NEA

Πήγατε στο ΚΤΕΟ και σας ενημέρωσαν για «γυρισμένο» κοντέρ;

Ίσως να σας έχει τύχει να διαπιστώσετε εκ των υστέρων πως το μεταχειρισμένο που αποκτήσατε έχει τελική «γυρισμένα» χιλιόμετρα.

Το κακό έχει παραγίνει με τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα και η αναζήτηση μεταχειρισμένου πρέπει πλέον να γίνεται με εξονυχιστικό έλεγχο. Τελευταία έχουν αυξηθεί δραματικά οι αναφορές ιδιοκτητών ΙΧ που ενημερώνονται μετά από τεχνικό έλεγχο του ΚΤΕΟ πως το αυτοκίνητο που αγόρασαν ως μεταχειρισμένο έχει στην πραγματικότητα διανύσει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα παραπάνω από ότι δείχνει το κοντέρ.

Σε περίπτωση, όμως, που διαπιστωθεί ανακολουθία στα χιλιόμετρα, αυτός που την «πληρώνει» είναι ο τελευταίος ιδιοκτήτης Ι.Χ. Έτσι, εάν διαπιστωθεί απόκλιση από τυχόν προηγούμενο έλεγχο, υποχρεούνται τα ΚΤΕΟ να καταγράψουν ότι διαπιστώνεται σοβαρή ένδειξη αλλοίωσης και να διακόψουν αυτομάτως τον τεχνικό έλεγχο. Ο ιδιοκτήτης, από την ώρα που το όχημά του «κόβεται» από το ΚΤΕΟ λόγω χιλιομετρικών παρεμβάσεων, διαθέτει 20 ημέρες προκειμένου να επισκευάσει τον μετρητή και να προσέλθει εκ νέου για έλεγχο. Θα πρέπει να επισκεφθεί κάποιο πιστοποιημένο τεχνίτη χιλιομετρητών –οι οποίοι σημειώνεται ότι είναι ελάχιστοι– και με τεκμαρτό τρόπο να επαναφέρει την εκτιμώμενη σωστή ένδειξη, σύμφωνα με το kathimerini.gr.

Αυτό που έχει να κάνει ο ιδιοκτήτης του ΙΧ είναι με την βεβαίωση του ΚΤΕΟ να κινηθεί νομικά ενάντια σε αυτό που του πούλησε το αυτοκίνητο (ιδιώτη ή «μάντρα») και βάσει του ποινικού κώδικα. Συνήθως η υπόθεση εκδικάζεται και ο παθών αποζημιώνεται με μέρος επί της αρχικής της αγοράς του αυτοκινήτου. Μία από τις πιο πρόσφατες καταγγελίες που φτάνουν στο caroto.gr αφορά σε πώληση Toyota Corolla (από ιδιώτη, παρακαλώ, περασμένο και από ΚΤΕΟ) με 85.000 χλμ. στο κοντέρ και πραγματικά στα 130.000 χλμ.!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τη νέα εγκύκλιο που περιγράφει τα παραπάνω.

Τροποποίηση της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκουσίου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)» (Β΄ 1003)» (ΑΔΑ: ΩΧ1Μ465ΧΘΞ-ΑΣΖ)

Σχετ.: Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 70977/769/25-09-2019 (ΑΔΑ: 6Ο18465ΧΘΞ-23Ρ) ενημερωτική εγκύκλιος.

Σας ενημερώνουμε ότι στο τεύχος Β΄3593 της Εφημερίδας της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε η υπουργική απόφαση του θέματος με ισχύ από 26 Σεπτεμβρίου 2019. Σε συνέχεια της σχετικής εγκυκλίου σας διευκρινίζουμε τα εξής:

α) Η δήλωση της επιθυμίας των ποινικών κυρώσεων που αφορούν στην εμφανή παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων και που αναγράφεται στο κείμενο της Υπεύθυνης Δήλωσης που προβλέπεται στην παρ. 10 του άρθρου 12 «Διόρθωση ένδειξης μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων», αποσκοπεί στην ενημέρωση του ιδιοκτήτη από το ΚΤΕΟ για τις νόμιμες ενέργειές του και δεν αποτελεί εκκίνηση των ποινικών κυρώσεων για τις οποίες θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία της υποβολής εγκλήσεως, βάσει των διατάξεων του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019) Α΄ 95, όπως ισχύει από τον δηλούντα.

β) Οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας, διατηρούν αρχείο των απεσταλμένων εγγράφων από το ΚΤΕΟ για χρονικό διάστημα που προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις, προκειμένου να διαβιβαστούν στην αρμόδια εισαγγελία εφόσον ζητηθούν.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
setTimeout("__gaTracker('send','event','adjusted bounce rate','page visit 20 seconds or more')",20000);
Close
Close