NEA

Γιατί η βενζίνη δεν πρόκειται να γίνει πραγματικά φτηνή;

Μετά την κατάρρευση της τιμής του πετρελαίου και το κλείσιμο σε “αρνητικές” τιμές θα περίμενε κανείς πως θα πέσουν και οι τιμές και στην χώρα μας.

Οι τιμές της αμόλυβδης στην χώρα μας και γενικότερα των υγρών καυσίμων έχουν πέσει περίπου 20% τον τελευταίο μήνα. Από τον Ιανουάριο οι τιμές της βενζίνης στην εγχώρια αγορά έχουν υποχωρήσει σημαντικά. Η τιμή της βενζίνης τον Μάρτιο διαμορφώθηκε κάτω από το 1,45 €/λίτρο και τώρα κάτω από το 1,35 €/λίτρο και σε μερικές περιπτώσεις κάτω από το 1,3 €/λίτρο.

Η πτώση αναμένεται να συνεχιστεί αφού το βαρέλι έκλεισε χτες στη Νέα Υόρκη για πρώτη φορά στην ιστορία με αρνητικές τιμές ελέω της οικονομικής αναταραχής που έχει προκαλέσει η παγκόσμια κρίση του κορωνοϊού. Ένας άλλος λόγος που η τιμή του πετρελαίου έχει πέσει είναι επειδή γιατί δεν υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι και ακυρώνονται προπωλήσεις προ μηνών.

Ωστόσο, μην περιμένετε να πέσουν σημαντικά περισσότερο οι φόροι και οι λοιπές επιβαρύνσεις που αντιστοιχούν πάνω από 70% φόροι. Αν και στις επόμενες μέρες η τιμή της απλής αμόλυβδης 95 οκτανίων θα διαμορφωθεί κάπου στα 1,20 – 1,25 €/λίτρο (το ντίζελ περίπου στο 1,00 – 1,10 €/λίτρο). Από αυτή την τιμή υπολογίστε πως η «χονδρική» που την πουλά το διυλιστήριο είναι περίπου στα 0,20 ευρώ. Προσθέστε τους φόρους που φτάνουν πάνω από το 70% και τα περιθώρια κέρδους (μεταφορές, πρατήρια κ.α.) στο περίπου 13% της τελικής τιμής του φόρου.

Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) από την Ε.Ε. είναι στα 0,36€/λίτρο. Ωστόσο, μπορεί κάθε χώρα να τον αυξήσει στα μέτρα της με αποτέλεσμα η Κύπρος να τον έχει στα 0,43 λεπτά, η Ισπανία στα 0,50, η Γερμανία στα 0,65 και η Ελλάδα στα 0,70 λεπτά! Πρακτικά αυτό σημαίνει πως στην τελική τιμή του λίτρου τα 70 λεπτά (στο πετρέλαιο είναι 41 λεπτά) είναι ο ΕΦΚ συν το ΦΠΑ 24%.

Το πιο περίεργο είναι πως ακόμη και αν η τιμή του πετρελαίου μηδένιζε και το διυλιστήριο την έδινε δωρεάν η τιμή της αμόλυβδης δεν θα μπορούσε να πέσει κάτω από τα 0,7€/λίτρο. Ακόμη και αν δεν υπήρχε ΦΠΑ (που επιβαρύνει τον ΕΦΚ), ακόμη και αν δεν υπήρχαν περιθώρια κέρδους!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλησπέρα,
    όντως είναι “αξιοθαύμαστο” το γεγονός ότι ολόκληρο το οικοδόμημα του καπιταλιστικού συστήματος
    -και τα καλά αυτού- όπως δρόμοι, νοσοκομεία, υποδομές, δημόσια κτίρια – στηρίζεται κατά 70% από την συλλογή φόρων από τα καύσιμα. Αν υποθέσουμε ότι ο φόρος στα καύσιμα έπεφτε στο 25% της αξίας του καυσίμου τότε δεν θα υπήρχαν χρήματα στις κυβερνήσεις ούτε καν για να πληρωθούν κυβερνητικοί μισθοί, πόσο μάλλον υποδομές κ.λ.π.
    Γι αυτό και όταν υπάρξει μαζική μετάβαση σε νέο καύσιμο, όσο φθηνό και άν είναι αυτό (π.χ. Kw-ώρα , ή υδρογόνο) οι υψηλοί φόροι απλά θα μετακινηθούν εκεί, διότι αλλιώς το σύστημα θα καταρρεύσει.

    1. Σωστά, θα έχει πολύ ενδιαφέρον τι θα γίνει όταν σταδιακά (έστω και αργά) θα μειώνεται η κατανάλωση καυσίμων (και οι φόροι). Ειδικά αν σε μερικά χρόνια επιβληθεί έξτρα πράσινος φόρος για να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση παραμένει το ερώτημα πως θα αντισταθμιστούν οι φόροι. Λογικά θα πρέπει να ακριβύνει η ηλεκτρική ενέργεια; Δεν θα ήταν άδικο για κάποιον που δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!