NEA

Skoda Slavia: Μία spider έκδοση του Scala

Σχεδιασμένο από σπουδαστές της Skoda Academy, το Slavia αποτελεί το έβδομο Skoda Student Concept Car και σίγουρα είναι κάτι που θα θέλαμε να δούμε σε παραγωγή.

Η επαγγελματική σχολή της Skoda Auto δεν είναι καινούρια. Η ύπαρξή της βαστάει σχεδόν έναν αιώνα, δίνοντας τη δυνατότητα σε νέους να σπουδάσουν σχεδιαστές, μηχανικοί, καθώς και άλλες ειδικότητες από το χώρο του αυτοκινήτου. Στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, μάλιστα, καλούνται να πάρουν ένα από τα πραγματικά μοντέλα της Skoda και να το μετατρέψουν σε κάτι άλλο, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους.

Αυτό ακριβώς είναι το Skoda Slavia, ένα πρωτότυπο που εμπνεύστηκαν 31 εκπαιδευόμενοι της φίρμας, ως φόρο τιμής στην επέτειο των 125 χρόνων από την ίδρυση της Skoda Auto. Το όνομα Slavia, μάλιστα, δεν είναι τυχαίο. Το είχαν χρησιμοποιήσει οι ιδρυτές της Skoda, Václav Laurin και Václav Klement, με την ίδρυση της εταιρείας το 1895, για τα πρώτα ποδήλατα που κατασκεύασαν, πριν παρουσιάσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο.

Ως σχεδιασμός, Η spider έκδοση του Scala συνδυάζει τις τολμηρές και συναρπαστικές γραμμές του σύγχρονου μοντέλου με ένα δημοφιλές πρότυπο σχεδίασης από τις πρώτες μέρες της αυτοκίνησης, όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν ανοιχτά διθέσια. Ο σχεδιασμός, όπως και η κατασκευή αυτού του πρωτότυπου έγινε από τους ίδιους τους σπουδαστές, με τη βοήθεια των εκπαιδευτών τους.

Για να μετατραπεί το Scala σε Slavia, οι εκπαιδευόμενοι πραγματοποίησαν πολλές τροποποιήσεις στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Ενδεικτικά, ενισχύθηκαν το κάτω μέρος του αμαξώματος, αφαιρέθηκε η οροφή και συγκολλήθηκαν οι πίσω πόρτες στη θέση τους, μετατρέποντας έτσι ένα hatchback μοντέλο, με άφθονο χώρο για πέντε άτομα, σε δίθυρο coupe. Για να διαφοροποιηθεί η ροή αέρα πάνω από το όχημα, εξελίχθηκε ένα ειδικό κάλυμμα με χαρακτηριστικές αεροδυναμικές καμπύλες πίσω από τα καθίσματα, που καταλήγουν σε ένα εξίσου νέο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, με ενσωματωμένη πίσω αεροτομή.

Οι μαθητές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις καθαρές μεταβάσεις στις κολόνες Α και στις πόρτες. Οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών από το Skoda Kodiaq RS δημιουργούν μια ιδιαίτερα σπορ εμφάνιση. Το σύστημα φρένων και οι πλήμνες τροχών προέρχονται από το Octavia RS. Όσο για τον επανασχεδιασμένο χώρος κάτω από το δάπεδο, φιλοξενεί ένα τροποποιημένο σύστημα εξαγωγής. Το Slavia, όπως προαναφέραμε, σχεδιάστηκε ως πρωτότυπο, με στόχο την απόκτηση πρακτικής εμπειρίας στους σπουδαστές της φίρμας. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά όμορφο για να μην προχωρήσει (με τις όποιες αλλαγές) στη φάση της παραγωγής…

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button