ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot e-208 [test drive]

Το ηλεκτρικό της Peugeot έχει όλα όσα χρειάζονται για να προσηλυτίσει τους δύσπιστους petrolhead και να ενθαρρύνει όσους σκέπτονται «ηλεκτρικά».

Πρωτόγνωρη. Αυτή είναι η εμπειρία για κάποιον που δεν έχει οδηγήσει ξανά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το e-208 είναι προφανώς το κατάλληλο μοντέλο για να περιγράψουμε αυτή την εμπειρία. Με την πρώτη ματιά όλα δείχνουν φυσιολογικά, ή αν προτιμάτε ελάχιστα είναι τα σημεία εξωτερικά που διαφοροποιούν το συμβατικό από το ηλεκτρικό 208. Ειδικά στην φανταχτερή μπλε βαφή της έκδοσης GT Line. Με μία δεύτερη ματιά θα ξεχωρίσεις τις ειδικής σχεδίασης ζάντες, το λογότυπο «e», την μεγάλη χρωματιστή μάσκα και την απουσία των απολήξεων στο πίσω μέρος.

Περνώντας στο εσωτερικό αντικρίζεις το γνωστό ψηφιακό κόκπιτ με το χαρακτηριστικό τιμονάκι, το τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα και την touch-screen. Για την περίσταση το μενού έχει εμπλουτισθεί με τις σχετικές πληροφορίες για την αυτονομία και την φόρτιση του συστήματος πρόωσης. Οι χώροι δεν διαφοροποιούνται από εκείνους του συμβατικού 208 και αντίστοιχα οι πίσω είναι απλά επαρκείς για τους πιο εύσωμους.

Τα πλαστικά και τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας και θα έλεγα πως στο e-208 είναι «δεμένα» ακόμη καλύτερα. Βλέπετε σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην συναρμολόγηση επειδή ο παραμικρός τριγμός γίνεται αντιληπτός. Ένας διακόπτης στην κεντρική κονσόλα προσφέρει τρία προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport) για διαφορετικές προτεραιότητες σε επιδόσεις και εξοικονόμηση ενέργειας (υπάρχει και η επιλογή B στον επιλογέα για βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας).

photos: nmarinopoulos

Πιέζοντας το μπουτόν εκκίνησης το ηλεκτρικό σύστημα και ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων παίρνουν ζωή. Η εκκίνηση γίνεται εντελώς αθόρυβα και παράγοντας έναν ηλεκτρονικό βόμβο μέχρι τα 20 χλμ./ώρα ώστε να ειδοποιούνται οι πεζοί. Ξεχάστε το κιβώτιο ταχυτήτων και τα μεσοδιαστήματα των αλλαγών σχέσεων. Στο e-208, όπως και σε κάθε ηλεκτρικό, απλά πατάς το γκάζι και φεύγεις. Αν βυθίσεις περισσότερο το πεντάλ η επιτάχυνση είναι πολύ εντυπωσιακή και σε κολλά στο κάθισμα.

Στις υψηλότερες ταχύτητες το τράβηγμα δεν είναι το ίδιο λόγω εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ η τελική περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Στον αυτοκινητόδρομο το e-208 είναι απόλυτα ήσυχο και σταθερό. Στις στροφές γίνεται αντιληπτό το έξτρα βάρος των μπαταριών (το απλό 208 ζυγίζει τουλάχιστον 300 κιλά λιγότερα), αλλά και πάλι οι μηχανικοί της Peugeot έχουν φροντίσει ώστε το e-208 να είναι απολαυστικό με πολύ καλή ακρίβεια τιμονιού και ισορροπημένη ανάρτηση που παρά τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα σπάνια θα αντιδράσει ξερά. Αυτό που θέλει κάποιο χρόνο εξοικείωσης είναι το πεντάλ του φρένου που ελέω της ανάκτησης ενέργειας προς το τέλος της διαδρομής του χάνει την προοδευτικότητά του και σε μέτρια άσφαλτο εμπλέκεται το ABS.

Τώρα, σχετικά με την αυτονομία που προσφέρει η «50άρα» μπαταρία, η πραγματική κυμαίνεται κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Μία πολύ καλή τιμή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Βέβαια με πιο βαρύ πόδι αυτή πέφτει, αλλά και πάλι θεωρείται καλή τιμή. Προσωπικά με νορμάλ ρυθμό και στο Normal είδα μια κατανάλωση στις περίπου 15 kWh (πάει και πιο κάτω, ειδικά με το Eco), ενώ με το Sport και γρήγορη οδήγηση ξεπερνά τις 16 kWh.

