ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Audi Q3 Sportback στην Γερμανία [first drive]

Η κουπέ εκδοχή του Q3 θα είναι διαθέσιμη στην χώρα μας από τον Οκτώβριο με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από τις 34.960€.

Κανονικά η κουπέ έκδοση του Q3, έχοντας και το προηγούμενο των Q7 και Q8, θα έπρεπε να ονομάζεται Q4. Οι ιθύνοντες της Audi επέλεξαν τελικά τα δώσουν τη συγκεκριμένη επωνυμία στο πιο μικρό ηλεκτρικό τους SUV, το Q4 e-tron οπότε η κουπέ εκδοχή του Q3 ονομάστηκε Sportback. Μια επωνυμία πασπαρτού στη γκάμα της Audi.

Αυτό όμως είναι απλά μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, ενώ η ουσία έχει να κάνει με το ότι οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Audi κατόρθωσαν πραγματικά να διαφοροποιήσουν τις δύο εκδοχές του Q3 μεταξύ τους. Εξασφαλίζοντας στο Sportback μια πιο δυναμική εμφάνιση, με πιο μικρό ύψος και έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω.

Οι αλλαγή αυτή των αναλογιών έχει σα συνέπεια το κουπέ να δείχνει, ενώ δεν είναι, πιο μεγάλο από το στάνταρ SUV, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν και αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες συμβάλλουν στη δημιουργία της ζητούμενης πιο δυναμικής εικόνας. Λεπτομέρειες όπως οι τονισμένοι αεραγωγοί ή οι ενθέσεις στον πίσω προφυλακτήρα.

Αξιοσημείωτο και αναμφίβολη επιτυχία των σχεδιαστών της γερμανικής εταιρείας είναι το γεγονός πως η μεγαλύτερη κλίση της οροφής δεν επηρέασε στην ουσία τους χώρους. Στο πίσω κάθισμα, μόλις λάβει κανείς θέση, το εσωτερικό ύψος είναι ικανοποιητικό και απλά στην επιβίβαση -και στην αποβίβαση- πρέπει να σκύψεις περισσότερο σε σχέση με το στάνταρ Q3.

Αντίστοιχα η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στην 5θέσια διάταξη, που είναι και η πιο συνηθισμένη, φτάνει τα απόλυτα ικανοποιητικά 530 λίτρα και ισοφαρίζει την αντίστοιχη τιμή του στάνταρ Q3. Το οποίο πλεονεκτεί μόνο όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος (μετακινούμενου κατά 13 εκατοστά στο Sportback), καθώς η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.530 λίτρα έναντι 1.400 του Sportrback. Στο οποίο βέβαια αυτή η δυνατότητα θα αξιοποιηθεί ακόμα πιο σπάνια.

Ο διάκοσμος δεν διαφοροποιείται στην ουσία από αυτό του Q3 αλλά και από τη λογική που ακολουθεί η Audi στα μικρά και μεσαία μοντέλα της. Έτσι στο χώρο κυριαρχεί η  μεγάλη οθόνη των 10,1 ιντσών του συστήματος infotainment, που έχει εμπλουτιστεί πλέον και με την ψηφιακή βοηθό Alexa που μπορεί να παράσχει πληροφορίες ανά πάσα στιγμή για έως και 80.000 λήμματα.

Από κει και πέρα ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι ψηφιακός και στην κορυφαία του εκδοχή με δυνατότητες επιλογής των πληροφοριών που παρέχει στον οδηγό και της εμφάνισής του. Σε γενικές γραμμές είναι ευανάγνωστος, ενώ ιδιαίτερα πρακτική όσο και εντυπωσιακή είναι η απεικόνιση του χάρτη του συστήματος πλοήγησης σε όλη του την έκταση (στο Virtual Cockpit Plus με διαγώνιο 12,3 ιντσών). Κατά τα άλλα η σχεδίαση είναι σύγχρονη και η αίσθηση πολυτελής, ενώ και εδώ χρησιμοποιούνται διάφορα στοιχεία προκειμένου να δημιουργηθεί μια πιο σπορ αίσθηση.

