ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Polo 1.0 TGI [test drive]

Εάν ψάχνετε τον απόλυτο πρωταθλητή στην κατανάλωση και δεν έχετε πρόβλημα να κάνετε μερικές θυσίες για αυτό, η συγκεκριμένη έκδοση του Polo σας κλείνει το μάτι.

Για τους ελάχιστους που πιθανά δεν γνωρίζουν, το φυσικό αέριο (CNG, Compressed Natural Gas) δεν χρησιμοποιείται μόνο σε βιομηχανίες και πολυκατοικίες. Στην Ευρώπη είναι αρκετά διαδεδομένο και στην αυτοκίνηση, αφού χάρη στο χαμηλό του κόστος μπορεί να προσφέρει οικονομία που δεν συγκρίνεται με τη χρήση υγρών καυσίμων. Το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα, με την βασική προϋπόθεση, όμως, ο χρήστης του να μένει ή να κινείται κοντά σε περιοχή με πρατήριο καυσίμων CNG.

Τα λίγα πρατήρια στην Αττική μετριούνται στα δάκτυλα των δύο χεριών, ενώ και στην υπόλοιπη χώρα, δεν είναι εύκολο να βρει κανείς να ανεφοδιαστεί. Ως εκ τούτου, αν δεν έχετε εύκολη πρόσβαση σε κάτι τέτοιο, δεν έχει νόημα να συνεχίσετε την ανάγνωση… Εάν πάλι έχετε και είσαστε αποφασισμένοι να περιορίσετε στο ελάχιστο τα έξοδα κίνησης, το Polo TGI αποτελεί αναμφίβολα μία ενδιαφέρουσα πρόταση.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, βασίζεται σε μία παραλλαγή του γνωστού 1.0 TSI, με ενισχύσεις όμως σε όσα σημεία χρειάζεται, ώστε να μπορεί να λειτουργεί με φυσικό αέριο αλλά και με βενζίνη. Ναι, το συγκεκριμένο μοντέλο έχει δύο ρεζερβουάρ, για ευνόητους λόγους. Μπορεί να χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο το CNG, σε περίπτωση όμως που δεν υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού, υπάρχει πάντα ένα μικρό ρεζερβουάρ ασφαλείας, χωρητικότητας 9 λίτρων, με βενζίνη.

Όταν δεν υπάρχει αέριο ή σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, το ίδιο το μοτέρ επιλέγει αυτόματα να κινηθεί με βενζίνη, χωρίς καμία αλλαγή σε επιδόσεις αλλά με μία ελαφρά αύξηση στην τραχύτητα λειτουργίας. Γενικά, στο συγκεκριμένο τομέα δεν θα πούμε ότι είναι από τα πιο πολιτισμένα σύνολα, αφού η τραχύτητα και η υστέρηση στις χαμηλές στροφές κόβουν πόντους από τη συνολική εικόνα. Αυτό όμως δεν είναι τόσο ενοχλητικό και θα πρέπει κανείς να το αποδεχτεί, αν θέλει να μετακινείται με κόστος κάτω από τα 5 ευρώ/ 100 χλμ.

Ναι, τα νούμερα που δίνει η εταιρία αναφορικά με την κατανάλωση μπορεί να είναι λίγο αισιόδοξα, στην πράξη όμως με 13 ευρώ που γεμίζουν το ρεζερβουάρ του φυσικού αερίου, μπορεί κανείς να διανύσει κάτι λιγότερο από 300 χιλιόμετρα! Μην παιδευτείτε να κάνετε την πράξη, την τιμή αυτή δεν τη βλέπει με κιάλια ούτε ο οικονομικότερος diesel.

Επιστρέφοντας στο ίδιο το αυτοκίνητο, δεν διαφοροποιείται σε τίποτα από τα υπόλοιπά Polo.  Με μόνη διαφορά ότι λόγω της τοποθέτησης ενός επιπλέον ρεζερβουάρ, κάτω από το δάπεδο των αποσκευών, μειώνει αισθητά τη χωρητικότητα του τελευταίου, στα 251 λίτρα. Κατά τα άλλα παραμένει το ίδιο άνετο εντός, με το προσεγμένο ταμπλό, το ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας και την καλή θέση οδήγησης.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο, δεν υπάρχουν πολλά να παρατηρήσει κανείς γύρω από την οδική του συμπεριφορά. Σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, με καλό πάτημα και γενικά ουδέτερη συμπεριφορά, καταφέρνει να απορροφήσει με επιτυχία τις περισσότερες λακκούβες των δρόμων. Οι κλίσεις του στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης είναι καλά σε αίσθηση και απόκριση.

Από άποψης επιδόσεων μην περιμένετε πολλά. Οι μόλις 90 ίπποι και αυτή η έλλειψη ισχύος που προαναφέραμε χαμηλά μπορεί να προβληματίσει λίγο, είναι όμως το τίμημα για τη μνημειωδώς χαμηλή κατανάλωση. Μετά από λίγο πάντως το συνηθίζει κανείς και δεν του φαίνεται στην καθημερινή χρήση. Εδώ βοηθά σε ένα βαθμό και το νέο κιβώτιο έξι σχέσεων, που εκμεταλλεύεται καλύτερα το ωφέλιμο εύρος των στροφών του κινητήρα.

Στο δια ταύτα, για όσους αρχίζουν να το γλυκοκοιτάζουν, θα πρέπει να υπολογίσουν και ένα διάστημα μερικών δεκάδων χιλιομέτρων χρήσης με φυσικό αέριο, ώστε να γίνει η απόσβεση του ελαφρά αυξημένου κόστους που ζητά για την αγορά του, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Μετά από 2-4 χρόνια (ανάλογα με το πόσα χιλιόμετρα κάνετε ετησίως) το μόνο που θα μένει είναι ένα πλατύ χαμόγελο, κάθε φορά που θα επισκέπτεστε το βενζινάδικο και θα φουλάρετε, πληρώνοντας με κέρματα…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Volkswagen Polo 1.0 TGI – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000-5.500 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 1.800-3.800 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό φυσικού αερίου (+ αμόλυβδης)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5.0 kg/ 7,1 lt/ 100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 3,7 / 3,3 lt/ 100 km
Ρεζερβουάρ (CNG/ βενζίνης) 14,2 kg / 9 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής σε CNG/ Βενζίνη) 280 / 126 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 91 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia EP001S 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.053 × 1.751 × 1.461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.505 mm
Μεταξόνιο 2.551 mm
Χώρος αποσκευών 251-1.025 lt
Απόβαρο 1.260 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.400€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!