NEA

To νέο plug-in υβριδικό Jeep Wrangler έχει 375 άλογα και 50 «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα

Η Jeep παρουσιάζει το νέο Wrangler 4xe, το μοντέλο που αποτελεί το πιο ικανό, προηγμένο και φιλικό προς το περιβάλλον Wrangler που κατασκευάστηκε ποτέ. Το Jeep Wrangler 4xe θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη, την Κίνα και τις Η.Π.Α. στις αρχές του 2021, πλαισιώνοντας στη γηραιά ήπειρο τα ήδη διαθέσιμα Renegade 4xe και Compass 4xe.

Το Plug-in Hybrid σύστημα του Wrangler 4xe προσφέρει αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που αγγίζει τα 50 χιλιόμετρα (σύμφωνα με το κύκλο πιστοποίησης των ΗΠΑ), για άνετες, αθόρυβες και με μηδενικούς ρύπους μετακινήσεις στο αστικό περιβάλλον, αλλά και τις εκτός δρόμου διαδρομές. Η θρυλική μάρκα τα επόμενα χρόνια θα προσφέρει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις όλων των μοντέλων της, οι οποίες θα φέρουν το λογότυπο 4xe και θα αποτελούν τα πιο ικανά και οικολογικά Jeep, ανεβάζοντας παράλληλα σε ένα νέο επίπεδο την τεχνολογία 4×4.

«Τα Jeep 4xe θα είναι τα πιο αποδοτικά αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η μάρκα μας»,  δήλωσε ο κ. Christian Meunier, Πρόεδρος της μάρκας Jeep σε παγκόσμιο επίπεδο. «Έχουμε δεσμευτεί να καταστήσουμε την Jeep την πιο «πράσινη» μάρκα SUV στον κόσμο. Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας μας θα επιτρέψει στους οδηγούς να κινούνται με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και να απολαμβάνουν μια απολαυστική εμπειρία οδήγησης, όπως την κίνηση εκτός δρόμου με απόλυτη ησυχία».

Το προηγμένο σύστημα κίνησης του Wrangler 4xe αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, μια συστοιχία μπαταριών υψηλής τάσης, έναν υπερσύγχρονο turbo κινητήρα βενζίνης 2 λίτρων και ένα ανθεκτικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το σύνολο αποτελεί την πιο προηγμένη επιλογή που δημιουργήθηκε ποτέ για ένα Wrangler. Η ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες είναι άμεσα διαθέσιμη, ενώ το σύστημα προσφέρει και μια άμεση και αθόρυβη λειτουργία Stop & Start για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η Jeep εδώ και 80 χρόνια έχει αποδείξει την ηγετική της θέση στα οχήματα 4×4 δημιουργώντας το πρώτο αυτόματο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το πρώτο κιβώτιο υπο- πολλαπλασιασμού και την πρώτη αντιστρεπτική ράβδο με ηλεκτρονική αποσύνδεση. Έτσι η ένταξη της υβριδικής τεχνολογίας στην προϊοντική της γκάμα, αποτελεί μια φυσική εξελικτική πορεία. Η διάθεση του Wrangler 4xe θα γίνει σε παγκόσμια κλίμακα με την κατασκευή του μοντέλου να πραγματοποιείται στη μονάδα παραγωγής της FCA στο Τολέδο του Οχάιο των Η.Π.Α.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τον turbo κινητήρα βενζίνης

Το σύστημα κίνησης του Jeep Wrangler 4xe συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, μια συστοιχία μπαταριών τάσης 400 Volt, έναν αποδοτικό turbo κινητήρα βενζίνης και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ο παραπάνω συνδυασμός μεγιστοποιεί την απόδοση του υβριδικού συστήματος και ταιριάζει ιδανικά με το χαρακτήρα του Wrangler. Τα βασικότερα στοιχεία του συστήματος που έχει συνολική απόδοση 375 ίππων (280 kW) και 637 Nm ροπής είναι:

  • ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 2.000 κυβικών
  • η τοποθετημένη στον κινητήρα γεννήτρια-δυναμό
  • η τοποθετημένη στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων γεννήτρια
  • η τάσης 400 Volt μπαταρία λιθίου των 96 στοιχείων χωρητικότητας 17,0 kWh

Ο δίλιτρος κινητήρας αποτελεί μέλος της οικογένειας GME (Global Medium Engine). Το κορυφαίας τεχνολογίας σύνολο χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και στροβιλοσυμπιεστή twin-scroll χαμηλής αδράνειας το οποίο είναι τοποθετημένο απ’ ευθείας στην κεφαλή του κινητήρα και διαθέτει ανεξάρτητο σύστημα ψύξης για αξεπέραστη αμεσότητα, απόδοση και οικονομία καυσίμου.

Μια υδρόψυκτη γεννήτρια υψηλής τάσης είναι τοποθετημένη στον κινητήρα αντικαθιστώντας το παραδοσιακό δυναμό, με έναν ιμάντα υψηλής αντοχής να συνδέει τη γεννήτρια με την τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα. Η συγκεκριμένη γεννήτρια αναλαμβάνει την απόλυτα ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του συστήματος Stop & Start και παράλληλα παράγει ενέργεια για την μπαταρία. Η γεννήτρια επιτρέπει στο Wrangler 4xe να μην χρειάζεται μια κλασσική μίζα, με την μπαταρία των 12V να υποστηρίζει δευτερεύουσες λειτουργίες.  

Η δεύτερη γεννήτρια υψηλής τάσης βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο ταχυτήτων και αντικαθιστά τον κλασσικό μετατροπέα ροπής ενός αυτόματου κιβωτίου. Δύο συμπλέκτες διαχειρίζονται τη ροπή μεταξύ του ηλεκτρικού και του θερμικού κινητήρα. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα όταν ο συμπλέκτης είναι ανοικτός οι δύο κινητήρες να λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα και το Wrangler 4xe να μπορεί να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Αντίθετα όταν η σύμπλεξη είναι ενεργή, ο 2λιτρος κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέσω του αυτόματου κιβωτίου. Ο δεύτερος συμπλέκτης που βρίσκεται στον ηλεκτροκινητήρα διαχειρίζεται τη μεταφορά ροπής στο σύστημα μετάδοσης εξασφαλίζοντας άνετη και αποδοτική κίνηση.

Συστοιχία μπαταριών που δεν επηρεάζουν το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο

Η χωρητικότητας 17,0 kWh μπαταρία λιθίου των 400 Volt χρησιμοποιεί τεχνολογία NMC (νικελίου, μαγνησίου, κοβαλτίου). Η συστοιχία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής από το εξωτερικό περιβάλλον. Προστατευμένη μέσα σε ένα πλαίσιο από αλουμίνιο, η μπαταρία διαθέτει αποκλειστικό σύστημα θέρμανσης και ψύξης ώστε να διατηρείται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Το υβριδικό σύστημα του Wrangler 4xe χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης που συνδυάζει σε μια συμπαγή μονάδα τον  φορτιστή και τον εναλλάκτη DC/DC, με την μονάδα διαχείρισης ενέργειας PIM. Το σύνολο προστατεύεται από ένα ατσάλινο πλαίσιο και είναι τοποθετημένο ακριβώς κάτω από την μπαταρία.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τάσης και οι καλωδιώσεις μεταξύ της μπαταρίας και των ηλεκτροκινητήρων είναι απόλυτα αδιάβροχα. Διαθέτοντας την πιστοποίηση Trail Rated, το Wrnagler 4xe είναι ικανό να περάσει μέσα από υδάτινο κόλλημα βάθους 76 εκατοστών.

Οι λειτουργίες του E Selec στο Wrangler 4xe

Ο οδηγός του Jeep Wrangler 4xe μπορεί να παραμετροποιήσει τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος ώστε να ταιριάζουν σε κάθε διαδρομή, είτε αυτή είναι μια απλή μετακίνηση στο κέντρο της πόλης, είτε η πιο ακραία εκτός δρόμου περιπέτεια. Το υβριδικό σύστημα με την ονομασία E Selec έχει τρεις λειτουργίες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εκείνη που θέλει, με το σύστημα να επανέρχεται αυτόματα στην υβριδική λειτουργία εφόσον η φόρτιση της μπαταρίας πέσει σε πολύ χαμηλό επίπεδο.

