Δεν αναμένονται σημαντικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, ούτε στις τιμές των νέων μοντέλων!

Ο κύκλος WLPT που θα βρεθεί σε πλήρη ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου έχει δημιουργήσει αναστάτωση στην αγορά αυτοκινήτου και στους κατόχους Ι.Χ.

Όπως δήλωσε στο caroto.gr ο Δημήτρης Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ) «…είναι σε εξέλιξη με το υπουργείο οικονομικών οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε η αλλαγή του τρόπου μέτρησης των εκπομπών CO2 να μην επιφέρουν αυξήσεις στις τιμές πώλησης των καινούργιων αυτοκινήτων και στα τέλη κυκλοφορίας. Σε σχετικές εξαγγελίες άλλωστε προχώρησε προ ημερών η κυβέρνηση και ως τις αρχές Σεπτεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες ενέργειες».

Όπως είχαμε γράψει οι νέες αυξημένες εκπομπές ρύπων με το ισχύον φορολογικό σύστημα θα είχαν ως συνέπεια την αύξηση τόσο των τελών κυκλοφορίας όσο και της τιμής πώλησης κάθε νέου μοντέλου. Κάτι που προκαλεί μεγάλη σύγχυση γύρω από τα τέλη κυκλοφορίας και πιθανές αυξήσεις τιμών στα νέα αυτοκίνητα.

Αναλυτικό παράδειγμα: Ένα νέο αυτοκίνητο που στις 31 Αυγούστου εκπέμπει Χ ποσότητα ρύπων, την ίδια θα εκπέμπει από την εξάτμισή του και στις 1 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, το διαφορετικό σύστημα μέτρησης (το WLTP, έως τώρα υπάρχει μία αναγωγή του NEDC μέσω ενός μαθηματικού compass μοντέλου) θα εμφανίζει σε πολλές περιπτώσεις αυξημένη εκπομπή CO2. Κάτι που: α) έχει άμεση επίπτωση στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας και β) στην τιμή πώλησης αφού υπάρχει κλιμακούμενος φορολογικός συντελεστής (τα υβριδικά έχουν μειωμένο κατά 50% και τα ηλεκτρικά απαλλάσσονται πλήρως).

Αν θεωρήσουμε ως δεδομένο πως δεν είναι δίκαιο κοινωνικά να υπάρξει καμία αύξηση τόσο στα τέλη όσο και στις τιμές των νέων μοντέλων που θα επέφερε στρέβλωση στην αύξηση της μεταπωλητικής αξίας όσων έχουν πωληθεί πριν την 1/9), τότε υπάρχουν δύο τινά: α) να παγώσει το σύστημα βάσει το CO2 μέχρι το τέλος της χρονιάς και να ισχύσουν τα νέα προσαρμοσμένα δεδομένα από το νέο έτος ή β) να υπάρξει άμεση αναπροσαρμογή των συντελεστών και να αντισταθμιστούν οι διαφορές ώστε να μην υπάρξει σημαντική αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας και στις τιμές των αυτοκινήτων.

Τελικά θα ισχύσει το δεύτερο και πιο λογικό σενάριο με σχετική τροπολογία που θα κατατεθεί στις 31 Αυγούστου ή το αργότερο αρχές Σεπτεμβρίου και πριν από την ΔΕΘ.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close