Το κατεξοχήν ζητούμενο είναι βέβαια να υφίσταται πιο σπορ αίσθηση στο δρόμο. Προκειμένου λοιπόν να το πετύχουν αυτό η ανάρτηση στο Sportback είναι στάνταρ η σπορ, όπως στάνταρ είναι και το Drive Select.

Πράγματι οδηγώντας το νέο SUV κουπέ της Audi στο Μέλανα Δρυμό διαπίστωσα ένα πολύ καλά στημένο αυτοκίνητο, με ένα ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο σου παρέχει τη δυνατότητα, χάρη και στις περιορισμένες εξωτερικές του διαστάσεις να το τοποθετήσεις εκεί ακριβώς που θεωρείς καλύτερα. Ταυτόχρονα ακόμα και στην αποκλειστικά προσθιοκίνητη εισαγωγική του έκδοση έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης -πόσο μάλλον στις quattro.

Το Q3 Sportback έχει σαφώς έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, στον οποίο συμβάλλει και η λιγότερη ψηλή, σε σχέση με ένα συμβατικό SUV, θέση οδήγησής του, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η καλή περιφερειακή ορατότητα -όχι πάντα δεδομένη, ειδικά στα κουπέ κάθε είδους και τύπου.

Η εισαγωγική έκδοση του Q3 Sportback κινείται από το γνωστό πιά 1.5 TFSI της μάρκας, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους. Εδώ υπάρχει όμως η εξής ιδιαιτερότητα: όταν το κιβώτιο είναι χειροκίνητο ο τετρακύλινδρος turbo είναι στη συμβατική εκδοχή του. Όταν όμως είναι το αυτόματο τότε πρόκειται για την ήπια υβριδική εκδοχή του (mild hybrid) με σύστημα μίζας γεννήτριας και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V.

Η ενέργεια που ανακτάται κυρίως κατά την πέδηση αποδίδεται όταν ο βενζινοκινητήρας χρειάζεται ενίσχυση -στην εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ). Το boost αυτό είναι και καλοδεχούμενο και αισθητό,  με αποτέλεσμα το Q3 Sportback να δείχνει και ιδιαίτερα ζωντανό και άμεσο στο πάτημα του γκαζιού. Παράλληλα το σύστημα start stop τίθεται σε λειτουργία όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου πέσει κάτω από τα 22 χλμ./ ώρα ενώ αν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι μεταξύ των 55 και των 160 χλμ./ ώρα το Q3 Sportback μπορεί να ρολάρει για κάποιες εκατοντάδες μέτρα με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας.

Φυσικά τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα με τον 2.0 TDI των 190 ίππων (45 TDI) -υπάρχει και εκδοχή του με 150 ίππους- και φυσικά με τον 2.0 TFSI των 230 ίππων (45 TFSI) που εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 6,5 δεύτερα, τελική 233 χλμ./ ώρα).

Τα δίλιτρα σύνολα είναι και αυτά που θα είναι πιο γρήγορα διαθέσιμα. Πιο συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο, με τις τιμές του να διαμορφώνονται από τις 44.820 ευρώ (2.0 TDI, 150 ίπποι), 52.800 ευρώ (2.0 TDI, 190 ίπποι) και από τις 52.620 ευρώ (2.0 TFSI, 230 ίπποι), με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση quattro στις πιο ισχυρές

Στα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η διάθεση των Q3 Sportback 35 TFSI των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων, που φυσικά παρουσιάζουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Η συμβατική έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο θα ξεκινά από τις 34.960 ευρώ ενώ η σαφώς πιο ενδιαφέρουσα ήπια υβριδική με το αυτόματο από 37.140 ευρώ.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button