ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Civic 1.5 vs Volkswagen Golf 1.5 [test drive]

Δύο βαριά χαρτιά στη μικρομεσαία κατηγορία. Ένα νέο και ένα ανανεωμένο. Υπάρχει εύκολη απάντηση στο ποιος βγαίνει νικητής από τη μεταξύ τους σύγκριση;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει. Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για δύο από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας C. Ικανότατα οδηγικά, πλούσια εξοπλισμένα και πληρέστατα τεχνολογικά. Απέχουν όμως από το να ταυτίζονται μεταξύ τους, αφού το καθένα ακολουθεί το δικό του δρόμο. Εάν μπορούσαμε να έχουμε και τα δύο, θα χρησιμοποιούσαμε το Golf για τις καθημερινές και το Civic για τα Σαββατοκύριακα. Και εξηγούμαστε.

Το μοντέλο της Volkswagen, αποτελεί κατά πολλούς το μέτρο σύγκρισης στη συγκεκριμένη κατηγορία. Δεν έχει παρά μήνες που κυκλοφόρησε και από άποψης τεχνολογικής ολοκλήρωσης δείχνει να μην έχει αντίπαλο. Ο εκπρόσωπος της Honda, από την άλλη, υποβλήθηκε πρόσφατα σε μία ανανέωση. Βελτιώθηκε στα σημεία και συνεχίζει να αποτελεί πρότυπο, σε πολλούς τομείς.

Από άποψης εμφάνισης, στεκόμαστε απέναντι στην απόλυτη αντίθεση. Η προσέγγιση των Γερμανών ακολουθεί ένα συγκρατημένο, πλην όμως αεροδυναμικό σχεδιασμό. Στον αντίποδα, οι Ιάπωνες σχεδιαστές τόλμησαν να κατασκευάσουν κάτι σαφώς πιο επιθετικό, με περισσότερο ρίσκο για το αν θα αρέσει αλλά και με το δικό του χαρακτήρα. Αγοραστικό κοινό, προφανώς, υπάρχει και για τους δύο κόσμους. Άρα, εδώ θα δεχτούμε την ισοπαλία.

Περνώντας στο εσωτερικό και πάλι συναντάμε μία διαφορά απόψεων. Εντός, όμως, πολλές παράμετροι πλέον ταυτίζονται. Για παράδειγμα, αμφότερα τα μοντέλα της δοκιμής φέρουν ψηφιακούς πίνακες οργάνων, δυναμικά, τριάκτινα τιμόνια, αυτόματα κιβώτια και μεγάλες οθόνες αφής. Ο σχεδιασμός του ταμπλό του Golf είναι σαφώς πιο κομψός και κερδίζει πόντους με την απλότητα και τα ποιοτικά υλικά που χρησιμοποιεί. Εξίσου ποιοτικά είναι και τα υλικά του Civic, εδώ όμως μιλάμε για ένα αισθητά πιο βαρύ σαλόνι.

Στην πρώτη περίπτωση έχουμε κομψότητα και μία αίσθηση πολυτέλειας, ενώ στη δεύτερη περισσότερο δυναμισμό. Αμφότερα, δε, διαθέτουν επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα, διευκολύνοντας έτσι την καθημερινότητα του χρήστη. Συνολικά πάντως, σαν εσωτερικές διαστάσεις, το Honda έχει ένα προβάδισμα, αφού πρόκειται για ένα αισθητά μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Φυσικά και το Golf μεταφέρει αξιοπρεπώς 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους, χωρίς να δημιουργήσει πρόβλημα.

Δίνοντας μία ακόμα ισοπαλία στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, όπου και τα δύο αυτοκίνητα είναι ικανά να αντιλαμβάνονται επικίνδυνες καταστάσεις, να φρενάρουν μόνα τους κ.λπ. μία μεγάλη αντίθεση υπάρχει στη φιλοσοφία του κάθε κατασκευαστή, αναφορικά με τη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής. Το μεν Golf αποτελεί το απαύγασμα της ψηφιακής εποχής, με ένα πολύ εξελιγμένο infotainment, πολλά πλήκτρα αφής για διάφορες λειτουργίες αλλά και εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο (προς στιγμή στα αγγλικά).

Το Civic, με τη σειρά του, δεν μπορεί να πλησιάσει αυτό το επίπεδο ολοκλήρωσης. Δείχνει όμως λίγο πιο ώριμο, από την άποψη ότι με την ανανέωσή του πρόσθεσε μερικά φυσικά κουμπιά για διάφορες λειτουργίες, κάνοντας ευκολότερη τη ζωή του μέσου οδηγού. Εάν μας επιτρέπετε ένα σχόλιο, τα σύγχρονα infotainment αποτελούν ένα θαυμαστό νέο κόσμο. Είναι ωραία σαν gadget αλλά από κάποιο σημείο και μετά απαιτούν περισσότερη προσήλωση από τον οδηγό για να τα χειριστεί. Οπότε, δίνουμε δύο πόντους στο Golf για την εξέλιξη και ένα στο Civic για την ευκολία στη χρήση.

Περνώντας στον οδηγό, σε κάθε περίπτωση θα βρει εύκολα τις ρυθμίσεις που ταιριάζουν στο δικό του σώμα και στιλ οδήγησης. Το κάθισμα του Honda προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη, είναι όμως και πιο σκληρό, κάτι που δεν ευνοεί τις πολύωρες μετακινήσεις.

Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και οι δύο αναρτήσεις. Κανένας δεν μπορεί να πει κακό, αφού έχουμε δύο από τα κορυφαία setup της κατηγορίας. Εξαιρετικά ρυθμισμένες, παρακολουθούν με ακρίβεια το δύσκολο ελληνικό ανάγλυφο και προσφέρουν μία αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας. Παρόλα αυτά, το Civic δείχνει σαφώς πιο σφιχτό στο δρόμο, με κατάτι λιγότερες κλίσεις. Μπορεί να είναι λίγο πιο κουραστικό αλλά αποζημιώνει αυτόν που θέλει να συμμετέχει στην όλη διαδικασία της οδήγησης.

Το Golf, από την άλλη, είναι πιο άνετο και πιο ισορροπημένο. Δεν προσφέρει την ακρίβεια του πρώτου, εξασφαλίζει όμως όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει ο μέσος (και ο απαιτητικός) οδηγός από ένα μικρομεσαίο όχημα. Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, μπορεί κανένας να μεταβάλλει τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων, με τη χρήση διαφόρων οδηγικών modes.

Στον τομέα των φρένων, το Civic έχει το πάνω χέρι, αφού όχι μόνο προσφέρει καλύτερη αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ αλλά ακινητοποιείται και λίγο γρηγορότερα από το Golf. Ένα πόντο παραπάνω θα πάρει και από την αίσθηση και την αμεσότητα  του συστήματος διεύθυνσης. Και εδώ, όμως, θα πούμε ότι όλη αυτή η πληροφόρηση, σε πολύωρα ταξίδια μπορεί να κουράσει. Αντιθέτως, το τιμόνι του Golf προσφέρει λιγότερη -αλλά ικανοποιητική- πληροφόρηση, είναι πιο άνετο και επίσης κόβει και περισσότερο, καθιστώντας το μοντέλο της Volkswagen πιο ευέλικτο στα στενά της πόλης.

Τελευταίος σταθμός οι κινητήρες. Εδώ έχουμε το παράδοξο να μιλάμε για δύο σύνολα με ακριβώς την ίδια χωρητικότητα, 1.498 κ.εκ. τα οποία όμως έχουν αρκετές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Το μοτέρ της Honda είναι σαφώς πιο ισχυρό, με 182 ίππους, έναντι 150 του TSI της VW. Στην πράξη όμως, η αίσθηση που δίνει δεν δικαιολογεί τόση διαφορά. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν παρόμοιες επιδόσεις, που σε κάθε περίπτωση κρίνονται πολύ καλές.

Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα είναι εύστροφα, πολιτισμένα και με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, όμως, οι Γερμανοί έχουν το πάνω χέρι. Η χρήση ενός mild hybrid συστήματος, σε συνεργασία με το πολύ δουλεμένο TSI, κάνουν θαύματα, για αυτή την κατηγορία βάρους, όγκου και ισχύος. To Civic, με τη σειρά του, μπορεί να χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο CVT, που θεωρητικά εκμεταλλεύεται καλύτερα το ωφέλιμο εύρος του κινητήρα, δεν καταφέρνει όμως να κατέβει τόσο χαμηλά στα νούμερα της κατανάλωσης. Επίσης, ακριβώς λόγω του κιβωτίου, δεν προσφέρει και σύστημα start/ stop, που είναι χρήσιμο για μέσα στην πόλη.

Με αυτά στο μυαλό, δύσκολα μπορούμε να καταλήξουμε σε νικητή. Και τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας, με τη δική τους προσωπικότητα και ισχυρά σημεία. Εάν ψάχναμε το πιο ευρύχωρο και με πιο δυναμικό χαρακτήρα, ένα driver’s car, θα στρεφόμαστε δίχως δεύτερη κουβέντα στο μοντέλο της Honda. Πιο οδηγοκεντρικό και απολαυστικό πίσω από το βολάν. Αν πάλι αναζητούσαμε κάτι που να τα κάνει όλα καλά, να είναι πιο πρακτικό στην πόλη και να βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας, το Golf είναι η λύση. Όπως είπαμε και στην αρχή αυτού του συγκριτικού, σε ένα ιδανικό garage το ένα θα αποτελούσε σύντροφο στις καθημερινές και το άλλο θα μας προσέφερε ευχάριστες στιγμές τα Σαββατοκύριακα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS CVT Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS
Κυβισμός 1.498 cc 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 89,5 mm 74,5×85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 134 kW (182 PS) / 5.500 rpm 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.900-5.000 rpm 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h 224 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km 6,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,9 / 6,0 / 4,9 lt/100 km 8,0 / 5,7 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 610 km 724 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 139 g/km (WLTP) 130 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Αυτόματο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 235/45 R17 Michelin Primacy, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.518 x1.799×1.434 mm 4.284×1.789×1.456 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.537/1.565 mm 1.533/1.504 mm
Μεταξόνιο 2.697 mm 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 478-1.245 lt 380-1.237 lt
Απόβαρο 1.379 kg 1.380 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 31.350€

από 25.050€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.
Back to top button
Close
Close