NEA

Τι λέει η Volkswagen για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Η συγκεκριμένη δημοσίευση εκφράζει την θέση της Volkswagen για την ηλεκτροκίνηση και έρχεται ως αντίλογος για όσους διατηρούν επιφυλάξεις απέναντι στα EV.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι κυριολεκτικά προ των πυλών, με το 2020 να αναμένεται να αποτελέσει έτος ορόσημο για τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας. Με στόχο την αρτιότερη πληροφόρηση του Έλληνα καταναλωτή, η Kosmocar, αποκλειστικός εισαγωγέας των Volkswagen, Audi και Skoda στην Ελλάδα, «ρίχνει φως» σε δέκα «Μύθους και Αλήθειες» σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

  • ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν αρκετή αυτονομία.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Έρευνες έχουν δείξει ότι στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις οι αποστάσεις που καλύπτονται καθημερινά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μικρότερες των 100 χλμ. την ίδια στιγμή που τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτονομία άνω των 200 χλμ. Χαρακτηριστικά, με βάση την αυστηρή μέτρηση κατά τον κύκλο WLTP το Audi e-tron έχει αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 χλμ., το Volkswagen e-Golf περίπου 300 χλμ., το ID.3 που παρουσίασε η Volkswagen στη Φρανκφούρτη φτάνει τα 550 χλμ. ενώ τα Volkswagen e-up! και SKODA CITIGOe iV περίπου 260 χλμ.. Παράλληλα, όλα μπορούν να φορτίζονται σε οποιουδήποτε τύπου οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού.

  • ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή παραπλήσια αυτής των αντίστοιχων σε διαστάσεις συμβατικών. Το Audi e-tron, με πλούσιο εξοπλισμό, έχει τιμή παραπλήσια των αντίστοιχου μεγέθους Q7 και Q8 ενώ το ολοκαίνουργιο Volkswagen ID.3 στη Γερμανία, όπου ήδη έχουν ανακοινωθεί τιμές, λόγω και σχετικής επιδότησης θα έχει παραπλήσια τιμή πώλησης με το επίσης ολοκαίνουργιο Golf. Ακόμα και χωρίς κρατικά επιδοτούμενα κίνητρα, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινούνται πτωτικά, προσεγγίζοντας τα επίπεδα των συμβατικών.

  • ΜΥΘΟΣ: Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαρκεί πολύ χρόνο.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Υπάρχουν σήμερα ευρέως διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία φορτίζονται στο 80% της χωρητικότητας των συσσωρευτών τους (αντιστοιχεί σε αυτονομία αρκετά μεγαλύτερη των 250 χιλιομέτρων) σε περίπου 30΄. Η φόρτισή τους σε απλό οικιακό τριφασικό δίκτυο στη διάρκεια της νύχτας είναι αρκετή για να έχουν αυτονομία 70-80 χιλιόμετρα. Σε φόρτιση με Wallbox ισχύος 11KW, στο σπίτι ή στην εργασία, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως σε χρόνο 5-8 ωρών.

  • ΜΥΘΟΣ: Ναι, αλλά η πλήρης φόρτιση απαιτεί ώρες και το δίκτυο φόρτισης είναι πολύ περιορισμένο ενώ σε 5΄ έχει γεμίσει πλήρως το ρεζερβουάρ.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η χρήση συμβατικών αυτοκινήτων για δεκαετίες έχει δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο τρόπο συμπεριφοράς: ο χρήστης ανεφοδιάζει το αυτοκίνητό του όταν το ρεζερβουάρ βρεθεί με περίπου το 1/4 της χωρητικότητάς του, αφιερώνοντας 5΄ χρόνου. Η προσέγγιση στη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διαφορετική. Ενδείκνυται τόσο η φόρτιση στη διάρκεια της νύχτας όσο και κατά τις εργάσιμες ώρες, στο γραφείο ή την επιχείρηση. Ουσιαστικά, πολύ σύντομα ο κάτοχος αλλάζει απλά τρόπο συμπεριφοράς όσον αφορά στον ανεφοδιασμό στην καθημερινότητά του.

