NEA

H νέα Mercedes S-Class θα έχει μέχρι και πέντε οθόνες!

Η νέα γενιά της κορυφαίες λιμουζίνας παγκοσμίως θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε η Mercedes μας δίνει τα πρώτα στοιχεία για το εσωτερικό της.

Η δεύτερη γενιά του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience) εγκαινιάζεται στη νέα S-Class. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου: φωτεινές ενδείξεις σε έως πέντε(!) μεγάλες οθόνες, εν μέρει με τεχνολογία OLED, διευκολύνουν ακόμη πιο περισσότερο τον χειρισμό και τις λειτουργίες ανέσεων του αυτοκινήτου.

Οι δυνατότητες εξατομίκευσης και διαισθητικού χειρισμού διευρύνθηκαν ακόμη περισσότερο, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον οδηγό: για παράδειγμα, η νέα τρισδιάστατη οθόνη οδηγού προσφέρει, για πρώτη φορά, καλύτερη αντίληψη του χώρου με το πάτημα ενός κουμπιού. Ρεαλιστικό, τρισδιάστατο –οπτικά – αποτέλεσμα, χωρίς να χρειάζεται να φοράτε γυαλιά 3D.

Ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» έχει την ικανότητα να κάνει ακόμη περισσότερο διάλογο. Ορισμένες ενέργειες μάλιστα μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η λήψη τηλεφωνικής κλήσης ή η εμφάνιση του χάρτη πλοήγησης. Επιπλέον, ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» μπορεί να εξηγήσει πού βρίσκεται το κουτί πρώτων βοηθειών ή πώς γίνεται η σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth.

Παράλληλα με τη χρήση του PIN, μια νέα μέθοδος επαλήθευσης ταυτότητας εγγυάται υψηλό επίπεδο ασφάλειας, συνδυάζοντας δακτυλικό αποτύπωμα, αναγνώριση προσώπου και φωνητική αναγνώριση. Με τον τρόπο αυτό επιτρέπεται η πρόσβαση στις προσωπικές ρυθμίσεις ή η επαλήθευση ηλεκτρονικών πληρωμών μέσα από το όχημα.

Ωστόσο, αυτό που κάνει το MBUX να ξεχωρίζει, είναι η δικτύωσή του με μια πληθώρα συστημάτων και δεδομένων αισθητήρων του οχήματος. Για παράδειγμα, η λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης στην S-Class χρησιμοποιεί πλέον κάμερες, για να αναγνωρίζει εάν κάποιος επιβάτης θέλει να βγει από το όχημα. Αν κάποιος άλλος χρήστης του δρόμου πλησιάζει στη νεκρή γωνία ορατότητας, ο ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός συμμετέχει στο σύστημα προειδοποίησης αποβίβασης και αναβοσβήνει με κόκκινο χρώμα.

Το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX ελέγχει εάν το παιδικό κάθισμα είναι σωστά στερεωμένο στο κάθισμα του συνοδηγού, ενώ παρακολουθεί και το επίπεδο προσοχής του οδηγού. Αν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο οδηγός κινδυνεύει να πέσει σε κατάσταση μικρο-ύπνου, τον προειδοποιεί το ATTENTION ASSIST.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button