NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αυτό το υβριδικό Toyota Sports 800 του 1977 είχε κινητήρα τζετ!

To Toyota Sports 800 Gas Turbine-Hybrid ίσως και να ήταν το πρώτο υβριδικό της μάρκας αφού συνδύαζε έναν κινητήρα τζετ με ηλεκτρικό μοτέρ.

Για τα Turbine Cars, τα αυτοκίνητα με αεριοστρόβιλο (γνωστός και ως κινητήρας μετάκαυσης ή τζετ) έχουμε μιλήσει και παλιότερα. Όπως στην περίπτωση της Chrysler και του Gas Turbine Car που είχε πρώτη παρουσιάσει το 1954 στους δρόμους ένα αυτοκίνητο που την κίνησή του είχε αναλάβει εξ ολοκλήρου ένας κινητήρας τζετ. Το πρώτο τέτοιο αυτοκίνητο είχε παραδοθεί σε πελάτη το 1963 αλλά το όλο πρότζεκτ πήγε άπατο και τερματίστηκε το 1978.

Ίσως να μην τo γνωρίζετε, αλλά ένα χρόνο νωρίτερα, το 1977 και με την πετρελαϊκή κρίση να προβληματίζει την παγκόσμια κοινότητα, η Toyota είχε παρουσίασε το πρωτότυπο Sports 800 Gas Turbine-Hybrid. Ίσως αυτό να ήταν το πρώτο της υβριδικό αφού κάτω από το καπό είχε έναν κινητήρα τζετ που λειτουργούσε ως γεννήτρια.

Με τις μπαταρίες να τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια ένα ηλεκτρικό μοτέρ 30 ίππων που περνούσαν μέσω ενός κιβωτίου δύο σχέσεων στους πίσω τροχούς. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο Toyota παρουσιάστηκε στο Τόκιο εκείνη τη χρονιά και μία από τις τελευταίες δημόσιες εμφανίσεις την έκανε το 2009 ξανά στην ιαπωνική έκθεση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  Hybrid car Base vehicle
Length (mm) 3,580
Width (mm) 1,465
Height (mm) 1,175
Curb weight (kg) 1,000
Engine output (kW [PS]) 22 [30] 52 [71]
Drive system RWD (Rear-wheel drive)
Transmission 2 speed 4 speed
Fuel efficienty
HFED (km/R)
LA4 (km/R)
 
17.7
13.9
 
20.9
16.5

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close