Όσον αφορά στη δημόσια φόρτιση, το δίκτυο φορτιστών στις πόλεις αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία. Στα πιο μακρινά ταξείδια (πχ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη) η ανάγκη για ανεφοδιασμό είναι επιτακτική για όλα σχεδόν τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και εδώ όμως οι εξελίξεις είναι ταχύτατες, με ταχυφορτιστή πλέον διαθέσιμο στο ύψος της Αταλάντης επί της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας ή στην Ιόνια Οδό, όπου η ανάπτυξη υποδομής έχει προχωρήσει με πιο γρήγορο ρυθμό, με 4 ταχυφορτιστές κατανεμημένους από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα.

  • ΜΥΘΟΣ: Σε περίπτωση σύγκρουσης η μπαταρία είναι άκρως επικίνδυνη.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί με στόχο να πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ασφάλειας με τα συμβατικά. Επίσης, περνούν αντίστοιχες δοκιμές πρόσκρουσης από τον Euro NCAP ενώ εξασφαλίζουν άδεια κυκλοφορίας από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες.

  • ΜΥΘΟΣ: Το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβό από ενός συμβατικού.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι σχετικά πιο οικονομικό καθώς δεν υπάρχει η πολυπλοκότητα που διακρίνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ενδεικτικά να προστεθεί ότι συνήθως τα φρένα καταπονούνται λιγότερο γιατί το αυτοκίνητο επιβραδύνεται (σε μεγάλο βαθμό) από τους ηλεκτροκινητήρες, δεν είναι απαραίτητη η αλλαγή λαδιών και πολλά άλλα.

  • ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταφέρουν τη ρύπανση από το χώρο χρήσης ενέργειας στο χώρο παραγωγής της, έχοντας τελικά παρόμοιο ενεργειακό αποτύπωμα με αυτό των συμβατικών.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η λεγόμενη Well-to-Wheel (WTW, από την Πηγή στον Τροχό) πορεία, καταγράφει την περιβαλλοντική διαδρομή του οποιουδήποτε καυσίμου ή μορφής ενέργειας από την εξόρυξη ή παραγωγή μέχρι τη χρήση. Στις περισσότερες περιπτώσεις το ενεργειακό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο «πράσινο» από αυτό των συμβατικών, με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε σχετικές μελέτες σύγκρισης της μέσης εκπομπής CO2 γρμ./χλμ. για διάφορους τύπους αυτοκινήτων, σε συσχέτιση με το όριο των 40 γρμ./χλμ. που είναι ο στόχος για την Ευρώπη το 2030, εξετάζοντας όλη την πορεία Well-to-Wheel της χρησιμοποιούμενης ενέργειας, αποδεικνύεται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη με τον τρόπο που ισχύει σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ή ενέργεια παραγόμενη από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι τα μόνα που μπορούν με τη σημερινή τεχνολογία να πετύχουν αυτό το στόχο.

  • ΜΥΘΟΣ: Οι μπαταρίες έχουν μικρή διάρκεια ζωής και μεγάλο κόστος αντικατάστασης.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τη συχνότητα της φόρτισης και της αποφόρτισης. Κατά κανόνα όμως, πραγματοποιούνται χιλιάδες φορτίσεις και αποφορτίσεις πριν μειωθεί σημαντικά η ισχύς. Εξάλλου, παρέχεται και σχετική εγγύηση ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα μειωθεί κάτω από συγκεκριμένο ποσοστό (συχνά το 80% της τιμής της ωφέλιμης χωρητικότητας). Για παράδειγμα στα μοντέλα των Audi, Volkswagen και Skoda δίδεται εγγύηση 8 χρόνων ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία. Όσον αφορά στο κόστος, αυτό είναι διαρκώς μειούμενο ενώ αναμένεται να προσφερθεί στην αγορά η δυνατότητα leasing μπαταριών.

  • ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρετά.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Κάποιοι θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της μεγάλης μπαταρίας τους είναι βαριά και αργοκίνητα. Αλλά ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Διότι αφ’ ενός δεν χρειάζονται κινητήρα εσωτερικής καύσης ή μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (άρα μειωμένο βάρος), αφ’ ετέρου η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Αυτό χαμηλώνει το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή του. Επίσης, ισχυροί ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι στους άξονες. Η άμεση εκκίνηση χωρίς να χρειάζεται αλλαγή ταχύτητας συνεπάγεται εντυπωσιακή επιτάχυνση – όπως ακριβώς σε ένα σπορ μοντέλο – και μάλιστα σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία που χαρακτηρίζει την ηλεκτροκίνηση.

