ΔΟΚΙΜΕΣ

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 [test drive]

H DS Automobiles ενισχύει την premium εικόνα της με μία ολοκληρωμένη plug-in υβριδική έκδοση που μπαίνει… αλλά και σε βάζει στην πρίζα!

Κανείς δεν είπε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φτηνά, μήτε τα plug-in υβριδικά. Παρά ταύτα είναι αυτά που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αυτή την εποχή και αν θέλετε δείχνουν την εξέλιξη και προς τα που πάρει το πράγμα. Και μία λύση που θα προτιμήσουν αρκετοί (οι περισσότεροι για εταιρική χρήση λόγω των σχετικών φοροαπαλλαγών αφού η ΛΤΠΦ είναι κάτω από τις 40.000 ευρώ) είναι τα υβριδικά που συνδυάζουν επιδόσεις και χαμηλό κόστος χρήσης.

Όπως είναι η plug-in έκδοση του DS 7 Crossback, το οποίο μέχρι τώρα είχαμε δοκιμάσει στην ντίζελ εκδοχή του. Εδώ τεστάρουμε την κορυφαία από κάθε άποψη εκδοχή που αποδίδει 300 άλογα και έχει το 0-100 χλμ./ώρα κάτω από 6 δευτερόλεπτα με τελική στα 224 χλμ./ώρα. Και όπως καταλαβαίνει κανείς δεν τίθεται κανένα θέμα για το SUV των 1.900 κιλών που επιταχύνει ταχύτατα.

Υπαίτιος είναι ο γνωστός turbo 1.600άρης με τα 200 άλογα παρέα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν υβριδική ανάκτηση ενέργειας. Το πίσω με 83 ίππους είναι αυτό που ουσιαστικά δίνει κίνηση τόσο στην περίπτωση της ηλεκτροκίνησης (θεωρητικά μία αυτονομία στα 58 χλμ. για ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα) όσο και στην περίπτωση της τετρακίνησης. Μία μπαταρία 13,2 kWh μπορεί να φορτίσει σε κάτι λιγότερο από 2 ώρες (σε wallbox 7,4 kW) ή σε 7 ώρες σε οικιακή πρίζα.

Όπως σε κάθε PHEV έτσι και εδώ ο οδηγός μπορεί να φορτίζει κάθε βράδυ την μπαταρία και να έχει στην διάθεση του περίπου 40-50 πραγματικά χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης. Κάπως έτσι πετυχαίνοντα τα μαγικά 1,3 λίτρα της τυποποιημένης κατανάλωσης για τα πρώτα 100 χλμ. Ακόμη όμως και αν κάποιος βαρεθεί  να φορτίζει τακτικά η κατανάλωση κυμαίνεται στα περίπου 6-7 λίτρα για το τετραήμερο που είχα στην διάθεσή μου το αυτοκίνητο (σ.σ. το ρεζερβουάρ είναι μικρότερο κατά 19 λίτρα λόγω της μπαταρίας).

photos: nmarinopoulos

Ενδιαφέρον έχουν τα προφίλ κίνησης (Electric, Comfort, Hybrid, Sport, 4×4) όπου υπάρχει και δυνατότητα διατήρησης των αποθεμάτων της μπαταρίας για όποτε το χρειαστεί ο οδηγός. Κάτι χρήσιμο σε αστικά κέντρα με ζώνες οχημάτων μηδενικής εκπομπής ρύπων. Θεωρώ πως το προφίλ που θα χρησιμοποιεί κανείς είναι το Comfort που συνδυάζει άνεση και ισορροπημένο setup (που ταιριάζει περισσότερο στο στιλ του αυτοκινήτου) και πολύ λιγότερο τις εξεζητημένες περιπτώσεις των Sport και 4×4.

Ναι κινήθηκα και σε χωματόδρομο για να διαπιστώσω πως η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση του DS 7 λειτουργεί αποτελεσματικά σκανάροντας την επιφάνεια του οδοστρώματος και μεταβάλλοντας ανάλογα τα αμορτισέρ. Μην περιμένετε κάτι πιο εξεζητημένο απ μια βόλτα, άλλωστε ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι για να προσφέρει άνετες και ήσυχες διαδρομές. Κάτι που το DS 7 Crossback το πετυχαίνει και στην υβριδική του εκδοχή με εξαιρετικά επίπεδα κύλισης και άνεσης. Στη σβέλτη οδήγηση οι επιδόσεις εντυπωσιάζουν, αυτό το DS στρίβει όπως έρχεται με το αυτόματο 8άρι να είναι γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές του. Αν ήθελα κάτι θα ήταν καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι.

Οι χώροι είναι οι γνωστοί άνετοι και ευρύχωροι αφού το υβριδικό σύστημα και η μπαταρία δεν επηρεάζουν ούτε το πορτμπαγκάζ 555 λίτρων. Κατά τα υπόλοιπα υπάρχει η γνωστή DS άποψη με το μοτίβο των ρόμβων που ωστόσο ως ένα σημείο επαναλαμβάνεται και υπερβάλλει. Πάντως, αυτό είναι και το βασικό στοιχείο που διαχωρίζει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου από τον ανταγωνισμό του, ενώ τα υλικά και τα πλαστικά είναι προσεγμένα και πολύ ποιοτικά και μόνο σε κάποια σημεία θα δεις κάτι που να χρίζει κριτικής.

Συμπερασματικά, η DS Automobiles έχει να παρουσιάσει ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο για όποιον θέλει να ξεχωρίζει στα premium επίπεδα. Για την τεχνολογία που διαθέτει το plug-in υβριδικό DS 7 η τιμή του δεν πρέπει να θεωρείται υψηλή (θα ήταν περιττό να αναφερθώ σε στοιχεία εξοπλισμού αφού πρακτικά δεν λείπει κάτι από την βασική έκδοση), ειδικά για όποιον έχει να καταθέσει από 53.890 ευρώ για να το αποκτήσει. Από εκεί και πέρα θεωρώ πως το μεγαλύτερο κίνητρο για την απόκτηση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι το μπάνικο στιλ, η τετρακίνηση και το high-tech σύνολο του παρά η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DS Automobiles

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 147 kW (200 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 300 PS / 520 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΟΤΕΡ
Ηλεκτροκινητήρας  Μπροστά -> Ισχύς: 81,2 kW, Ροπή: 320 Nm, Τάση: 300V
Πίσω -> Ισχύς: 83 kW, Ροπή: 166 Nm, Τάση: 300V
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 13,2 kWh, φόρτιση από 2 ώρες (7,4 kW) έως 7 ώρες (2,4 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9 sec
Τελική ταχύτητα 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 3-4 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 18 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 661 km
Ηλεκτρική: 58 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 30 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 215/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.570 x 1.895 x 1.620 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.621 / 1.598 mm
Μεταξόνιο 2.738 mm
Χώρος αποσκευών 555-1.752 lt
Απόβαρο 1.900 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 53.890€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button