  • Hybrid: Αυτή είναι και η βασική λειτουργία του συστήματος όπου το συνδυάζεται η δύναμη του θερμικού κινητήρα και των ηλεκτροκινητήρων. Το σύστημα αρχικά χρησιμοποιεί την ενέργεια από την μπαταρία και στη συνέχεια και τη δύναμη του βενζινοκινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
  • Electric: Το όχημα κινείται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικούς ρύπους, μέχρι να η φόρτιση της μπαταρίας να μειωθεί στο ελάχιστο επίπεδο ή αν ο οδηγός ζητήσει τη μέγιστη επιτάχυνση (π.χ. πατώντας τελείως το πεντάλ του γκαζιού) οπότε και μπαίνει σε λειτουργία και ο 2λιτρος κινητήρας βενζίνης.
  • eSave: Κίνηση στο όχημα δίνει ο θερμικός κινητήρας, έτσι ώστε να διατηρείται η φόρτιση της μπαταρίας για χρήση π.χ. είτε σε εκτός δρόμου διαδρομές με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, είτε σε αστικά κέντρα όπου απαγορεύεται η χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κατά βούληση αν το σύστημα θα διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (Battery Save) ή θα τη φορτίζει (Battery Charge) μέχρι το μέγιστο δυνατό επίπεδο.

Για να μεγιστοποιήσει το όφελος από τις επιλογές του συστήματος E Selec, το Wrangler 4xe δίνει πληροφορίες και συμβουλές οικονομικής οδήγησης στον οδηγό μέσω του συστήματος πολυμέσων Uconnect.

Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα είναι ένα βασικό στοιχείο στην οικολογική φιλοσοφία του Wrangler 4xe. Όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του φρένου το σύστημα ενεργοποιεί τη μέγιστη δυνατότητα επιβράδυνσης με ανάκτηση ενέργειας μέσω των ηλεκτροκινητήρων που φτάνει τα 0,25g. Η ενέργεια αποθηκεύεται στην μπαταρία του αυτοκινήτου, ενώ όταν είναι ενεργοποιημένο το σύστημα τετρακίνησης και οι 4 τροχοί συμβάλουν στη διαδικασία ανάκτησης. Εκτός από την οικονομία καυσίμου η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας μειώνει και τη φθορά των υλικών τριβής των φρένων.

Το Wrangler 4xe έχει επίσης τη δυνατότητα να μεγιστοποιεί την παραγωγή ενέργειας κατά την επιβράδυνση μέσω της επιλογής Max Regen που μπορεί να ενεργοποιήσει κατά βούληση ο οδηγός. Με την εμπλοκή του Max Regen το σύστημα επιλέγει μια πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και κατ’ επέκταση πιο έντονη επιβράδυνση του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός αφήσει τελείως το πεντάλ του γκαζιού. Μέσω του Max Regen το Wrangler 4xe παράγει και αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια σε σχέση με την κλασσική επιλογή ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. 

Ένας θρύλος του Off-road

Η κληρονομιά του Wrangler χαρακτηρίζεται από τις θρυλικές εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου. Ο ομαλός συνδυασμός του θερμικού κινητήρα και των δύο ηλεκτροκινητήρων ανεβάζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Wrangler 4xe σε ένα νέο επίπεδο. Η άμεση παροχή ροπής από τους ηλεκτροκινητήρες επιτρέπει μια ακόμα μια ακριβή και ελεγχόμενη εμπειρία οδήγησης σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες αυξάνοντας τα επίπεδα ασφάλειας και μειώνοντας παράλληλα τη φθορά των μηχανικών μερών. Κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά, το Wrangler 4xe προσφέρει μια απόλυτα αθόρυβη εμπειρία για τους επιβάτες, φέρνοντας τους ακόμα πιο κοντά στη φύση και παράλληλα εξοικονομώντας καύσιμα.

