στη βιομηχανία αυτοκινήτου αλλά και για τους πελάτες. Χαμηλή αντίσταση σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την κίνηση του αυτοκινήτου, το οποίο με τη σειρά του μεταφράζεται σε μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Για παράδειγμα, 10% μείωση  στην αντίσταση έχει ως αποτέλεσμα μείωση της κατανάλωσης περίπου 2% στο New European Driving Cycle (NEDC), ή μέχρι 5% κατά  την οδήγηση με 130 χλμ./ ώρα. Οι μηχανικοί της Opel πέτυχαν τον κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,29 δίνοντας προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια που συμβάλλει στη βελτίωση αυτής της παραμέτρου.

Για παράδειγμα, το κάτω τμήμα του αμαξώματος, από το χώρο του κινητήρα μέχρι τον πίσω άξονα, έχει επίπεδη επένδυση για βελτίωση της ροής του αέρα. Το νέο Corsa έχει επίσης αεροτομή στο πίσω τμήμα της οροφής, που βελτιώνει τη ροή αέρα και μειώνει τους στροβιλισμούς. Η αεροτομή αυξάνει και την αεροδυναμική άντωση στον πίσω άξονα, γεγονός το οποίο βελτιώνει περαιτέρω την ευστάθεια του νέου Corsa στην ευθεία.

Επαναστατικό για την κατηγορία: ενεργές περσίδες βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση

Στο νέο Corsa και όταν δεν χρειάζεται αέρας ψύξης τα ανοίγματα της μάσκας κλείνουν αυτόματα, κάτι που μέχρι στιγμής συναντούσε κανείς σε πολύ πιο μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα. 

Όταν είναι κλειστό, το σύστημα αυξάνει τις αεροδυναμικές επιδόσεις κατευθύνοντας τη ροή αέρα γύρω από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου και προς τα άκρα, αντί μέσα από το διαμέρισμα του κινητήρα.

Οι περσίδες της μάσκας ανοίγουν ή κλείνουν ανάλογα με τη θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα και την ταχύτητα. Για παράδειγμα ανοίγουν όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανηφορική διαδρομή ή σε συνθήκες πόλης και σε υψηλές θερμοκρασίες. Κλείνουν όταν απαιτείται μικρότερη ψύξη του κινητήρα, για παράδειγμα σε ταχύτητες αστικών διαδρομών.

Η έκτη γενιά του μικρού μοντέλου της Opel δεν είναι το πρώτο, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο Corsa που κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Το 1995, η Opel εξέπληξε τη βιομηχανία με μία μηχανολογική μελέτη βασισμένη στο Corsa για ένα λεγόμενο «αυτοκίνητο τριών λίτρων», που σημαίνει ότι σχεδιάστηκε για μέση κατανάλωση μικρότερη των 3,5 lt/100 km.

Το Corsa ECO 3 διέθετε, μεταξύ άλλων, μία αεροτομή οροφής προερχόμενη από το GSi, σπόιλερ μπροστά από τους εμπρός τροχούς και ανάγλυφα μαρσπιέ μπροστά από τους πίσω τροχούς. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των αεροδυναμικών μέτρων ήταν ένας ιδιαίτερα χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας για μικρό τρίθυρο hatchback μοντέλο – μόλις 0,29 Cd. Είκοσι τέσσερα χρόνια αργότερα, ένα αυτοκίνητο παραγωγής πέτυχε το ίδιο εξαιρετικό αποτέλεσμα: το νέο Opel Corsa.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button