ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ

Προστατέψτε το αυτοκίνητό σας από την ακινησία ελέω κορωνοϊού

Ο κορωνοϊός, το lockdown και η απαγόρευση κυκλοφορίας την οποία ακολουθούμε έχει σαν αποτέλεσμα τα αυτοκίνητά μας να μένουν για αρκετές μέρες ακινητοποιημένα. Και μιας και η ακινησία τους προκαλεί φθορές και μάλιστα σε αρκετά σημεία καλό είναι να κάνουμε ότι μπορούμε προκειμένου να τις προλαμβάνουμε. Έτσι:

  • Το καθαρίζουμε όσο καλύτερα μπορούμε και φροντίζουμε να απομακρύνουμε βρωμιές όπως τα περιττώματα πουλιών που είναι ιδιαίτερα επιβλαβή για το χρώμα. Αν είναι εφικτό το πλένουμε μια φορά το χρόνο.   
  • Φροντίζουμε να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ μέχρι τα ¾ τουλάχιστον, προκειμένου να μην πρέπει να ψάξουμε πρατήριο όταν το χρειαστούμε.
  • Βάζουμε περισσότερο αέρα στα λάστιχα απ’ ότι συνήθως μιας και χάνουν σιγά σιγά αέρα ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο. Αν η πίεση των ελαστικών είναι μικρών θα αρχίσουν να φθείρονται τα λινά στα πλαϊνά και θα καθίσουν στο σημείο που πατούν στο δρόμο. Εκεί θα «τετραγωνίσουν» με αποτέλεσμα να κάνουν έντονο θόρυβο κατά την κύλιση.  
  • Αφαιρούμε όλα όσα υπάρχουν στο εσωτερικό για αν αποφύγουμε όσο αυτό είναι δυνατόν την όποια απόπειρα κλοπής.
  • Αν μπορούμε το βάζουμε σε ένα κλειστό γκαράζ, οπωσδήποτε χωρίς υγρασία, προκειμένου να μην είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες. Αν δεν μπορούμε το βάζουμε σε ένα σκιερό μέρος και ιδανικά το καλύπτουμε με μια καλής ποιότητας αδιάβροχη κουκούλα. Την οποία και δένουμε καλά για να μην την πάρει ο αέρας
  • Κλείνουμε τους αεραγωγούς προκειμένου να απομονώσουμε όσο είναι εφικτό την καμπίνα από μικροοργανισμούς και σκόνη.
  • Το πολύ κάθε 2 εβδομάδες βάζουμε μπροστά τον κινητήρα -αν είναι σε κλειστό χώρο στάθμευσης φροντίζουμε τον εξαερισμό του- και τον αφήνουμε σε λειτουργία για 5 με 7 λεπτά. Το ιδανικό είναι αν μπορούμε και να το κινήσουμε προκειμένου να λειτουργήσουν και όλα τα περιφερειακά συστήματα, καθώς τα διάφορα υγρά, όπως λιπαντικά, υγρά φρένων και υδραυλικού τιμονιού, αντιψυκτικό, βαλβολίνες κιβωτίου κ.λπ. με τον καιρό οξειδώνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. Η κίνηση είναι καλή και για τα λάστιχα, καθώς τα βοηθά να μην ξεραθούν γρήγορα, ακόμα και αν είναι καινούργια.
  • Όσο λειτουργεί ο κινητήρας ενεργοποιούμε τον κλιματισμό και το καλοριφέρ προκειμένου να λιπανθούν τα ελαστικά σωληνάκια τους και να μην ξεραθούν.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button