ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda CR-V Hybrid AWD [test drive]

Με το νέο υβριδικό CR-V, η Honda δεν ανανεώνει απλά τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση αλλά θέτει νέα στάνταρ στον τομέα της τεχνολογικής υπεροχής.

Για μία εταιρία που πίστεψε από πολύ νωρίς στον ηλεκτρισμό, το συγκεκριμένο δείγμα γραφής αποτελεί κάτι περισσότερο από απλή, φυσική, εξέλιξη. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα βήματα που έχει κάνει ποτέ προς τα εμπρός, για πολλούς και διάφορους λόγους, με κυριότερο όλων το σύστημα i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive system).

Το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιεί ένα δίλιτρο βενζινοκινητήρα που δουλεύει σε κύκλο Atkinson -ισχύος 145 ίππων- και δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, ισχύος 184 ίππων. Αυτά συνδυάζονται σε τρία διαφορετικά modes. Καταρχήν έχουμε την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, Electric Drive. Αυτή ενεργοποιείται κυρίως σε χαμηλές ταχύτητες και φορτία, ενώ έχει σχετικά μειωμένη αυτονομία, μερικών χιλιομέτρων. Μετά υπάρχει το Hybrid Drive, στο οποίο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ουσιαστικά λειτουργεί ως γεννήτρια για να τροφοδοτεί το συσσωρευτή και οι ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν το έργο της κίνησης. Τέλος, υπάρχει και το Engine Drive, όπου όλοι οι κινητήρες συνδέονται με τους τροχούς, μεταφέροντας ροπή σε αυτούς.

Εάν αυτά δεν σας φαίνονται αρκετά, στην πολυπλοκότητα -και προφανώς απόδοση- του όλου συνόλου συμβάλλει ένα e-CVT σύστημα μετάδοσης της κίνησης, καθώς και ένας πολύδισκος συμπλέκτης, ο οποίος αναλαμβάνει να εμπλέξει τον πίσω άξονα, έστω και με την υπόνοια ότι πάει να υπάρξει κάποιο γλίστρημα ή γενικότερα απώλεια πρόσφυσης στους μπροστινούς τροχούς. Αντίστοιχα, υπολογίστε και τρεις ακόμα επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, Sport, Econ και EV, μέσω των αντίστοιχων κουμπιών στην κεντρική κονσόλα.  

Το γιατί να προχωρήσει κανείς σε κάτι τόσο σύνθετο σχεδιαστικά και κατασκευαστικά, απαντάται από την ίδια τη λειτουργία του συνόλου. Αρκετή δύναμη και αμεσότητα παντού, πολύ ήσυχη λειτουργία και μία κατανάλωση που είναι εξαιρετική, αν συνυπολογίσει κανείς τον όγκο, το βάρος και την ισχύ του αυτοκινήτου.

Ο high-tech χαρακτήρας του νέου CR-V, βέβαια, δεν εξαντλείται εκεί. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του δεν μπορεί κανείς να μην προσέξει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που μεταξύ άλλων παρουσιάζει γραφικά, ανά πάσα στιγμή, τη ροή της ενέργειας κίνησης. Αντίστοιχα ενδιαφέρον προκαλεί η επιλογή της Honda να αντικαταστήσει το συμβατικό επιλογέα των ταχυτήτων με τέσσερα κουμπιά, στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Πίσω από αυτά, στο υπόβαθρο, λειτουργεί το Honda Sensing, ένα πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματης πέδησης, ελέγχου και διατήρησης της λωρίδας κ.λπ. καθώς επίσης το Blind Spot Information για τον έλεγχο των τυφλών γωνιών, το Cross Traffic Monitor, HUD, ένα πληρέστατο σύστημα infotainment και διάφορα άλλα καλούδια, που θα ικανοποιήσουν και τον πλέον απαιτητικό.

Ειδικά για τον οδηγό, όλα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την άνετη και πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης, θα τον κάνουν να νιώσει πραγματικά δικαιωμένος για την επιλογή του. Με άνεση θα μετακινηθούν και οι τρεις πίσω επιβάτες, μαζί με το συνοδηγό. Μία διαφοροποίηση στην υβριδική έκδοση του CR-V έχει να κάνει με την τοποθέτηση του συσσωρευτή κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Με αυτή τη διαμόρφωση δεν υπάρχει η δυνατότητα τρίτης σειράς θέσεων, ενώ παράλληλα περιορίζεται και ο διαθέσιμος χώρος. Βέβαια και πάλι παραμένουν 497 λίτρα, που είναι παραπάνω από αρκετά για να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο, το υβριδικό CR-V προσφέρει μία πραγματικά καλή ποιότητα κύλισης. Μία αίσθηση που ολοκληρώνεται από την προσεγμένη δουλειά στην ηχομόνωση και από τη συνολική λειτουργία του συστήματος κίνησης. Στην Εθνική είναι χαρακτηριστική η ευστάθειά του, ενώ και σε δρόμους με στροφές η καλή ρύθμιση της ανάρτησης θα διατηρήσει τις κλίσεις σε λογικά επίπεδα, εμπνέοντας μία αίσθηση ασφάλειας. Τα φρένα, με τη σειρά τους, δείχνουν καλά και ανθεκτικά σε σκληρή χρήση.

Αυτό που παραξενεύει λίγο είναι τα ελαστικά. Η επιλογή της Honda να τοποθετήσει τροχούς 18 ιντσών, υποδηλώνει έμφαση στην άσφαλτο. Τα ελαστικά, ωστόσο, είναι για SUV και μάλιστα με ένα υψηλό προφίλ 235/60. Αυτά, μαζί με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση, επιτρέπουν την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και σε χωματόδρομους που είναι περισσότερο κακοτράχαλοι από το φυσιολογικό.

Εν κατακλείδι, η νέα γενιά του υβριδικού CR-V είναι ο,τι πιο τεχνολογικά εξελιγμένο έχει να επιδείξει η Honda. Επιβλητικό εμφανισιακά, ντυμένο με ποιοτικά υλικά και εφοδιασμένο με μία πλειάδα ηλεκτρονικών και άλλων συστημάτων, πρακτικά δεν έχει αντίπαλο για αυτά που προσφέρει. Η τιμή του, βέβαια, δεν είναι ευκαταφρόνητη, μπορεί όμως να δικαιολογηθεί από όλα τα ανωτέρω. Όσο για το αν αξίζει, θα πούμε πως ναι. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα μοντέλο δίχως αντίπαλο, για αυτό που αντιπροσωπεύει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda CR-V Hybrid AWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 96,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 107 kW (145 PS) / 6.200 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 135 kW, Ροπή: 315 Nm
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου 1,3 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη  
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,3 / 6,3 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 57 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 791 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 166 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler H-L, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.600 x 1.855 x 1.679 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος

1.601/1.630 mm
Πρόσβασης 37,0, Διαφυγής 49,0, Ράμπας 28,0 μοίρες
192 mm

Μεταξόνιο 2.663 mm
Χώρος αποσκευών 497-1.694 lt
Απόβαρο 1.614 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.650€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!