ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τέλος παραγωγής για τη Mulsanne, της ναυαρχίδας της Bentley

Χειροποίητη παραγωγή περισσότερων από 7.300 Mulsanne σε μία δεκαετία, στο Crewe, Cheshire της Μεγ. Βρετανίας. Η Flying Spur στέφεται ως η νέα ναυαρχίδα της Bentley.

Ο Ιούνιος που πέρασε σφράγισε το τέλος μιας εποχής για ένα εμβληματικό μοντέλο της Bentley. Μετά από καριέρα 10 ετών, η τελευταία Mulsanne βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τον περασμένο μήνα. Πάνω από 7.300 χειροποίητες Mulsanne είχαν παραχθεί στην έδρα της Bentley στο Crewe, Cheshire – αποδεικνύοντας την ικανότητα της Bentley να παράγει το απόλυτο πολυτελές sedan.

Με τυπικούς – λόγω της πανδημίας COVID-19 – εορτασμούς στο τέλος της παραγωγής, οι εργαζόμενοι της Bentley συγκεντρώθηκαν για φωτογραφίες με τα τελευταία αυτοκίνητα και σηματοδότησαν το τέλος της καριέρας της Mulsanne. Οι φωτογραφίες τους με τα τελευταία δύο αυτοκίνητα στο τέλος της γραμμής παραγωγής είναι έως και συγκινητικές. Το προτελευταίο αυτοκίνητο – μια Mulsanne Speed 6.75 Mulliner’s Edition – φινιρισμένη σε Rose Gold πάνω σε Tungsten, είχε προορισμό έναν τυχερό πελάτη στις ΗΠΑ. Μία εξαιρετικά ξεχωριστή, τελευταία Mulsanne θα καταλήξει σε κάποιον άλλο τυχερό κάτοχο, το όνομα του οποίου ωστόσο, παραμένει ένα στενά προστατευμένο μυστικό από την Bentley.

Η γενεαλογία της Mulsanne εντοπίζεται στην ιστορία της Bentley, από το αρχικό 8λιτρο του 1930, το τελευταίο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από τον ίδιο τον W.O. Bentley, ως το πιο πολυτελές Bentley της εποχής του.

Τα τελευταία 11 χρόνια, πάνω από 700 άτομα έχουν επενδύσει σχεδόν τρία εκατομμύρια ώρες, δημιουργώντας το πολυτελές sedan της Bentley. Η παραγωγή των αμαξωμάτων Mulsanne απαίτησε περίπου 42 εκατομμύρια συγκολλήσεις και μόνο η δημιουργία των πολυτελών δερμάτινων εσωτερικών χρειάστηκε περισσότερες από ένα εκατομμύριο εργατοώρες. Σχεδόν 90.000 ώρες έχουν αφιερωθεί στη στίλβωση των αυτοκινήτων, με πάνω από συνολικά τέσσερα εκατομμύρια ατομικά σημεία ελέγχου ποιότητας. Η Mulsanne ήταν μια εργασία αγάπης.

Η ιστορία της Mulsanne

Από το λανσάρισμα της, στο Pebble Beach το 2009, η Mulsanne, εξακολούθησε να εξελίσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής της. Το μοντέλο αναπτύχθηκε από λευκό χαρτί στην έδρα της Bentley στο Crewe, με μοναδικό εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, σασί και νέα έκδοση του εικονικού διπλά υπερσυμπιεσμένου V8 κινητήρα, 6,75 λίτρων.

Οι πρώτες αναβαθμίσεις της Mulsanne με τη μορφή της ιδιαίτερα διακριτικής προδιαγραφής Mulliner, παρουσιάστηκαν το 2012. Μια σειρά εντυπωσιακών νέων σχεδιαστικών χαρακτηριστικών, όπως μοναδικές ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, αεραγωγοί πτερυγίων Bentley Flying και μια καμπίνα από δέρμα με επένδυση σε αδαμάντινο μοτίβο. Επιπλέον, μια μεγάλη ανακλινόμενη γυάλινη ηλιοροφή και μια εξαιρετικά σχεδιασμένη, ηλεκτρική ψύξη μπουκαλιών.

Η δεύτερη σε μια σειρά τριών εκδόσεων Mulsanne – η Speed ​​- παρουσιάστηκε το 2015. Ζωντανεύοντας την εμπειρία πολυτέλειας στην ταχύτατη οδήγηση, η Mulsanne Speed ​​φιλοξένησε μια αναβαθμισμένη έκδοση του V8 κινητήρα 6,75 λίτρων, παρέχοντας 537 PS και 1.100 Nm, μαζί με την επιλέξιμη σπορ ανάρτηση και αντίστοιχο σύστημα διεύθυνσης. Τα μοντέρνα στιλιστικά χαρακτηριστικά κατέστησαν τη Mulsanne Speed ​​ως την πεμπτουσία της βρετανικής πολυτέλειας.

