ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Kia ΧCeed στην Γαλλία [first drive]

H διάθεση του ολοκαίνουργιου Kia Ceed, που πραγματικά έχει ενδιαφέρον και προαλείφεται ως ένα από τα μελλοντικά best seller της μάρκας, θα ξεκινήσει στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο και σε τιμές που κατά την εκτίμησή μου θα ξεκινούν πάνω κάτω από τις 20.000 ευρώ για το 1.0 T-GDI.

To νέο Kia XCeed είναι το τέταρτο μοντέλο της μάρκας στη δημοφιλή μικρή- μεσαία κατηγορία και κάλλιστα θα μπορούσε να έχει επιλεγεί για αυτό και μια άλλη επωνυμία. Κι αυτό γιατί οι σχεδιαστές της κορεάτικης εταιρείας έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά διαφοροποιώντας το σημαντικά από όλα τα άλλα που αποτελούν τη γκάμα του Ceed.

Το XCeed χαρακτηρίζεται από την ίδια την Kia ως CUV (Crossover Utility Vehicle) πράγμα που σημαίνει πως σε σχέση με ένα κλασικό SUV δεν είναι τόσο ψηλό ούτε έχει τόσο τονισμένα off road στοιχεία. Από την άλλη δίνει έμφαση στο design, έχοντας να επιδείξει μια πιο κομψή και δυναμική σχεδιαστική προσέγγιση χωρίς να υπολείπεται όπως θα δούμε στη συνέχεια, σε χώρους.

Ανεξάρτητα πάντως από τα ακρωνύμια, τους χαρακτηρισμούς και τις περιγραφές των κατηγοριών, που τις πιο πολλές φορές επικαλύπτονται, γεγονός είναι πως με το XCeed η Kia προσθέτει στη γκάμα της μια νέα και ξεχωριστή πρόταση. Με χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάς, μέχρι στιγμής τουλάχιστον και πολύ συχνά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Όλα αυτά λοιπόν καθιστούν το XCeed των σχεδόν 4,40 μέτρων ιδιαίτερα ενδιαφέρον ως σύλληψη και πολύ περισσότερο ως εκτέλεση.

Αισθητικά πρόκειται για μια από τις καλύτερες προσεγγίσεις των τελευταίων ετών, με ένα σύγχρονο και νεανικό αμάξωμα, που χάρη στο αυξημένο πλάτος του (+25 χιλιοστά σε σχέση με το πεντάθυρο Ceed), τις δικές του αναλογίες (οι πρόβολοι π.χ. είναι μεγαλύτεροι κατά 25 και 60 χιλιοστά μπροστά και πίσω αντίστοιχα), τη διαφοροποιημένη και πιο εμφατική μάσκα και κυρίως τη διαμόρφωση της οροφής και του πίσω μέρους του -που έτυχε της ίδιας ή και μεγαλύτερης προσοχής από το εμπρός- έχει ένα δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα.

Από κει και πέρα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που ανάλογα με το μέγεθος των τροχών κυμαίνεται από τα 172 (ζάντες 16 ιντσών) έως και τα 184 χιλιοστά (ζάντες 18 ιντσών), το διαφοροποιεί αισθητά από ένα συμβατικό hatchback. Και του εξασφαλίζει τόσο την εύκολη κίνηση σε ένα βατό χωματόδρομο όσο και την ευελιξία και πρακτικότητα μέσα στην πόλη. Χάρη στην πιο ψηλή θέση οδήγησής του σε σχέση π.χ. με το Ceed, συνέπεια της οποίας είναι και η πολύ καλή ορατότητα του οδηγού, αλλά και στις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησής του που απορροφούν πιο αποτελεσματικά, χάρη και στα υδραυλικά στοπ των αμορτισέρ, τις ανωμαλίες των δρόμων των πόλεων και όχι μόνο. Η θέση οδήγησης ταυτόχρονα είναι πιο χαμηλή από αυτήν του κλασικού SUV Sportage, γεγονός που ταιριάζει με τον πιο σπορτίφ προσανατολισμό του ΧCeed.

Στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το στη Γαλλία και γύρω από τη Μασσαλία, το πιο πρόσφατο Kia είναι πολύ καλά στημένο. Παρά τις λίγο πιο μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησής του, πάντα σε σχέση με το Ceed, δεν εμφανίζει ούτε έντονες κλίσεις στις στροφές ούτε ενοχλητικές κινήσεις του αμαξώματός του. Ταυτόχρονα τα περιθώρια πρόσφυσής του -κινητήριοι τροχοί είναι αποκλειστικά οι εμπρός- πριν ενεργοποιηθούν τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα, είναι μεγάλα.

Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, τα αποτελεσματικά φρένα και το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο τότε θα έχει την πλήρη εικόνα ενός ευχάριστου αυτοκινήτου, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οποίου βρίσκονται πολύ πιο κοντά σε αυτά ενός κλασικού hatch, παρά στα πιο «βαριά» ενός παραδοσιακού SUV.

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον εδώ είναι πως αυτή η πιο σπορ και πιο άμεση προσέγγιση επιτυγχάνεται χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στους χώρους στο εσωτερικό. Σε σχέση με ένα κλασικό SUV, που κακά τα ψέματα ένας από τους βασικούς παράγοντες της επιτυχίας τους είναι και οι σαφώς πιο άνετοι χώροι, καθώς συγκριτικά με ένα hatchback η υπεροχή είναι δεδομένη ευθύς εξαρχής.

Οι τέσσερις λοιπόν, ενίοτε και πέντε, επιβάτες του XCeed έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό «αέρα» για τα πόδια αλλά και για τα κεφάλια τους και αυτό παρά τη σημαντική κλίση της οροφής. Ταυτόχρονα και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ δεν αφήνει με τα τουλάχιστον 426 λίτρα του περιθώρια για παράπονα. Μάλιστα αν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, που για πρώτη φορά σε Kia διαιρούνται σε τρία τμήματα (40:20:40), μπορούν να μετακινηθούν αντικείμενα με συνολικό όγκο έως και 1.378 λίτρα.

Την άνεση, την καλοπέραση και την ασφάλεια των επιβαινόντων του XCeed πάντως την εξασφαλίζει και ο πλούσιος εξοπλισμός του, με τις πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, τα πολλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης, το προαιρετικό ηχοσύστημα της JBL αλλά και το εξελιγμένο σύστημα infotainment.

Μάλιστα πρόκειται για την πρώτη χρήση του UVO Connect, του νέο συστήματος της Kia, που στα αυτοκίνητα που θα διατεθούν στη χώρα μας θα διαθέτει μια κομψή παραλληλόγραμμη οθόνη 8,0 ιντσών και προαιρετικά 10,1 ιντσών, με δυνατότητα πολλαπλών ενδείξεων. Προαιρετικά και ο πίνακας οργάνων, για πρώτη φορά μάλιστα σε Kia, θα μπορεί να είναι ψηφιακός, με διαγώνιο 12,3 ιντσών και πολύ καλή ευκρίνεια (ανάλυση 1920×720 pixels). Όσο για τη σχεδίαση δεν διαφοροποιείται από τα πολύ καλά πρότυπα του Ceed, τόσο σε ότι αφορά την ποιότητα όσο και την εργονομία.

Το XCeed θα είναι διαθέσιμο με όλους τους κινητήρες με τους οποίους διατίθενται και τα άλλα μικρομεσαία Kia. Δηλαδή με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη T-GDi των 120 ίππων, τον τετρακύλινδρο 1.4 T-GDi με τους 140 ίππους, τον 1.6 T-GDi των 204 ίππων που για πρώτη φορά υπάρχει σε μοντέλο που δεν φέρει το χαρακτηρισμό GT και τoν diesel των 1.600 κυβικών και των 115 ή 136 ίππων. Ο τελευταίος θα κινεί και την ήπια υβριδική έκδοση 48B Hybrid που θα ακολουθήσει στο μέλλον, ενώ θα υπάρχει και plug-in υβριδική εκδοχή, όπως άλλωστε και για το Ceed Sportswagon.

Ο 1.4 T-GDI που οδηγήσαμε στην Μασσαλία δεν έδειξε σε καμία περίπτωση να πιέζεται, ειδικά αν φροντίζει κανείς να το διατηρεί, με το χειροκίνητο κιβώτιο με τον καλό επιλογέα, στη μεσαία περιοχή των στροφών λειτουργίας του. Ο diesel των 1.600 κυβικών και των 136 ίππων με τη σειρά του αποδείχθηκε ιδιαίτερα πολιτισμένος και ζωντανός. Και οι δύο συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, κάτι που ισχύει και για υα υπόλοιπα σύνολα της γκάμας πλην του 1.0 T-GDi.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

    1. Ναι σε αρκετά μεγάλο βαθμό, παρότι ελάχιστα πιο μαλακό απο το Ceed. Όμως η επιλογή αυτή (για την αναρτηση) έπρεπε να γίνει λόγω του διαφορετικού χαρακτήρα του XCeed. Το οποίο ειναι ευχάριστο και απολαυστικο στην οδήγηση :-)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Με αγάπη από την caroto team.