NEA

Audi eAWS: Πως ένα βαρύ SUV μπορεί να γίνει σπορ

Πολλά από τα σύγχρονα αυτοκίνητα προσφέρουν χαρακτηριστικά που είναι απολύτως ασύμβατα μεταξύ τους. Και η τεχνολογία αποτελεί το μέσο για αυτήν ακριβώς την επιτυχία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οδική συμπεριφορά. Πως θα μπορούσε κανείς να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που θα προσφέρει υψηλή ποιότητα κίνησης και άνεση, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και συμπεριφέρεται όπως ένα καλό σπορ μοντέλο; Η απάντηση που δίνει η Audi εδώ λέγεται eAWS και είναι το σύστημα με το οποίο εφοδιάζει τα μεγάλα της SUV, Q7, SQ7, SQ8 και RS Q8.

Πρακτικά, αντί των παραδοσιακών αντιστρεπτικών ράβδων στις αναρτήσεις, που περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος, χρησιμοποιεί ένα σύστημα ηλεκτρομηχανικής σταθεροποίησης κλίσης – eAWS. Σε αυτό η αντιστρεπτική ράβδος δεν είναι ενιαία αλλά αποτελείται από δύο μέρη, που ενώνονται στη μέση, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα να λειτουργεί μεταξύ των δύο μερών. Αυτός αντλεί ενέργεια από ένα σύστημα 48 Volt και είναι σε θέση να ασκεί ροπή έως 1.200 Nm σε αυτά.

Χάρη στις μονάδες ελέγχου Electronic Chassis Platform (ECP) του αυτοκινήτου, το eAWS λαμβάνει ένα σημαντικό αριθμό πληροφοριών, από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, την ταχύτητα κίνησης, την κλίση του τιμονιού, το ESP κ.λπ. Με βάση αυτά, μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου κάνει τους κατάλληλους υπολογισμούς και ασκεί την απαραίτητη ροπή στις αντιστρεπτικές, περιστρέφοντας τα δύο άκρα τους έτσι ώστε να «σκληραίνουν» ή να μαλακώνουν τη συμπεριφορά των αναρτήσεων. Πρακτικά, δημιουργεί ροπή που αντισταθμίζει τη ροπή του αμαξώματος, ξεχωριστά για κάθε τροχό.

Σε αντίθεση μάλιστα με άλλες, υδραυλικές λύσεις, το φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτρομηχανικό σύστημα δεν απαιτεί κυκλώματα λαδιού, ούτε και ιδιαίτερη συντήρηση. Είναι μάλιστα ικανό να ανακτήσει ενέργεια από την κίνηση των αναρτήσεων μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα του, την οποία και αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου του ενσωματωμένου ηλεκτρικού συστήματος. Με αυτό τον τρόπο λειτουργεί πιο αποδοτικά από κάποιο υδραυλικό σύστημα, καθώς δεν χρειάζεται να αποθηκεύει και να παρέχει πίεση.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button