Hyundai i30 N Fastback [test drive]

Μετά το hatchback, το Fastback… Διαφορετικό αμάξωμα, η ίδια όμως συνταγή, που μπορεί να χαρίσει ατελείωτες ώρες χαράς και ένα χαζό χαμόγελο στο πρόσωπο αυτού που το οδηγεί.

Έχοντας οδηγήσει εδώ και μερικούς μήνες το i30 N Performance ήρθε η ώρα να βάλουμε χέρι και στην πιο οικογενειακή έκδοση αυτού. Ξεκινώντας από τα βασικά, το Fastback διαθέτει 12 εκατοστά επιπλέον μήκους και ένα σαφώς καλύτερο WAF (Wife Acceptance Factor), αφού είναι λιγότερο μπρουτάλ και παράλληλα μπορεί να καλύψει και τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας. Δεν θα κρύψουμε μάλιστα ότι εμφανισιακά μας αρέσει καλύτερα από το Hatchback, ενώ διαθέτει και καλύτερο συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας, Cd 0,297, έναντι 0,32.

Στο εσωτερικό δεν αλλάζουν πολλά. Τουλάχιστον για τον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με όλη την απαιτούμενη πλευρική στήριξη, ένα τιμόνι με την κατάλληλη διάμετρο και πάχος, πεντάλ με καλή αίσθηση και απόκριση, καθώς και έναν ωραίο, σφιχτό επιλογέα, με μεταλλική αίσθηση, που βοηθά στις γρήγορες αλλαγές. Ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, ας μην κοροϊδευόμαστε όμως, κανείς δεν θα το θέσει αυτό ως σοβαρή προδιαγραφή, επιλέγοντας το συγκεκριμένο μοντέλο…

Επιστρέφοντας λοιπόν στον οδηγό, έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων άνεσης και ασφάλειας, καθώς και μία μεγάλη, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, με εύκολο χειρισμό. Αυτά για την καθημερινότητα. Για όταν θελήσει να χαρεί το απόκτημά του, έχει επίσης ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, που δείχνει να κάνει καλή δουλειά, ενισχυμένα φρένα και τέσσερα προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal, Sport και N custom, που επιλέγει μέσω δύο μπουτόν στο τιμόνι.

Αναφορικά με τις αναρτήσεις, μπορούν να χαρακτηριστούν από σφιχτές έως πολύ σφιχτές. Καλό είναι να αποφεύγονται οι πολλές λακκούβες, καθώς δεν το έχουν σε τίποτα να συμπεριφέρονται ως «κούτσουρα», μεταφέροντας τον ήχο και τον κραδασμό αυτούσιο στο εσωτερικό. Στον αντίποδα όμως, όταν η ταχύτητα ανέβει, ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Ελαχιστοποιούν τις κλίσεις και καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν σχεδόν όλα τα αποθέματα πρόσφυσης των P Zero που ντύνουν τους 19’’ τροχούς.

photos: nmarinopoulos

Τυπικά, στο Fastback η Hyundai έχει προβεί σε ορισμένες μικρό-αλλαγές στις αναρτήσεις. Είναι δηλαδή κατά 5% πιο μαλακές, σε σχέση με το hatchback, ενώ συνοδεύονται και από μία πιο λεπτή, κατά 1 χλστ. εμπρός αντιστρεπτική και πιο προοδευτικά bump stops. Αν πάντως ρωτάτε εμάς, δεν θυμόμαστε μεγάλη διαφορά στην άνεση ή στην οδική συμπεριφορά, σε σχέση με το πεντάθυρο i30 N. Πιθανά να υπάρχει κάτι, αν τα βάλεις δίπλα δίπλα, αυτό όμως δεν πρόκειται να το κάνει κανένας…

