ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona Hybrid [test drive]

Το πιο πρόσφατο μέλος στην γκάμα του Kona συνδυάζει υβριδική τεχνολογία… και ντίζελ κατανάλωση.

Οι Κορεάτες μπορεί να μην το διατυμπανίζουν αλλά έχουν κάνει πολύ μεγάλα άλματα προς τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων τους. Και δεν αναφέρομαι μονάχα στα ήπια 48-βολτα υβριδικά, αλλά σε εκείνα με την πιο «βαριά» τεχνολογία και την δυνατότητα περιστασιακής ηλεκτροκίνησης. Δίχως, φυσικά, να ξεχνάμε την ύπαρξη του αμιγώς ηλεκτρικού Kona που αναμένεται στην χώρα μας μέσα στην χρονιά. Τώρα, το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το Hybrid με το σύστημα του Ioniq. Ενός ελκυστικού μοντέλου που κυκλοφορεί από πέρυσι στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Αναλύοντας το σύστημα πρόωσης του, κάτω από το καπό δεν υπάρχει κάποιος turbo κινητήρας αλλά ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός στα 1.600 κ.εκ. που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχει άμεσο ψεκασμό και διαχωρισμένη ψύξη κεφαλής από το μπλοκ. Η ισχύς του είναι στους 105 ίππους με ροπή στα 147 Nm και συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις.

Ανάμεσα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 32 kW και ροπή 170 Nm που τροφοδοτείται (ή την επαναφορτίζει) με ηλεκτρική ενέργεια από μία μικρή σχετικά (περίπου ίδια με του Toyota C-HR που έχει 1,31 kwh, η σύγκριση είναι αναπόφευκτη μιας και τα δύο μοντέλα βρίσκονται πολύ κοντά σε τιμή και χαρακτήρα) μπαταρία λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 1,56 kWh. Έτσι, η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 141 ίππους και η ροπή τα 265 Nm.

Αν έχετε κάποιους ενδοιασμούς σχετικά με τις επιδόσεις -ειδικά αν σας έχει καλομάθει το turbo- δεν θα πρέπει να ανησυχείτε αφού το ρόλο του boost δίνει το ηλεκτρικό μοτέρ με το υβριδικό σύστημα να δείχνει την δύναμη του και να κινεί αγόγγυστα το υβριδικό Kona. Με απλά λόγια οι επιδόσεις είναι πολύ καλές. Τώρα, στο θέμα της κατανάλωσης το υβριδικό Hyundai έχει μια μέση κατανάλωση περίπου στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα η οποία μπορεί με προσεκτική οδήγηση να πέσει και κάτω από αυτά ή με πιο επιθετική να ανέβει στα 7 (άντε 8 με πολύ βαρύ πόδι).  

Κατά την εκκίνηση το υβριδικό Kona ξεκινά για λίγο με τον κινητήρα βενζίνης (αν είναι κρύες οι συνθήκες), αλλά τις περισσότερες φορές με τον ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα ο τελευταίος έχει μεγάλη συμμετοχή χάρη στην πολύ καλή διαχείριση της ροής ενέργειας που μπορεί να δει κανείς τόσο στο πίνακα οργάνων (υπάρχει ξεχωριστός δείκτης για την μπαταρία), όσο και στην στενόμακρη οθόνη με τα όμορφα γραφικά που μας θυμίζει εκείνη του Kia ΧCeed. Πάντως, θα ήθελα ο δείκτης της μπαταρίας να μην είναι αναλογικός ώστε να ξεχωρίζει από του καυσίμου και επίσης να υπάρχουν τουλάχιστον δύο προφίλ κίνησης (π.χ. EV ή Boost) για διαφορετικά στιλ οδήγησης.

