BLOGNEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΚώστας Χαλκιαδάκης

Μία εβδομάδα με το οικονομικό VW Polo 1.0 MPI

Πως  ακούγεται άραγε στον δυνητικό αγοραστή αυτοκινήτου, να ξεκινήσει τη χρονιά του, με την αγορά ενός από τα καλύτερα supermini, στην πλήρη έκδοση, που θα παραπέμπει εξωτερικά σε GTi, θα στρίβει σαν τραίνο, θα τον ενημερώνει κι από πάνω αν εμφανίζει σημάδια κόπωσης στην οδήγηση του… και όλα αυτά με περίπου 13.000 ευρώ;

Ο ψαγμένος περί των αυτοκινητιστικών θα υποψιαζόταν ότι κάποιο “λάκο έχει η φάβα” και με τη σειρά του ο λιγότερο ενημερωμένος αν δεν το αγόραζε χωρίς καν να το δει… σίγουρα θα έψαχνε τους τιμοκαταλόγους για τις απαραίτητες συγκρίσεις.

Αν και οι δυο υποψήφιοι αγοραστές -ο ψαγμένος και ο λιγότερα ψαγμένος- με κλειστά μάτια εισέρχονταν στο Polo 1.0 MPI EVO 80PS, με στόχο να προσπαθήσουν να καταλάβουν για τι αυτοκίνητο πρόκειται θέτοντας ακόμα και σε λειτουργία τον κινητήρα,  σίγουρα ο ψαγμένος θα καταλάβαινε ότι κάτι διαφορετικό παίζει με τη χροιά του κινητήρα, που δεν θα τον προδιαθέτει για εκρηκτικές επιδόσεις.

Στο μεταξύ και οι δυο Θα εστίαζαν στο σχήμα του τιμονιού στην αίσθηση του κιβωτίου, στην αφή των πλαστικών στην οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, στα σκληρά πλαστικά του ταμπλό και στην άνεση του εσωτερικού χώρου. Είναι βέβαιο ότι η έκπληξη τους θα ήταν μεγάλη, όταν θα άνοιγαν τα μάτια και θα διαπίστωναν ότι βρίσκονταν στο εσωτερικό ενός Polo, αφού τυχόν απορίες περί της γεωγραφικής προέλευσης του αυτοκινήτου θα έπαυαν να υπάρχουν στη θέαση του γνωστού VW.

Την ίδια έκπληξη αποκόμισα κι εγώ, όταν ο N.M. χωρίς πολλές λεπτομέρειες για το εν λόγω test drive, απλά μου έδωσε τη διεύθυνση για την παραλαβή του οχήματος. Αρχικά νόμισα ότι θα οδηγήσω ένα GTi με τάσια. Αλώστε το αλλά Ferrari κόκκινο χρώμα με τους βαμμένους προφυλακτήρες μας προδιάθεσε για σπουδαίες επιδόσεις. Τιμόνι με διαφορετικό τελείωμα, γνώρισμα σε γρήγορα μοντέλα, οθόνη με πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος, αλλά και η εξαιρετική θέση οδήγησης είναι λεπτομέρειες που δεν τις συναντάς σε οχήματα με 13.000 ευρώ. Πράγματι, με τα 80 άλογα δεν μπαίνεις σε πίστα… αλλά στις αστικές μετακινήσεις παίρνεις Pole Position. Σε αγώνα οικονομίας βλέπεις και καρό σημαία, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις που κάνουν λόγο για 4,8 λ./100χλμ.

Στην δική μας εβδομαδιαία συγκατοίκηση η κατανάλωση κινήθηκε στα 6 λίτρα κατά μέσο όρο, με πλήρες φορτίο και τσιμπημένο το γκάζι. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κινητήρας του εν λόγω Polo αποδίδει ισχύ 80 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή τα 95 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ο οδηγός θα εκτιμήσει την ποιότητα κύλισης του VW Polo, τη γραμμική απόδοση των 80 ίππων του κινητήρα και φυσικά την εξαιρετική αίσθηση στο σύστημα πέδησης. Τώρα λεπτομέρειες για τη σχετικά μεγάλη διαδρομή στο κιβώτιο ταχυτήτων περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Στην τελική ο πολύ ψαγμένος οδηγός ας επιλέξει το GTi με τη διαφορετική αίσθηση στο σύστημα μετάδοσης.

Μετά από μια εβδομάδα οδήγησης με το Polo 1.0 MPI EVO 80PS δεν ήθελα να το επιστρέψω. Μπορεί αρχικά οι 80 ίπποι και τα τάσια να ξενίζουν με το μύθο του Polo…αλλά η συνολική αίσθηση, η πρακτικότητα και υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι στοιχεία που δύσκολα τα ξεχνάς, όταν υπολογίζεις να περάσεις κάποια χρόνια με ένα αυτοκίνητο. Και αν αναζητάτε ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο πόλης, με οικονομικό κινητήρα και δίχως turbo φοβίες σε ότι αφορά την αξιοπιστία, το εν λόγω «πολάκι» θα κάνει μια χαρά την δουλειά του…

Ετικέτες

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...
Back to top button
Close
Close