Ακολουθώντας εντολές της Εισαγγελίας της Φρανκφούρτης, ελεγκτικά κλιμάκια έκαναν έφοδο στα γραφεία της Fiat Chrysler Automobiles, σε Γερμανία και Ιταλία.
Ημέρες dieselgate φαίνεται να βιώνουν οι άνθρωποι του ομίλου FCA, καθώς βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών αρχών, σε μία έρευνα που αφορά τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκινητήρων τους. Για την ακρίβεια, φαίνεται να υπάρχουν στοιχεία ότι ο εν λόγω όμιλος χρησιμοποιεί ή χρησιμοποιούσε κάποιο λογισμικό παραποίησης των εκπεμπόμενων ρύπων των diesel κινητήρων του, MultiJet.
Η έρευνα, διενεργείται υπό την επίβλεψη του Eurojust ( Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δικαστική συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών της). Σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπων της Εισαγγελίας της Φρανκφούρτης, αυτή τη στιγμή ελέγχονται εννέα άτομα και οι επιχειρηματικές δραστηριότητές τους, στο χρονικό πλαίσιο 2014-2019. Μόνο στη Γερμανία, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 200.000 οχήματα, προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6, που κυκλοφορούν με τους υπό έλεγχο κινητήρες.
Πιο συγκεκριμένα, ο έλεγχος διενεργείται για τα μοτέρ 1.3 MultiJet, 1.6 MultiJet και 2.0 MultiJet τα οποία εφοδιάζουν προτάσεις των Fiat, Alfa Romeo και Jeep. Παράλληλα, έχουμε και τους κινητήρες 110 MultiJet («F1AE3481G»), 115 MultiJet («250A1000»), 150 MultiJet («F1AE3481D») και 180 MultiJet («F1CE3481E») με τους οποίους εφοδιάζονται τα επαγγελματικά οχήματα των FIAT και Iveco.
Από την πλευρά της, η εταιρία δηλώνει ότι συνεργάζεται απόλυτα με τους εισαγγελικούς λειτουργούς. Το τι θα προκύψει από όλη αυτή την ιστορία, λογικά θα το μάθουμε σύντομα. Εάν ωστόσο αποδειχτεί ότι όντως υπήρχε κάποιο παράνομο λογισμικό παραποίησης ρύπων, αυτό δεν θα κοστίσει μόνο σε πρόστιμα αλλά πιθανά θα κλονίσει και την αναμενόμενη συγχώνευση της FCA με τον όμιλο PSA των Peugeot-Citroen.