Στην κίνηση του το υβριδικό Kona είναι ευχάριστο και στο πάτημα του γκαζιού δεν θα ενοχληθείς από το χαρακτηριστικό βουητό που χαρακτηρίζει άλλα υβριδικά αυτοκίνητα, όπως με κιβώτια CVT (όπως το Toyota C-HR). Θόρυβο κάνει -άλλωστε πιο μοτέρ δεν κάνει- αλλά μόνο όταν τον πιέσεις σε απότομη επιτάχυνση. Στον ανοιχτό δρόμο τα επίπεδα θορύβου είναι πάρα πολύ χαμηλά και η ποιότητα κύλισης πολύ καλή. Εξαιρετική είναι η λειτουργία του κιβωτίου που αλλάζει στο σωστό χρόνο και απόλυτα ομαλά. Στο σπορ πρόγραμμα, το οποίο αλλάζει αν φέρεις αριστερά τον επιλογέα κίνησης ή αν τραβήξεις τα paddles στο τιμόνι για manual αλλαγές, η λειτουργία του γίνεται ακόμη πιο σβέλτη.

photos: nmarinopoulos

Αυτό το Kona δεν έχει τόσο μαλακό set-up όσο τα υπόλοιπα και σου βγάζει ένα πιο σπορ στοιχείο. Και παρόλο που το μοντέλο της δοκιμής μας είχε 18άρες ζάντες με 45άρια λάστιχα η ανάρτηση δεν αντιδρά σε καμία περίπτωση ξερά. Σφιχτά, ναι, αλλά με τα επίπεδα για τους πίσω να μην επηρεάζονται χάρη στην ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων. Έτσι, αυτό το SUV καταφέρνει να είναι και ευχάριστο στην σβέλτη ταχύτητα δίχως να κουράζει στις στροφές αφού το αμάξωμα παίρνει λογικές κλίσεις. Το πεντάλ των φρένων έχει καλή και προοδευτική αίσθηση, συγκρινόμενο με την πιο σπογγώδη που έχουν άλλα υβριδικά, για χάρη της ανάκτησης ενέργειας.

Όσο για τις εκτός δρόμου διαδρομές τα 17,1 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος προσφέρονται για μια βόλτα σε βατό χωματόδρομο. Αλλά μέχρι εκεί και καλό είναι να θυμάται κανείς πως το πορτμπαγκάζ των 361 λίτρων (είναι ίδιο με των υπόλοιπων εκδόσεων, ψαλιδίστηκε το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 38 λίτρα για χάρη των μπαταριών) δεν χωράει κάποια ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής.

Φτάνοντας στο ταμείο το Kona Hybrid μπορεί να μην ακούγεται ως μια οικονομική επιλογή μιας και στοιχίζει από 23.990 ευρώ. Ειδικά απέναντι στο «χιλιομετροφάγο» ντίζελ που είναι φτηνότερο κατά περίπου δύο χιλιάρικα στην βασική του έκδοση με τους 136 ίππους.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το υβριδικό έχει στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και ξεκινά με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που τα έχει σχεδόν όλα με εξαίρεση τις μεγάλες ζάντες και την touch-screen 10,25’’ (υπάρχει μικρότερη στις 7’’) που υπάρχουν στην top έκδοση. Έτσι, το Konda Hybrid μπορεί να δελεάσει όσους τους «φοβίζει» (για δικούς τους λόγους) το ντίζελ ή αν θέλετε αναζητούν μια εναλλακτική από το «πολύ-φορεμένο» Toyota C-HR.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Kona Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.580 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,5 x 97,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς (77,2 kW) 105 PS / 5.700 rpm
Ροπή 147 Nm rpm / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Παράλληλο υβριδικό σύστημα με ηλεκτρικό μοτέρ 32 kW/ 2.500 rpm, 170 Nm/ 1.798 rpm, 240 V
Μπαταρίες Υβριδικό κύκλωμα ονομαστικής τάσης 240 V, με συσσωρευτή λιθίου- ιόντων 1,56 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Παράλληλο υβριδικό σύστημα (104 kW) 141 PS / 265 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 – 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη χαμηλή/μέση/πολύ υψηλή WLTP: 4,6 / 5,0 / 6,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 38 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 633-584 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 114 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport4, 245/45 ZR18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.600 x 1.855 x 1.685 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Γωνίες προσέγγισης
Απόσταση από το έδαφος

1.576 / 1.589 mm
Πρόσβασης: 17,0 Διαφυγής 29,0:, Ράμπας: 16
171 mm

Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 361 – 1.143 lt
Απόβαρο 1.451 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.990€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!