Ο κινητήρας, με τη σειρά του, παραμένει ως έχει. Στην έκδοση της δοκιμής, με το Performance Package, αποδίδει 275 ίππους από 1.998 κ.εκ. με τη βοήθεια turbo. Ωραίος ήχος, αρκετή ισχύς από χαμηλά και ακόμα περισσότερη όσο το στροφόμετρο ανεβαίνει. Η ροπή του είναι τυπικά 353 Nm, με τη βοήθεια overboost όμως ανεβαίνει στα 378 Nm. Ανάλογα με το προεπιλεγμένο πρόγραμμα, αλλάζει η συμπεριφορά και το γρέζι του, ενώ τα σκασίματα από την εξάτμιση συμπληρώνουν αρμονικά το όλο πακέτο. Προφανώς δεν είναι ο πιο φειδωλός ενεργειακά, κανείς όμως δεν περιμένει από ένα τέτοιο μοτέρ να κοντράρει τα υβριδικά στο συγκεκριμένο τομέα…

Στην πράξη, ναι, το i30 N Fastback είναι τόσο ευχάριστο οδηγικά όσο φαντάζεστε. Θα το ξαναγράψουμε ότι για πρώτη προσπάθεια κατασκευής ενός σπορ μοντέλου, η Hyundai τα κατάφερε παραπάνω από καλά. Το τιμόνι είναι όσο βαρύ χρειάζεται και με όλη την απαραίτητη πληροφόρηση. Κόβει άμεσα και δεν επιτρέπει ανακρίβειες και χαζά γλιστρήματα στους μπροστινούς τροχούς.

Η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι όσο το δυνατόν ουδέτερη, χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται αποστειρωμένη. Πιο απλά, δεν πρόκειται να προσφέρει τα πάντα στο πιάτο. Ζητά την προσήλωση του οδηγού και τον ανταμείβει ανάλογα. Ένας μέσος οδηγός, θα κινηθεί ταχύτατα, χωρίς να ιδρώσει πολύ. Κάποιος που ξέρει τι κάνει, θα πάρει ακόμα περισσότερα, με τα ανάλογα όμως ρίσκα, αφού τα χιλιόμετρα που μαζεύονται είναι πολλά.

Στο δια ταύτα, το i30 N Fastback αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική του πεντάθυρου i30 N. Με χαρακτήρα που ξεφεύγει από αυτόν των απλών GTI και πλησιάζει τα πιο απόλυτα μοντέλα, τύπου Type-R, δεν είναι το ιδανικό όχημα για καθημερινή χρήση. Με κόστος όμως πέριξ των 30.000 ευρώ, δεν θα βρείτε πολλά μοντέλα που να μπορούν να κινηθούν τόσο γρήγορα όσο αυτό, ούτε και να προσφέρουν τέτοια ανόθευτη αίσθηση. Α, και να μπορούν να μεταφέρουν μωρά και αποσκευές αφού -τα ξανάπαμε- στο τέλος της μέρας μπορεί να πάρει ευκολότερα το ok από τη συμβία…

Ένα ακόμα στοιχείο που μας άρεσε, έχει να κάνει με τον κινητήρα. Ο 1.500άρης diesel της Opel αποδίδει στη συγκεκριμένη διαμόρφωση 130 ίππους και 250 Nm ροπής, τιμές ικανές να κινήσουν με αξιοπρέπεια το βάρους 1.337 κιλών όχημα. Εδώ υπάρχει μία τραχύτητα και η γνωστή ηχητική υπογραφή του πετρελαιοκινητήρα, αυτά όμως εύκολα μπορεί κανείς να τα αποδεχτεί. Στην πράξη, το συγκεκριμένο μοτέρ τραβάει από χαμηλά και παρέχει αρκετή δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Παράλληλα, συνεργάζεται καλά με το -ίσως λίγο πιο κοντό από όσο θα θέλαμε- μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Όσο για την κατανάλωση, παραμένει πάντα σε λογικά επίπεδα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i30 N Fastback  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 86,0 x 86,0mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 202 kW (275 PS) /6.000 rpm
Ροπή 378 Nm (38,5 kgm) / 1.450-4.700 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 12,1 / 8,2 / 7,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 476 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 188 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 235/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.455 x 1.795 x 1.419 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.556/1.564 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 450-1.351 lt
Απόβαρο 1.494 kg
Ενδεικτική τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.800€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close