Χαρακτηριστικά, το σχεδόν 2,5 τόνων Audi e-tron επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7″ ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η επιτάχυνση 0-60 χλμ./ώρα του ID.3 θα είναι αντίστοιχη με αυτή του Golf GTI!

Ο δε τρόπος οδήγησης δεν διαφέρει, μάλιστα αυτός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμα πιο εύκολος αφού δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων αλλά η ισχύς είναι διαθέσιμη συνεχώς, από στάση και γραμμικά. Πρόκειται για μία νέα, ιδιαίτερα συναρπαστική εμπειρία που μετά από σύντομο διάστημα εξοικείωσης αποδεικνύεται πραγματικά απολαυστική!

  • ΜΥΘΟΣ: Το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας για τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι υψηλό.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Μία ανάλυση του κόστους χρήσης των Audi e-tron και Volkswagen e-Golf με βάση τον τιμοκατάλογο της ΔΕΗ (Οκτώβριος 2019), αποδεικνύει ότι το κόστος χρήσης για το μεν e-tron, ένα αυτοκίνητο 408 ίππων και βάρους άνω των 2,5 τόνων εύκολα διατηρείται κάτω από τα 4 €/100χλμ. ενώ αντίστοιχα για το e-Golf το κόστος εύκολα διατηρείται κάτω από τα 2,5 €/100χλμ.!

Ως μέτρο σύγκρισης, συμβατικά μοντέλα μεγέθους και επιδόσεων αντίστοιχων του e-tron έχουν μέση κατανάλωση 12 €/100χλμ. ενώ αντίστοιχων του e-Golf μέση κατανάλωση 8 €/100χλμ., με το κόστος κίνησης για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να καταλήγει λιγότερο του 1/3 αυτού ενός συμβατικού (τιμή αμόλυβδης βενζίνης 1,55 €/λίτρο, μέσες καταναλώσεις παραδειγμάτων 7,5 και 5,2 λίτρα/100 χλμ.)».

Μέση κατανάλωση Audi etron κατά WLTP (kWh/100 km)

24.65

Τυπικός βαθμός απόδοσης φορτιστή (%)

0.94

Πραγματική κατανάλωση Audi e-tron κατά WLTP (kWh/100 km)

26.22

Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση 0-2000 kWh (€)

4.77

Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση >2000 kWh (€)

5.01

Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Νυχτερινό τιμολόγιο (€)

3.91

Μέση κατανάλωση Volkswagen eGolf κατά WLTP (kWh/100 km)

15.65

Τυπικός βαθμός απόδοσης φορτιστή (%)

0.94

Πραγματική κατανάλωση Volkswagen e-Golf κατά WLTP (kWh/100 km)

16.65

Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση 0-2000 kWh (€)

3.03

Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση >2000 kWh (€)

3.19

Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Νυχτερινό τιμολόγιο (€)

2.47

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Απ ‘οτι παρατηρησα στο εν λογω αρθρο, πολλαααααα απο τα ‘επιχειρηματα’ που διατυπωνονται απο μεγαλους κατασκευαστες οπως η VW ως δηθεν ‘υπερ’ της ηλεκτροκινησης, ηταν ακριβως τα ιδια που υιοθετουσαν οι ιδιοι κατασκευαστες μεχρι σημερα για την …στηριξη της τεχνολογιας κινητηρα εσωτ.καυσης, αλλα αφου διαπιστωσαν με κρυα καρδια την ανοδο των πωλησεων οχηματων που ΔΕΝ αναφερονται καν στο αρθρο, απο κατασκευαστες οπως η Αμερικανικη Τεσλα και η κινεζικη BYD (και μαλιστα κατακορυφη αυξηση) αρχισαν επομενως εξαναγκαζομενοι, να παραγουν τα δικα τους, πολυ κατωτερης αποδοσης και πολυ ανωτερης τιμης σε σχεση με τα προααφερθεντα …και πλεον θα τρεχουν και δεν θα φτανουν για να μεινουν στο παιχνιδι / ειδικα μετα τις νεες προδιαγραφες της ΕΕ για μειωση ρυπων κατω των 95 γρ.διοξειδιου του Ανθρακα που θα αρχισουν να ισχυουν και την σταδιακη απαγορευση κυκλοφοριας των οχηματων με κιν.εσωτερικης καυσης που θα αρχισει να ισχυει μετα το ’20 σε διαφορες πρωτευουσες και σταδιακα σε ολο και πιο μεγαλο βαθμο παγκοσμια. Αποφασεις ειναι αυτες : ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΑΝ οταν επελεγαν να κανουν απατες με το ντιζελ και τιςεκπομπες καυσαεριων, αντι να ανταποκριθουν στις αναγκες της πραγματικοτητας : Μιας ΕΦΙΑΛΤΙΚΗΣ πραγματικοτητας , που μας λεει οτι παει πραγματικα κατα διαoλου πλεον ο πλανητης με τo δρομο που χαραξαν εδω και 80 χρονια οι πετρελαιαδες κι ολοι οι κατασκευαστες καθε ειδους οχηματων, και που ειναι πλεον σχεδον αδυνατον να ανατραπει με οτι αυτο συνεπαγεται για ολους εμας αλλα και για το οικοσυστημα οπωςτο ξερουμε.

