ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz GLB 200 7G-DCT [test drive]

Το πόσο καλή είναι η ολοκαίνουργια GLB είναι δεδομένο. Αυτό που πρέπει να επεξεργαστεί κανείς είναι ο λόγος για να την αγοράσει.

Έχει γεμίσει ο τόπος από SUV. Μικρά και μεγάλα, οικονομικά και ακριβά. Κάπου ανάμεσα έρχεται να τοποθετηθεί και η GLB. Όσον αφορά στην γκάμα της Mercedes το νέο της SUV φιγουράρει ανάμεσα στην μικρότερη και λίγο πιο οικονομική GLA που ξεκινά από τις 35.850 ευρώ. Στην ίδια έκδοση η GLB ξεκινά από τις 37.235 ευρώ και η GLC με το δίλιτρο μοτέρ ξεφεύγει αρκετά πάνω σε τιμή (από 59.070 ευρώ).

Προφανώς, μέσα από τις τιμές προκύπτει ένας πολύ καλός λόγος για να αποκτήσει κανείς την GLB. Ειδικά αν θέλει να κινηθεί πάνω από την GLA και δεν μπορεί να φτάσει τόσο ψηλά για την GLC που απέχει αρκετά ακόμη και στην δίλιτρη έκδοση GLB 250 (από 48.300€). Προσθέστε επίσης και την πιο τετράγωνη σχεδίαση που ενισχύει το παρουσιαστικό της GLB και που ταυτόχρονα προσδίδει ένα λιγότερο -από την GLA- ασφάλτινο στιλ.

Η GLB αρέσει σε όσους αγαπούν τα πιο αποδεκτά σχήματα δίχως σχεδιαστικές ακρότητες. Εξωτερικά θα έλεγα πως μοιάζει με μικρογραφία της GLS και θα προτιμούσα να έχει ακόμη πιο boxy στιλ, όπως για παράδειγμα η GLK. Ακόμη και έτσι η GLB καταφέρνει να διαφοροποιείται από την GLA και από πλευράς διαστάσεων φτάνει τα 4,634 μέτρα σε μήκος, τα 1,834 σε πλάτος και τα 1,659 σε ύψος.

Ανοίγοντας την πόρτα δεν σε περιμένει καμία έκπληξη αφού συναντάς το γνωστό MBUX με την πλήρη συνδεσιμότητα, το τεράστιο εύρος πληροφόρησης και ρυθμίσεων, με τις δύο ψηφιακές οθόνες. Μία ως πίνακας οργάνων και μία ως κεντρική οθόνη για τις οποίες έχουμε αναφερθεί εκτενέστερα στις δοκιμές μας τόσο για την A-Class όσο και για την B-Class.

Από εκεί και πέρα τα πάντα κινούνται σε ποιοτικά «μερσεντές» στάνταρ με τις αλουμινένιες πινελιές να σπάνε την high-tech μουντάδα. Αν ήθελα να προσάψω κάτι ποιοτικά έχει να κάνει με τα σκληρά πλαστικά στα χαμηλά του ταμπλό. Εννοείται πως υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά, ενώ ουσιαστικά πλήρης είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.

Από εκεί και πέρα το μεταξόνιο των 2.829 χιλιοστών (+100 από την B-Class) διασφαλίζει πολύ καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες που αν έχουν τραβήξει πίσω τα πίσω συρόμενα καθίσματα (σε αναλογία 2/3) τότε μπορούν να κάτσουν σαν πασάδες με μεγάλη απόσταση για τα γόνατά τους. Αν από την άλλη θέλουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο το χώρο αποσκευών τότε μπορούν να τα σύρουν τέρμα μπροστά και να προκύψει το μέγιστο των 739 λίτρων (το στάνταρ πορτμπαγκάζ είναι στα 560).

photos: nmarinopoulos

Το συμπέρασμα είναι πως χωροταξικά η GLB καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας και αν το επιθυμείτε πρέπει να γνωρίζετε πως υπάρχει και επταθέσια έκδοση. Και με τα δύο καθίσματα της πίσω σειράς να είναι κατάλληλα για παιδιά και για ενήλικες με ύψος που δεν ξεπερνά τα 1,68 μέτρα, όπως λέει η Mercedes. Στην πρακτικότητα συμβάλλει και η εξτρά δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού που διευκολύνει τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, ενώ γενικά τους άνετους χώρους ευνοεί και το αρκετά γωνιώδες και με σχετικά κάθετες επιφάνειες αμάξωμα.

Η GLΒ της δοκιμής μας είναι η βασική προσθιοκίνητη (τετρακίνηση από την GLB 200d και πάνω) με τον κινητήρα του 1,3 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm. Οι οποίοι είναι ικανοποιητικοί σε δύναμη και προσφέρουν καλές επιδόσεις αν δεν έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις (όλες οι άλλες εκδόσεις της GLB έχουν 8άρι) είναι στάνταρ και αλλάζει γρήγορα και ομαλά.

