NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πόσο κοστίζει το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Δεν απαιτείται αλλαγή λαδιών, φίλτρων, μπουζί και διαφόρων σχετικών ανταλλακτικών που αφορούν ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Τελικά πόσο πιο οικονομικό είναι το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην χώρα μας;

Αν εξαιρέσει κανείς την τιμή πώλησης η θεωρία λέει πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πολύ μικρότερο κόστος χρήσης και συντήρησης από ένα συμβατικό. Καταρχήν να πούμε πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει τέλη κυκλοφορίας.

Τώρα, σχετικά με το κόστος χρήσης ένα μέσο EV με κατανάλωση 15 kWh/100 χλμ. και τιμή 0,09 €/kWh έχει κόστος μόλις 1,35 €/χλμ. Ένα συμβατικό με κατανάλωση 7,5 λίτρα/100 χλμ. και τιμή αμόλυβδης στο 1,4 €/λίτρο έχει επταπλάσιο κόστος. Στην περίπτωση του EV το κόστος αλλάζει ανάλογα με την χρέωση του παρόχου, σε δημόσιο σημείο, ταχυφορτιστή κλπ. Για το σπίτι συνιστάται η χρήση wallbox, αλλά γενικότερα για την φόρτιση θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο.

Electric cars’s componets: from the front and rear axles, steering system, brakes and battery system to the complete electric drive.

Στα συμβατικά αυτοκίνητα όλοι γνωρίζουμε τι περιλαμβάνουν τα μικρά και μεγάλα σέρβις. Στα ηλεκτρικά οι εργασίες και έλεγχοι που γίνονται αφορούν κυρίως έλεγχο φρένων, του εξωτερικού φωτισμού, των καλωδίων φόρτισης, της αντικατάστασης φίλτρου γύρης, έλεγχο στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης, έλεγχος/ αντικατάσταση απλής μπαταρίας (όχι υψηλής τάσης), έλεγχος συστήματος υψηλής τάσης, αντικατάσταση υγρού φρένων κ.α.

Compact enough to fit in a sports bag – the electric drive

Παρακάτω θα βρείτε κάποιες ενδεικτικές πληροφορίες για το κόστος προγραμματισμένης συντήρησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (σε βάθος τουλάχιστον 5ετίας) που διατίθενται στην ελληνική αγορά. Έχει πολύ ενδιαφέρον το πόσο χαμηλό είναι το κόστος των σέρβις (περίπου 2-3 φορές χαμηλότερο από ένα συμβατικό) που σίγουρα αξίζει να συζητηθεί.

Σημειώστε μεταξύ άλλων πως ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο αξιόπιστος (έχει πολύ πιο απλή κατασκευαστική δομή με λιγότερες τριβές κ.α.) από έναν  κινητήρα εσωτερικής καύσης (μαζί με όλα τα παρελκόμενα του). Στον αντίποδα η μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάνει περίπου το 2-3% της απόδοσής της κάθε χρόνο (περισσότερο αν ταχυφορτίζει πολύ συχνά σε ρεύμα DC, ιδανικά να μην αδειάζει ούτε να γεμίζει, φόρτιση μεταξύ 20-80%), οπότε σε βάθος 10ετίας θα έχει απωλέσει το 20-30% της απόδοσής της (εδώ πιθανότατα δεν θα αλλάζει όλη η μπαταρία αλλά συγκεκριμένα στοιχεία/ module της).

Components of the electric drive and high-voltage battery system

VW Group (Audi e-tron, VW e-up!, e-Golf, Skoda Citigoᵉ IV)

Για μία περίοδο 4 ετών ακολουθούν τα κόστη συντήρησης και περιλαμβάνουν εργασίες όπως επιθεωρήσεις, αντικατάσταση φίλτρου γύρης/σκόνης, αλλαγή υγρών φρένων και καθαρισμό ταμπούρων πίσω (Volkswagen e-up & ŠKODA CITIGOᵉ IV).

  • Audi e-tron = 595€
  • Volkswagen e-Golf = 340€
  • Volkswagen e-up! = 300€
  • ŠKODA CITIGOᵉ IV = 300€
*Οι παραπάνω τιμές είναι ενδεικτικές, συμπεριλαμβάνεται ο Φ.Π.Α.

Nissan

Για τα ηλεκτρικά της Nissan το κόστος συντήρησης στην πενταετία ανέρχεται στα:

  • Nissan LEAF: 564 ευρώ με ΦΠΑ
  • Nissan e-EVALIA: 564 ευρώ με ΦΠΑ

Η Nissan εγγυάται τη λειτουργία της μπαταρίας για 5 χρόνια/100.000 χλμ και τη χωρητικότητα της μπαταρίας για 8 χρόνια/160.000 χλμ (αν μέσα στην περίοδο της εγγύησης η χωρητικότητα πέσει κάτω από τις εννέα μπάρες σε σύνολο δώδεκα στον δείκτη επιπέδου χωρητικότητας μπαταρίας, η εγγύηση καλύπτει όποια επισκευή απαιτείται για να επανέλθει η χωρητικότητα στο επίπεδο των εννέα μπαρών ή παραπάνω στον δείκτη).