  2. Η εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης σε αρκετούς τομείς της μετακίνησης προσώπων είναι επιβεβλημένη εδώ και πολύ καιρό. Συγκεκριμένα στις αστικές συγκοινωνίες, στις υπηρεσίες ταξί, σε επαγγελματίες αναγκασμένους να κινούνται τις εργάσιμες ώρες τους εντός αστικών περιοχών, μετάβαση από και προς τον τόπο εργασίας και πολλά άλλα. Ταυτόχρονα η ηλεκτροκίνηση απαιτεί υποδομές πυκνής κατανομής και διάταξης, προγραμματισμό και πειθαρχία από τον ιδιοκτήτη και τον χρήστη και κυρίως αυστηρή τήρηση των κανονισμών ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ κυρίως κατά την φόρτιση και επισκευή. Η ηλεκτροκίνηση ΔΕΝ παρέχει αρκετή αυτονομία κίνησης, συνεπώς δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από χρήστη με πολλαπλό προφίλ διαδρομών. (Κάτοικοι ορεινών περιοχών, χρήστες μεγάλων διαδρομών, οικογενειακές διακοπές και πολλά άλλα). Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων δίνουν δεδομένα αυτονομίας σε ιδανικές
    συνθήκες, παραβλέποντας τις ταχείες εκφορτίσεις σε υψηλά φορτία, πτώση απόδοσης της μπαταρίας σε χαμηλές θερμοκρασίες (Έως και 40%). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυρίως τα ευρωπαϊκά δεν είναι ακριβά, είναι πανάκριβα, συγκρινόμενα με τον ανερχόμενο υπερκατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων που λέγεται Κίνα. Το κόστος αυξάνεται επιπλέον με την προσθήκη διαφόρων “Extra” χρήσιμων και άχρηστων. Το κόστος θα εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη μετά την πλήρη επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων και
    παραγκωνισμού των συμβατικών. Η συχνή ταχεία φόρτιση μειώνει θεαματικά την ζωή της μπαταρίας, ταυτόχρονα είναι δύσκολη η υποστήριξη έστω και ενός σταθμού ταχείας φόρτισης από οικιακό ρεύμα. Υπάρχει κάποιος που μπορεί να ισχυριστεί ότι το λεκανοπέδιο των Αθηνών μπορεί να καλύψει μαζική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων;. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι εξαιρετικά επικίνδυνα σε περίπτωση σύγκρουσης και σε περίπτωση βλάβης συνδέσεων και μονώσεων λόγω παλαιότητας. Ταυτόχρονα οι οδηγοί οχημάτων που περιμένουν με τις ώρες σε “Μποτιλιαρίσματα” αναπνέουν απίστευτες ποσότητες τοξικών αερίων, μαζί με τους περίοικους. Είναι λοιπόν επιβεβλημένη η ορθολογιστική ηλεκτροκίνηση, χωρίς βίαιη και εξαναγκασμένη προώθηση ολικής ηλεκτροκίνησης. Τα πάσης φύσεως υβριδικά οχήματα είναι μια θαυμάσια ενδιάμεση λύση για τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης.
    Πρέπει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα ούτε παράγει, ούτε κάνει έρευνα για να υπάρχουν κάποια απτά δεδομένα επαλήθευσης των δεδομένων των κατασκευαστών.
    Το θέμα “ηλεκτροκίνηση” μόλις άρχισε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button