Το νέο Wrangler 4xe είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 4xe, Sahara 4xe και Rubicon 4xe. Οι δύο πρώτες εκδόσεις εξοπλίζονται με εμπρός και πίσω άξονες νέας γενιάς Dana 44 και σύστημα διαχείρισης τετρακίνησης Selec-Trac με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (2,72:1). Η έκδοση Rubicon 4xe επιπλέον διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης Rock-Trac με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού με ακόμα πιο «κοντή» σχέση (4:1), εμπρός και πίσω διαφορικά Tri-Lok με δυνατότητα ηλεκτρονικού «κλειδώματος» και εμπρός αντιστρεπτική ράβδο με δυνατότητα απόσυνδεσης από τον οδηγό με μέσω ενός διακόπτη στην κονσόλα του αυτοκινήτου.

Όλες οι εκδόσεις του Wrangler 4xe διαθέτουν το σύστημα Selec-Speed Control με λειτουργία Hill-descent, αλλά και Hill-ascent Control ώστε ο οδηγός να ελέγχει με απόλυτη άνεση και ασφάλεια την ταχύτητα του οχήματος ακόμα και σε διαδρομές με ακραίες κλίσεις. Παράλληλα όπως και όλα τα Wrangler, οι εκδόσεις Wrangler 4xe διαθέτουν τη διάκριση Trail Rated που πιστοποιεί τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου το οποίο εκτός των άλλων διαθέτει:

  • Προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος καθώς και γάντζους ρυμούλκησης εμπρός και πίσω.
  • Εντυπωσιακές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (44ο, 22,5ο και 35,6ο αντίστοιχα για το Wrangler Rubicon 4xe) καθώς και 27,4 εκατοστά απόσταση από το έδαφος.
  • Ειδικούς τροχούς και ελαστικά για off-road 17 ιντσών
  • Δυνατότητα υπέρβασης υδάτινου κολλήματος 76 εκατοστών

Electric Blue: τα σχεδιαστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Wrangler 4xe

Το Jeep Wrangler 4xe διατηρεί όλα εκείνα μοναδικά χαρακτηριστικά και το αναγνωρίσιμο στιλ του θρυλικού μοντέλου. Επιπλέον, η έκδοση 4xe διαθέτει λεπτομέρειες, όπως οι γάντζοι ρυμούλκησης και τα σήματα της Jeep, στο χρώμα Electric Blue, καθώς και μια σειρά Easter Eggs, δηλαδή σχεδιαστικών εκπλήξεων που έχουν ως έμπνευση την τεχνολογία 4xe.

Η «πράσινη επανάσταση» της Jeep

Το νέο plug-in υβριδικό Wrangler 4xe έρχεται να συναντήσει τα Renegade 4xe και Compass 4xe που ξεκίνησαν την εμπορική τους πορείας στην Ευρώπη. Διαθέτοντας ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα προσφέρουν υψηλή απόδοση (έως 240 ίππους), κορυφαία τετρακίνηση και χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα (εκπομπές CO2 <50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο).

Ο συνδυασμός του turbo κινητήρα βενζίνης των 1,3 λίτρων με τον ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζουν υψηλές επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε λιγότερο από 7,5 δεύτερα), τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα με υβριδική κίνηση. Παράλληλα η νέα τεχνολογία ενισχύει περαιτέρω τις εκτός δρόμου δυνατότητες των δύο μοντέλων λόγω της υψηλότερης ροπής.

Με τη νέα υβριδική τεχνολογία, τα Jeep Renegade 4xe και Jeep Compass 4xe, επιπλέον βελτιώνουν περαιτέρω και τις εκτός δρόμου δυνατότητες τους ενώ με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τις 40.000 ευρώ, απαλλάσσουν από την καταβολή φόρου τους χρήστες εταιρικών οχημάτων.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button