ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Karoq 1.5 TSI 150 PS DSG [test drive]

Skoda Karoq υπάρχουν πολλά. Το συγκεκριμένο, όμως, αποτελεί την κορωνίδα στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου.

Η γενικότερη άποψή μας για το μεσαίο SUV της Skoda είναι λίγο έως πολύ γνωστή, καθώς ήδη έχουμε δημοσιεύσει τις δοκιμές της βενζινοκίνητης έκδοσης των 1,0 λίτρων και της diesel των 1.6 λίτρων. Το Karoq είναι ένα από τα αυτοκίνητα που καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες ενός μέσου χρήστη. Καλοφτιαγμένο, με ενδιαφέρουσα εξωτερική εμφάνιση και με άνετο για την κατηγορία του εσωτερικό. Πόσο μάλλον, στην προκειμένη περίπτωση, όπου έρχεται με τον πολύ καλό κινητήρα 1.5 TSI των 150 ίππων, ο οποίος συνοδεύεται και από το κλασικό εφτάρι κιβώτιο DSG του ομίλου.

Προτού όμως πάμε εκεί, ας θυμηθούμε μερικά πράγματα για το εσωτερικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εντός είναι όλα καλής ποιότητας. Όσο για το ταμπλό, παρότι δεν διεκδικεί δάφνες σχεδιαστικά, κερδίζει το χρήστη με την πρακτικότητα και την ευχρηστία που προσφέρει. Κατά τα άλλα, υπάρχει -κλασικά τοποθετημένη στο κέντρο- μία μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment και, γύρω γύρω, διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα που συμπληρώνουν την όλη εικόνα.

Σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης, παραμένει πλήρως ρυθμιζόμενη και άνετη. Την ίδια ευχάριστη αίσθηση θα αποκομίσουν και οι πίσω επιβάτες. Όχι μόνο λόγω των διαθέσιμων χώρων αλλά και γιατί λεπτομέρειες όπως τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια θα τους προσφέρουν μία αναβαθμισμένη εμπειρία κατά τις πολύωρες μετακινήσεις. Και, βέβαια, δεν μπορούμε να παραλείψουμε να αναφερθούμε στο διαμέρισμα των αποσκευών, όπου με 521 λίτρα, κυμαίνεται στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

photos: nmarinopoulos, σ.σ. για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η 4×4 έκδοση που πλέον δεν διατίθεται

Αναφέροντας αυτά, ήρθε η ώρα να περάσουμε στο προκείμενο, το σύστημα πρόωσης. Αντικειμενικά, ο 1,5 TSI είναι ένα από τα πλέον εξελιγμένα σύνολα του ομίλου VW. Ως εκ τούτου, δεν θα μπορούσε να είναι κακός. Εάν εξαιρέσει κανείς ένα μικρό lag χαμηλά, κατά τα άλλα η λειτουργία του είναι υποδειγματική. Αρκετά αθόρυβος και χωρίς κραδασμούς να μεταφέρονται στο εσωτερικό, αναβαθμίζει γενικά την εμπειρία εντός του Karoq, χάρη στην αυξημένη ισχύ και ροπή που προσφέρει.

Ένα ακόμα καλό είναι η αρμονική συνύπαρξή του με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται πάντα στους σωστούς χρόνους, αρκετά γρήγορα και χωρίς μπερδέματα. Σε μία τόσο πλούσια, ωστόσο, έκδοση, θα έπρεπε να έχουν προβλεφθεί paddles, για τη σειριακή αλλαγή των σχέσεων, πίσω από το τιμόνι.

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, δεν υπάρχει κάτι να του προσάψει κανείς. Σταθερό και άνετο, δίνει μία αίσθηση ασφάλειας στα χέρια του οδηγού, ακόμα και αν αυτός επιλέξει να κινηθεί πιο γρήγορα από το κανονικό. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή πληροφόρηση ενώ και τα φρένα δείχνουν ικανά να επιβραδύνουν επιτυχώς τα σχεδόν 1.400 κιλά του αυτοκινήτου.

Οι αναρτήσεις του δείχνουν να κάνουν καλή δουλειά με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και σίγουρα κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αν όχι λίγο πιο πάνω από αυτόν. Καλές είναι και οι επιδόσεις, οι οποίες θα καλύψουν και με το παραπάνω το μέσο χρήστη. Σαν πρόταση, βέβαια, δεν πρόκειται να εξάψει τίποτα πάθη. Θα δώσει όμως τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα και να έχει μία ευχάριστη καθημερινότητα.

Τώρα στο δια ταύτα, η τιμή των 26.200 ευρώ στη βασική αυτόματη DSG έκδοση (από 22.100€ με το χειροκίνητο κιβώτιο), χαρακτηρίζεται λογική. Βέβαια, εάν κανείς στραφεί στην πιο πλούσια, της δοκιμής, τότε το κόστος φτάνει τα 31.400 ευρώ, νούμερο που βάζει στο τραπέζι και άλλες προτάσεις. Όπως πάντως και να έχει, το Karoq είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες μίας σύγχρονης οικογένειας.

σ.σ. για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η 4×4 έκδοση που πλέον δεν διατίθεται

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Karoq 1.5 TSI 150 PS DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0 sec
Τελική ταχύτητα 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση WLTP 6,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 617  km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 147 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T001, 225/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση αμαξώματος
4.399 x 1.841 x 1.626 mm
172 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.576/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 521-1.630 lt
Απόβαρο 1.395 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.200€ (από 22.100€ με το χειροκίνητο κιβώτιο)

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.
Back to top button
Close
Close