Σχετικά με την φόρτιση θα ήταν ανώφελο να παιδεύεται κανείς με το οικιακό δίκτυο και συνίσταται η τοποθέτηση wallbox (μονοφασικό 7,4 kW ή τριφασικό 11 kW) για να πετύχει μια χαλαρά πλήρη φόρτιση σε ένα βράδυ. Για τα δημόσια σημεία ή το ταξίδι υπάρχει και ταχυφόρτιση DC που γεμίζει το 80% της μπαταρίας σε περίπου 30 λεπτά της ώρας. Αξιοσημείωτο είναι πως η Peugeot προσφέρει εγγύηση για την μπαταρία για 8 χρόνια ή για 160.000 χιλιόμετρα.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως σε σχετικό μας άρθρο έχουμε γράψει πως σε γενικές γραμμές μια μπαταρία ενός EV χάνει με το χρόνο 1-3%, ενώ στο ίδιο άρθρο μπορείτε να δείτε πόσο χαμηλό είναι και το κόστος των σέρβις. To οποίο αν συνυπολογιστεί με το κόστος χρήσης και την σχετική επιδότηση, τότε η σημαντική διαφορά στην τιμή (το e-208 κοστίζει 29.900€, η GT Line 38.600€, τιμές δίχως την σχετική επιδότηση) από ένα συμβατικό 208 (βενζίνη αυτόματο από 18.300€, ντίζελ χειροκίνητο από 17.100€) από μπορεί να μην είναι και τόσο αποθαρρυντική. Πάντα, βέβαια με τις σχετικές παραχωρήσεις (π.χ. χρόνος φόρτισης, αυτονομία στο ταξίδι) που συνοδεύουν κάθε ηλεκτρικό…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot e-208 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας AC
Μέγιστη ισχύς, ροπή 100 kW (136 PS), 260 Nm, όριο στις – rpm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων (li-on)
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Απλή φόρτιση 3,7 kW: 17 ώρες
Σε walbox 7,4 kW: 7,5 ώρες
Σε wallbox 11 kW: 5 ώρες
Ταχυφόρτιση DC (100 kW): 30 λεπτά για το 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1 sec (στο πρόγραμμα Sport)
Τελική ταχύτητα 150 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 15,5 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία

340 km

Χωρητικότητα μπαταρίας 50 kWh (καθαρό 46 kWh)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 296 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης (μονοβάθμιος μειωτήρας)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.055 × 1.745 × 1.430mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.500/1.500 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm
Χώρος αποσκευών 265 lt
Απόβαρο 1.530 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 30.600€ (τιμή δίχως την κρατική επιδότηση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρητικότητας μπαταρίας 60kWh μπορεί να τροφοδοτήσει ένα νοικοκυριό
    3 kWh ανά ημέρα κατανάλωσης για 20 ημέρες (ιδανικά).

    Μέση δοκιμής

    15,5 kWh/100 km

    Σχόλιο: Σε διαδρομή 100 χιλιομέτρων θα καταναλώσει 3 φορές περίπου την 24 ωρη μιας οικιακής κατανάλωσης

    Χωρητικότητα μπαταρίας

    50 kWh (καθαρό 46 kWh)

    Σχόλιο: Η χωρητικότητα της μπαταρίας θα μπορούσε να τροφοδοτήσει ένα νοικοκυριό για τουλάχιστον 15 ημέρες

    Χρόνος φόρτισης

    Απλή φόρτιση 3,7 kW: 17 ώρες
    Σε walbox 7,4 kW: 7,5 ώρες
    Σε wallbox 11 kW: 5 ώρες
    Ταχυφόρτιση DC (100 kW): 30 λεπτά για το 80%

    Σχόλιο: 1) Η απλή φόρτιση 17 ωρών αντιστοιχούν σε 62,9 kWh
    2) Σε φόρτιση walbox 7,4 kW οι 7,5 ώρες αντιστοιχούν σε 55,5 kWh
    3) Σε φόρτιση wallbox 11 kW οι 5 ώρες αντιστοιχούν 55 kWh
    4) Η Ταχυφόρτιση DC (100 kW): 30 λεπτά για το 80% αντιστοιχεί σε 50 kWh

    Ο μέσος όρος παροχής ενέργειας φόρτισης ανά ώρα (50 kWh) αντιστοιχεί στις ανάγκες
    μιας οικιακής κατανάλωσης για περίπου 15 ήμέρες.
    Δεν λαμβάνεται υπόψιν η καταπόνηση της μπαταρίας σε μικρού η μεγάλου εύρους ταχυφορτίσεις
    Ποιά είναι η κατανάλωση ενός ηλεκτρικού οχήματος με την τρέχουσα χρέωση ηλεκτρικής ενέργειας;
    Ένας σταθμός ταχυφόρτισης (200 kWh) θα απαιτήσει πιθανότατα σταθμό υποβιβασμού υψηλής τάσης.
    Σε αναμονή διάψευσης ή επαλήθευσης των παραπάνω απόψεων

    1. Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σας αγαπητέ. Όντως, για να δούμε σε βάθος χρόνου τι θα γίνει, ειδικότερα όταν φτάσει η εποχή που και οι κυβερνήσεις θα χάνουν αρκετά χρήματα μέσα από το φόρο του ΕΦΚ (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) και πιθανότατα θα τον μετακυλήσουν στην ηλεκτρική ενέργεια; Και πως θα διαχωρίζεται; Όπως το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης; Είναι εφικτό να υπάρξει ρεύμα κίνησης με ΕΦΚ δίχως να επηρεαστεί το ρεύμα νοικοκυριού; Ή τελικά θα ακριβύνει η ηλεκτρική ενέργεια τόσο πολύ που θα σκεπτόμαστε ακόμη και να ανοίγουμε την καφετιέρα;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!