Στο Dynamic πρόγραμμα λειτουργεί πιο σβέλτα αλλά κάποιες φορές δείχνει πως δεν μπορεί να συνεργαστεί τόσο καλά με τον μικρό τετρακύλινδρο. Επίσης, στις εκκινήσεις και στην όπισθεν εμπλέκεται κάπως απότομα αν δεν προσέξεις με το γκάζι. Κάτι που μου άρεσε από την θέση οδήγησης είναι πως βλέπεις πάνω από ένα σχετικά κυρτό καπό ενισχύοντας μια πιο off-road αίσθηση. Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμάνθηκε στα 8-9 λίτρα ανά 100 χλμ., οπότε υπολογίστε μια μέση τιμή στα 8,5.

Από εκεί και πέρα η Mercedes έχει κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης με το μοτέρ να ακούγεται χαμηλά ακόμη και στις υψηλές σ.α.λ. Εξαιρετική είναι η ποιότητα κύλισης ενώ γενικότερα η GLB είναι πολύ άνετη και ευχάριστη στην ανοιχτό δρόμο. Σε διαδρομές με στροφές θα έλεγα πως στρίβει μια χαρά τηρουμένων των αναλογίων με το αμάξωμα να παίρνει λογικές κλίσεις και το τιμόνι να έχει καλή πληροφόρηση.

Σπορ δεν τη λες σε καμία περίπτωση αφού σου βγάζει περισσότερο το εκτός δρόμου στοιχείο και ας μην είναι τετρακίνητη. Για οδήγηση πέρα από το όριο δεν θα έχει νόημα να μιλήσω αλλά ακόμη και εκεί η GLB συμπεριφέρεται «ουδέτερα» υποστροφική και για όσο της επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά. Στο θέμα της άνεσης τα επίπεδα είναι καλά με την ανάρτηση να αντιδρά ξερά μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες και στις βαθιές λακκούβες.

Εν κατακλείδι. Αναζητώντας ακόμη περισσότερους λόγους για να επιλέξει κανείς την GLB είναι αν την δει κανείς ως μια εναλλακτική από την BMW X1, το Audi Q3 ή το Volvo XC40. Όπως και να έχει η νέα Mercedes θα καλύψει όποιον θέλει μια GLS σε μίνι συσκευασία, με οικογενειακούς χώρους, καλό στήσιμο και ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα λεφτά δεν είναι λίγα αλλά όταν μια βασική A-Class κοστίζει κάπου στα 32 χιλιάρικα θεωρώ πως μπορεί να γίνει η υπέρβαση για ένα ολοκληρωμένο πολυτελές SUV.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz GLB 200 7G-DCT  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.620-4.000 rpm
Τροφοδοσία ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1 sec
Τελική ταχύτητα 207 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,9 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 611 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 157 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Verde, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.634 x 1.834 x 1.659 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Γωνίες προσέγγισης
Απόσταση από το έδαφος
1.605 / 1.606 mm
Πρόσβασης: 18,0 Διαφυγής 18,3:, Ράμπας: 13,9
– mm
Μεταξόνιο 2.829 mm
Χώρος αποσκευών 560 / 739 – 1.755 lt
Απόβαρο 1.555 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 37.235€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Τελικά ο κινητήρας αυτός της renault, είναι αξιοπρεπής για αυτό το αυτοκίνητο ? Πάντως η τιμή της βασικής έκδοσης δεν είναι κ τόσο ακριβή, αν σκεφτεί κανείς ότι περίπου στα ίδια χρήματα κοστίζει το Honda CR-V το 1.5 petrol elegance. Δηλαδή καλύτερα να πάρεις αυτό αν δεν είναι χάλια ο κινητήρας.

    1. Ως entry-level έκδοση μια χάρα είναι. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά πάει μια χαρά απο πλευράς επιδόσεων. Αρκεί να μην είσαι απαιτητικός. Οριακές δεν τις λες σε καμία περίπτωση. 163 άλογα ειναι αρκετά, όσο ήπια και αν αυτά αποδίδονται. Εξαιρετική η λειτουργία του, στρωτή/ γραμμική. Ναι, πολύ καλή η τιμή. Στο Honda οι χώροι είναι πολύ μεγαλύτεροι και άνετοι, αν αυτό είναι προτεραιότητα.

      1. Οντως, ποτέ άλλοτε ενα – μεγάλο 4,63 μ – τζιπ της μερσεντες δεν κόστιζε τόσο λίγο κ με αυτόματο κιβώτιο μάλιστα. Και βέβαια ο ανταγωνιστής δεν ειναι η Χ1, μιας και υπάρχει η καινουργια GLA που θα έρθει. Για τα δεδομένα της Ελλάδας η GLB είναι ένα χορταστικά μεγάλο SUV.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!