NEA

Mercedes-Benz C 111: 50 χρόνια μετά παραμένει ως μια από τις πιο πρωτοποριακές!

H C 111 είχε παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 1970 στην Γενεύη προκαλώντας σοκ και δέος με το προχωρημένο τεχνολογικό της περιεχόμενο.

Ακόμη και σήμερα η C 111 εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για την Mercedes και για όσους επιθυμούσαν ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με το αστέρι στο καπό. Μάλιστα την εποχή της Miura και της Ferrari υπήρχαν αρκετοί που είχαν δώσει λευκή επιταγή στην Mercedes για να καπαρώσουν τα πρώτα αυτοκίνητα που θα έβγαιναν στην παραγωγή. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που σχεδιάστηκε σε υπολογιστή επισπεύδοντας την υλοποίηση του κατά τέσσερις μήνες.

X-ray drawing of the Mercedes-Benz C 111-II experimental vehicle, the second version of the experimental vehicle with a four-rotor Wankel engine.

Σχεδιαστικά η πρώτη εκδοχή C 111-I (παρουσιάστηκε το 1969 στην Φρανκφούρτη) τα είχε όλα με αεροδυναμικό σχήμα σφήνας, πόρτες σε άνοιγμα φτερών γλάρου (gullwing), πολύ χαμηλό ύψος που έφτανε μόλις τα 1,12 μέτρα, αμάξωμα από συνθετικά πλαστικά (GFRP) και χαλύβδινο αυτοφερόμενο πλαίσιο. Ήταν διθέσια, με τον περιστροφικό κινητήρα (με τρεις ρότορες, συνολική ισχύς στους 280 ίππους) τοποθετημένο στο κέντρο, ενώ κατά γνήσια παράδοση των Γερμανών δεν αδιαφορούσε για την πρακτικότητα, έχοντας μάλιστα και ένα ικανών διαστάσεων πορτμπαγκάζ στο πίσω μέρος.

Η C 111-II ακολούθησε έχοντας ως high-light έναν αναβαθμισμένο κινητήρα Wankel με τέσσερις ρότορες χωρητικότητας 602 κ.εκ. έκαστος και με συνολική ισχύ στους 350 ίππους. Η τελική έφτανε την ασύλληπτη τότε ταχύτητα των 300 χλμ./ώρα με τα 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνονται σε 4,9 δευτερόλεπτα. Η Mercedes είχε κατασκευάσει πέντε τέτοια αυτοκίνητα και τα δύο τα παρουσίασε στο σαλόνι της Γενεύης το 1970. Μάλιστα το πρωτότυπο με την κωδική ονομασία 31 έκανε για πρώτη φορά δυναμική παρουσία με μερικούς γύρους στην πίστα Montoux της Γενεύης.

Τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς η Mercedes αντικατέστησε τον περιστροφικό κινητήρα με έναν V8 των 3,5 λίτρων να φθάνει στους 500 ίππους και την C111 να κάνει ρεκόρ ταχύτητας στο Nardo με πάνω από 400 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα η C 111 παρέμεινε με το χαρακτήρα ενός πειραματικού αυτοκινήτου για νέες τεχνολογίες, αλλά και για την προβολή, όπως αποδεικνύεται ακόμη και σήμερα, μισό αιώνα μετά.

Record-breaking car Mercedes-Benz C 111-II D during the 64-hour record attempt in Nardò, June 1976.

Παρουσιάστηκαν διάφορες εκδοχές, όπως οι C 111-II D (1976), C 111-III (1977) και C 111-IV (1979). Από αυτές ξεχωρίζει η τρίλιτρη ατμοσφαιρική πεντακύλινδρη diesel έκδοση την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης. Στο Nardo τέσσερις οδηγοί οδηγούσαν αδιάκοπα για 60 ώρες και μέση ωριαία ταχύτητα στα 252 χλμ./ώρα! Αυτά και πολλά άλλα ρεκόρ είχε σπάσει την δεκαετία του 1970 η πρωτοποριακή C 111.

Press reports about the Mercedes-Benz C 111 dating from 1969 and 1970.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

    1. Αν δεν με απατά η μνήμη μου δεν συμμετείχε ποτέ ξανά στο Le Mans μετά το τραγικό δυστύχημα του 1955. Για αυτό το λόγο η Mercedes επέστρεψε στο μηχακίνητο αθλητισμό τέλη της δεκαετίας του 1980.

      https://www.caroto.gr/2014/06/13/le-mans-%cf%84%ce%bf-%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%cf%8c%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%bf-%ce%b1%cf%84%cf%8d%cf%87%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close