ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT [test drive]

Διεκδικώντας βραβείο κομψότητας στην κατηγορία της, η νέα GLA δεν προχωρά σε αλλαγή της γνωστής συνταγής. Ό,τι κάνει, όμως, το κάνει καλύτερα, σε κάθε επίπεδο.

Δύο χρόνια από την έλευση της A-Class, η Mercedes-Benz ολοκληρώνει την collection της με τη νέα GLA. Ένα αυτοκίνητο ισορροπημένο, άρτιο αισθητικά και ικανό να προσφέρει μία ποιότητα στις καθημερινές μετακινήσεις όσων το επιλέξουν. Οπτικά δείχνει αρκετά διαφορετικό από το απερχόμενο μοντέλο και αυτό έχει να κάνει εν μέρει και με τις διαστάσεις.  Μπορεί σε μήκος να είναι κατά ένα πόντο μικρότερο (4,41 m) αλλά έχει μία αισθητή αύξηση 3 cm σε πλάτος και μετατρόχιο και πάνω από 11 cm σε ύψος!

Πως μεταφράζονται αυτά; Εάν το κρίνει κανείς από έξω, βλέπει ένα από τα πιο αρμονικά σε σχεδίαση SUV, που κερδίζει επιπλέον πόντους, λόγω όγκου. Από μέσα, πάλι, το πιο ευρύχωρο εσωτερικό διευκολύνει τη μετακίνηση πολλών επιβατών. Η απόσταση από την οροφή έχει αυξηθεί αισθητά, ενώ οι πίσω επιβαίνοντες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα πόδια. Κερασάκι στην όλη προσπάθεια το συρόμενο κατά 14 cm πίσω κάθισμα, που εξυπηρετεί όταν υπάρχουν πολλά ευμεγέθη αντικείμενα για μεταφορά. Η κανονική χωρητικότητα του διαμερίσματος αποσκευών είναι 435 λίτρα, τιμή ικανοποιητική. Μας αρέσει όμως και το μεγάλο άνοιγμα της 5ης πόρτας, κάτι στο οποίο η GLA πάντα υπερίσχυε της A-Class.

Αναφορικά με τον εσωτερικό σχεδιασμό, δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Το ταμπλό φιλοξενεί το κλασικό πλέον MBUX, με τις δύο μεγάλες οθόνες 10,25” του πίνακα οργάνων και του infotainment να συμπληρώνουν η μία την άλλη. Το επίπεδο των ηλεκτρονικών είναι πολύ υψηλό και ενώ ο χειρισμός ορισμένων συστημάτων θα μπορούσε να είναι ευκολότερος, στο τέλος δύσκολα θα βρει κανείς σημεία να γκρινιάξει.

Ωραία και ποιοτικά είναι και όλα τα χρησιμοποιούμενα υλικά, με τη συναρμογή και την προσοχή στη λεπτομέρεια να κρίνονται αντάξιες των περιστάσεων. Ο οδηγός θα φέρει εύκολα στα μέτρα του τη θέση οδήγησης. Το κάθισμα είναι αρκετά άνετο και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη, ενώ το τιμόνι έχει σωστό βάρος, διάμετρο και πάχος στεφάνης. Η περιμετρική ορατότητα κρίνεται καλή, ενώ πολύ χρήσιμες είναι και οι άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα που διαθέτει.

photos: nmarinopoulos

Εάν μέχρι εδώ όλα πάνε καλά, στο δρόμο, η εικόνα που αποκομίζει κανείς, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, κάνει ακόμα πιο θετική αυτή την εμπειρία. Οι αναρτήσεις της GLA 200, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι τόσο καλά ρυθμισμένες που ίσως να μην είναι υπερβολή εάν υποστηρίξουμε ότι προσφέρει την καλύτερη ποιότητα κύλισης στην κατηγορία. Παρά τα σχετικά χαμηλού προφίλ ελαστικά και τους τροχούς των 19 ιντσών, καταφέρνει να απορροφά με μεγάλη επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ αρνείται να τερματίσει σε πιο άγριες λακκούβες.

Για όποιον πάλι αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα, δεν θα νιώσει άβολα από τις κλίσεις στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά γρήγορο και προσφέρει επαρκή πληροφόρηση. Αντίστοιχα και τα φρένα, θα κάνουν καλά τη δουλειά τους, όποτε απαιτηθεί. Πρακτικά δεν μιλάμε για ένα μοντέλο που σε προκαλεί να τρέξεις, νιώθει όμως ιδιαίτερα άνετα σε μία σβέλτη βόλτα. Ακόμα πιο άνετα νιώθει στην εθνική, σε πιο υψηλές ταχύτητες, όπου παραμένει σταθερό και σχετικά ήσυχο, χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους και αποδεικνύοντας την καλή ηχομόνωση που διαθέτει.

Σύμμαχος στο τελευταίο είναι και ο κινητήρας. Την αγάπη μας για το μοτέρ των 1,3 λίτρων της φίρμας την έχουμε εκδηλώσει και άλλες φορές. Πρόκειται για ένα μοτέρ με ελάχιστο θόρυβο και σχεδόν καθόλου κραδασμούς, το οποίο όμως καταφέρνει να διατηρεί ένα μπρίο από τις πολύ χαμηλές στροφές και ένα γεμάτο «σώμα» μέχρι την περιοχή του κόφτη. Με 163 PS και τα 250 Nm, οι επιδόσεις που προσφέρει δίνουν μία άνεση παντού. Από τα σταμάτα/ ξεκίνα των πόλεων μέχρι και στον ανοικτό δρόμο.

Η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, σε χαμηλό φορτίο, του δίνει τη δυνατότητα να περιορίσει κάπως την κατανάλωση, σε μία μέση τιμή λίγο πάνω από τα 8 λίτρα/ 100 km. Για ένα μοντέλο με αυτό το βάρος και την ισχύ, το συγκεκριμένο νούμερο δεν είναι κακό. Αρμονική είναι επίσης η συνεργασία του με το 7G-DCT, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όλες οι αλλαγές πραγματοποιούνται στο σωστό χρόνο, χωρίς αισθητά κενά και με τη δυνατότητα που προσφέρουν τα paddles στον οδηγό -ανά πάσα στιγμή- να επιλέγει ο ίδιος τη σχέση.

Που καταλήγουμε; Στο αρχικό πόρισμα, ότι δεν έχουμε να κάνουμε με κάτι καινοτόμο αλλά με ένα μοντέλο που έχει βελτιωθεί και ωριμάσει, σε όλους τους επιμέρους τομείς. Ένα δύσκολο αντίπαλο όχι μόνο για τον ανταγωνισμό των premium C-SUV αλλά και για το ίδιο του το αίμα, καθώς πολλοί θα θεωρήσουν ότι αξίζει τον κόπο το κάτι παραπάνω που ζητά, ώστε να αναβαθμιστούν από την A-Class. Εμείς, πάντως, θα προτιμούσαμε την μεγαλύτερη και λίγο ακριβότερη GLB.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.620-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 7,4-6,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 524 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 168-148 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 235/50 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.410 x 1.834 x 1.611 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Γωνίες προσέγγισης
Απόσταση από το έδαφος
1.605/1.606 mm
Πρόσβασης: – Διαφυγής – :, Ράμπας: –
14,3 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 435-1.430 lt
Απόβαρο 1.485 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.850€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button