NEA

Οι νέες Alfa Romeo Giulia GTA & GTAm έχουν 540 άλογα και 100 κιλά λιγότερα

H Alfa Romeo γιορτάζει τα 110 της χρόνια με μια συλλεκτική GTA έκδοση της Giulia που θα παραχθεί μόλις 500 φορές, μαζί με την GTAm.

Η GTA (Gran Turismo Alleggerita ή σε ελεύθερη απόδοση αδυνατισμένη Gran Turismo) είναι η ισχυρότερη έκδοση της Giulia και για την περίσταση ο twin-turbo V6 των 2,9 λίτρων αποδίδει 540 ίππους με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Συγκριτικά, η QV με τα 510 άλογα έχει την ίδια διαδικασία σε 3,9 δλ.

Μέσω της εκτεταμένης χρήσης ελαφρών υλικών, όπως είναι τα ανθρακονήματα, το αλουμίνιο και το Lexan οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν το βάρος κατά 100 κιλά. Με συνολικό βάρος 1.520 κιλά και την αύξηση της ιπποδύναμης, η Giulia GTAm έχει αναλογία 2,82 κιλά/ ίππο προσφέροντας καταιγιστικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ.).

Οι μηχανικοί της μάρκας έθεσαν σαν στόχο τη βελτίωση της αεροδυναμικής και της συμπεριφοράς, αλλά πάνω απ’ όλα τη μείωση του βάρους, όπως έγινε και στην περίπτωση της Giulia GTA του 1965. Τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα εξελίχθηκαν με βάση και την εμπειρία που προέκυψε από την εμπλοκή της εταιρείας στην Formula 1, ενώ νέος είναι ο διαχύτης, αλλά και οι τροχοί των 20 ιντσών με το κεντρικό μπουλόνι. Τα μετατρόχια εμπρός και πίσω αυξήθηκαν κατά 50 χλστ., ενώ εξελίχθηκε ένα νέο σετ αμορτισέρ-ελατηρίων.

Ειδικότερα στην έκδοση GTAm, η αεροδυναμική βελτίωση έφτασε σε ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο με μεγαλύτερα αεροδυναμικά στοιχεία στο εμπρός και πίσω μέρος. Σε επίπεδο επιδόσεων ο αλουμινένιος V6 Bi-Turbo αύξησε την απόδοσή του και χάρη στο νέο σύστημα εξαγωγής της Akrapovič από τιτάνιο. Στο εσωτερικό εκτεταμένη είναι η χρήση Alcantara, ενώ στην έκδοση GTAm έχει αφαιρεθεί το πίσω κάθισμα, οι επενδύσεις στις πόρτες και έχει τοποθετηθεί roll-bar.

Οι 500 πρώτοι που θα παραγγείλουν μια GTA ή μια GTAm θα έχουν μέχρι και την παραλαβή της τη βοήθεια ενός εκπροσώπου της μάρκας, ενώ θα πάρουν ως δώρο ένα κράνος της Bell και ένα πλήρες (φόρμα, γάντια, παπούτσια) αγωνιστικό σετ της Alpinestare στα χρώματα του αυτοκινήτου τους. Τόσο το κράνος όσο και τη φόρμα και όλα τα άλλα θα τα χρησιμοποιήσουν σε μαθήματα οδήγησης της Alfa Romeo Driving Academy.

Τα αρχικά «GTA»

Το αρκτικόλεξο GTA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Giulia Sprint GTA του 1965, μια ειδική έκδοση με βάση την Sprint GT και «μεταφράζεται» σε “Gran Turismo Alleggerita”, με την τελευταία λέξη να αποτελεί τον ιταλικό όρο για το «ελαφρωμένη». Στην  GTA το αμάξωμα της Giulia Sprint GT αντικαταστάθηκε με ένα όμοιο, αλλά κατασκευασμένο από αλουμίνιο με το συνολικό βάρος να μειώνεται από τα 950 στα 745 κιλά. 

Παράλληλα ο κινητήρας των 1.570 κ.εκ. με τους διπλούς εκκεντροφόρους από την ήδη υψηλή για την εποχή απόδοση των 115 ίππων, χάρη στην «εκγύμναση» που δέχθηκε από τους μηχανικούς της Autodelta, την επίσημη αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo, έφτασε τους 170 ίππους.

Η επιτυχία του μοντέλου στους αγώνες δεν άργησε να έρθει και η GTA σύντομα κατέκτησε εκατοντάδες νίκες σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα ενίσχυσε την εικόνα συνολικά της γκάμας και ήταν τόσο πετυχημένο που το κοινό συνδύασε το όνομα GTA με κάθε σπορ Alfa Romeo.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close