NEA

H ταχυφόρτιση δεν είναι τόσο φτηνή όσο δείχνει…

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οικονομική στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς ρεύματος AC. Στην ταχυφόρτιση DC όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Ούτως ή άλλως η ισχυρή DC φόρτιση δεν είναι ότι καλύτερο για την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Πρακτικά, όμως, κάποιος την χρειάζεται σε μεγάλες διαδρομές και για αυτό τέτοιου είδους ταχυφορτιστές συνήθως τοποθετούνται σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους όπου απαιτείται μια φόρτιση π.χ. μισής ώρας για να δώσει 100-200 χιλιόμετρα αυτονομίας (ανάλογα με τις προδιαγραφές της μπαταρίας).

Αφορμή για το κόστος της ταχυφόρτισης έρχεται το πρόγραμμα We Charge που ανακοίνωσε η Volkswagen για το ID.3. Όπως μπορείτε να δείτε υπάρχουν τα Go και Plus με κάποια λογική μηνιαία συνδρομή και φτηνότερη τιμή kWh για όσους φορτίζουν συχνά σε δημόσια σημεία.

Ωστόσο, στο Ionity η φόρτιση είναι αρκετά ακριβή αφού στο Free (δίχως μηνιαία πάγια, υπάρχει τέλος ενεργοποίησης 9,99€) κοστίζει 0,79€/kWh (+0,3 για κάθε φόρτιση). Κάτι που σημαίνει πως μια φόρτιση 40 kWh το κόστος είναι 31,9 ευρώ. Το κοστολόγιο αφορά στην Γερμανία, αλλά είναι ενδεικτικές για μια εικόνα που λογικά θα υπάρχει στην ΕΕ.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close