Opel

Το κόστος συντήρησης του ηλεκτρικού Corsa έχει ως ακολούθως: Ένας πρώτος έλεγχος (άπαξ) στα 12.500 χλμ, το κόστος του οποίου δεν ξεπερνά τα 25 ευρώ (με εκτιμώμενο κόστος εργατοώρας με ΦΠΑ τα 50 ευρώ) και μετά κάθε 2 χρόνια ή 25.000 χλμ. το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 135 ευρώ (με ΦΠΑ) συμπεριλαμβανομένων ανταλλακτικών και εργασίας. Οι ανωτέρω τιμές είναι ενδεικτικές καθώς ο κάθε Εξ. Επισκευαστής είναι ελεύθερος να διαμορφώνει την εμπορική πολιτική όπως κρίνει σκόπιμο.

  • Ενδεικτικό κόστος 5ετίας στα 345 ευρώ.

Mercedes-Benz & Smart

Σε βάθος 5ετίας οι εργασίες συντήρησης που διενεργούνται σε μια Mercedes EQC:

  • Έλεγχος συστήματος πέδησης
  • Λειτουργία και διόρθωση εξωτερικού φωτισμού
  • Έλεγχος καλωδίων φόρτισης
  • Έλεγχος συστήματος καθαρισμού παρμπρίζ
  • Αντικατάσταση φίλτρου σκόνης ενεργού άνθρακα
  • Έλεγχος στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης
  • Έλεγχος συστήματος υψηλής τάσης
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης, αρθρωτών συνδέσμων, στελεχών ανάρτησης & ελαστικών
  • Αντικατάσταση μπαταρίας KeyLess-go
  • Αντικατάσταση υγρού φρένων
  • Αντικατάσταση φίλτρου σκόνης

 Εκτιμώμενη συνολική τιμή για 5 συντηρήσεις: 1.020€

Κατά τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου, παρέχεται η δυνατότητα επιλογής υπηρεσιών συντήρησης του οχήματος με 3 διαφορετικά πακέτα της αρεσκείας του πελάτη που διατίθενται ως πρόσθετος εξοπλισμός. Τα πακέτα καλύπτουν το συνολικό κόστος συντήρησης για 6 χρόνια/160.000 χλμ. στο Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο Mercedes-Benz EQ και/ή επέκταση εγγύησης.

Σε βάθος 5ετίας οι εργασίες συντήρησης που διενεργούνται σε ένα smart EQ:

  • Έλεγχος συστήματος πέδησης
  • Λειτουργία και διόρθωση εξωτερικού φωτισμού
  • Έλεγχος καλωδίων φόρτισης
  • Αντικατάσταση φίλτρου σκόνης ενεργού άνθρακα
  • Έλεγχος στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης
  • Αντικατάσταση μπαταρίας ηλεκτρικού κυκλώματος (όχι υψηλής τάσης)
  • Έλεγχος συστήματος υψηλής τάσης
  • Αντικατάσταση φυσιγγίου αφυγραντήρα μπαταρίας υψηλής τάσης
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης, αρθρωτών συνδέσμων, στελεχών ανάρτησης & ελαστικών
  • Αντικατάσταση υγρού φρένων

Εκτιμώμενη συνολική τιμή για 5 συντηρήσεις: 780€


BMW & MINI

Τα διαστήματα και το κόστος συντήρησης για τα ηλεκτρικά BMW i3/i3s και MINI Cooper SE είναι ανά 24 μήνες. Για την 5ετία ή στα 100.000 χλμ. τα κόστη συντήρησης είναι:

  • BMW i3: 595€ με ΦΠΑ
  • ΜΙΝΙ Cooper SE: 508€ + ΦΠΑ

H χρονική περίοδος και τα χιλιόμετρα εγγύησης για τις μπαταρίες είναι 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.


Jaguar

34.000 χλμ. ή 24 μήνες (όποιο έρθει πρώτο).  Κόστος για τους πρώτους 60 μήνες: Το κόστος για τον τελικό πελάτη είναι μηδενικό μια και το κόστος καλύπτεται από το πρόγραμμα Jaguar care. Το κόστος για τους 96 μήνες ή 136.000 χλμ.

  • Εργασία: 135€ + ΦΠΑ
  • Ανταλλακτικά: 174€ + ΦΠΑ
  • Σύνολο: 309€ + ΦΠΑ    

Εγγύηση μπαταρίας: Η μπαταρία της I-PACE έχει εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. και είναι εξαργυρώσιμη αν η κατάσταση υγείας της μπαταρίας πέσει κάτω του 70%.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close