Μια νέα οικογένεια Mulsanne έκανε το ντεμπούτο της στη Γενεύη το 2016, καθώς το αυτοκίνητο έλαβε πληθώρα αναβαθμίσεων για να αυξήσει περαιτέρω το επίπεδο πολυτέλειας. Ολόκληρο το μπροστινό άκρο του αυτοκινήτου (εμπρός από την κολόνα Α) επανασχεδιάστηκε πλήρως. Τα φτερά, το καπό, το κέλυφος του ψυγείου, οι γρίλιες, τα φώτα, οι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω ανανεώθηκαν, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια πιο μοντέρνα και ολοκληρωμένη εμφάνιση.

Στο εσωτερικό, η νέα Mulsanne διέθετε επίσης επανασχεδιασμένα καθίσματα, νέες επενδύσεις πορτών και μπράτσα, καθώς και μοναδικά κρυστάλλινα ποτήρια. Η νέα Mulsanne παρουσίασε ένα εντελώς νέο σύστημα ψυχαγωγίας, με κορυφαία τεχνολογία πλοήγησης. Διέθετε επίσης μια επιλογή συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που απογείωσαν το επίπεδο για ηχητική και οπτική απόλαυση εν κινήσει.

Η Mulsanne Extended Wheelbase, η τρίτη έκδοση Mulsanne, αναπτύχθηκε με γνώμονα τον επιβάτη του πίσω καθίσματος. Η επέκταση 250 mm του μεταξόνιου της Mulsanne (από 3.266 mm στα 3.516 mm) ήταν πλήρως προς όφελος του χώρου για τα πόδια των επιβατών της πίσω σειράς καθισμάτων.

Αυτή η σημαντική αύξηση του εσωτερικού χώρου έκανε τη Mulsanne Extended Wheelbase την πιο γενναιόδωρη εσωτερικά πολυτελή λιμουζίνα στον κόσμο και μακράν τον πιο άνετο τρόπο ταξειδιού σε τέσσερις τροχούς. Προσθήκες μιας όμορφα εξοπλισμένης κονσόλας για το διαχωρισμό των δύο πίσω καθισμάτων, ηλεκτρονικών στηριγμάτων ποδιών αεροπορικού τύπου, και περίτεχνα πτυσσόμενα τραπέζια συμπληρώνουν το απαράμιλλο πολυτελές περιβάλλον.

Mulsanne 6.75 Mulliners Edition

Το 2020, τα τελικά αυτοκίνητα παραγωγής της σειράς αποτελούν τη μοναδική «6.75 Mulliner’s Edition» που σηματοδοτεί το τέλος της βασιλείας της Mulsanne. Λαμβάνοντας το όνομά της από τον θρυλικό κινητήρα 6,75 λίτρων, ο οποίος εφέτος έφτασε επίσης στο τέλος της παραγωγής μετά από περισσότερα από 60 χρόνια, η 6.75 Mulliner’s Edition περιορίζεται σε μόνο 30 κομμάτια.

Εικαστικές λεπτομέρειες εμπνευσμένες από τον κινητήρα του αυτοκινήτου είναι εμφανείς σε όλο το αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικά, τα εσωτερικά χειριστήρια εξαερισμού είναι μικροσκοπικές εκδόσεις του καπακιού λαδιού του κινητήρα. Οι όψεις του ρολογιού και τα δευτερεύοντα όργανα διαθέτουν επίσης design που παραπέμπει σε εξαρτήματα του κινητήρα.

Επιπλέον, σκούρες αποχρώσεις στη μάσκα καπό Flying B, η μάσκα ψυγείου Mulliner Serenity και φινιρίσματα εξάτμισης δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα ενώ, οι ζάντες της Mulsanne Speed ​​21 ιντσών με πέντε ακτίνες διαθέτουν ένα μοναδικό γυαλιστερό φινίρισμα με μαύρες λεπτομέρειες.

Κάτω από το καπό, η πολλαπλή εισαγωγής κινητήρα ξεχωρίζει σε μαύρο χρώμα αντί για το κλασσικό ασημί ενώ ο σειριακός αριθμός – παραδοσιακά υπογεγραμμένος από τον τεχνίτη που δημιούργησε τον κινητήρα – ειδικά για την περίσταση έχει υπογραφεί από τον ίδιο τον Adrian Hallmark.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button