NEA

Νέες BMW M3 & M4: Με περισσότερη δύναμη και τετρακίνηση – Manual κιβώτιο και πίσω κίνηση για τις βασικές [vid]

Μετά την πρόσφατη διαρροή η BMW πραγματοποίησε την επίσημη παρουσίαση των M3 και M4 για να επιβεβαιωθούν όσα γράφονταν εδώ και μήνες. Οι εκδόσεις των 480 ίππων είναι στάνταρ πισωκίνητες με χειροκίνητο κιβώτιο. Οι Competition των 510 ίππων έχουν και τετρακίνηση με στάνταρ αυτόματο 8άρι κιβώτιο.

Σας αρέσει ή όχι αυτές είναι οι νέες BMW M3 & M4 με την μεγάλη μάσκα μπροστά που όπως και να το κάνουμε δημιουργεί μια εμφατική άποψη. Από εκεί και πέρα υπάρχει η γνωστή Μ φορεσιά με το ντοπαρισμένο αεροδυναμικά look (εισαγωγές αέρα, διπλές απολήξεις, διαχύτης κ.α.) με τις βασικές εκδόσεις να έχουν ζάντες 18’’ μπροστά και 19’’ πίσω (προαιρετικά υπάρχει συνδυασμός με 19’’ και 20’’, αντίστοιχα).

H νέα M3 να είναι 85 χιλιοστά πιο μεγάλη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της 3άρας (4,784 έναντι 4,72 μέτρων). Σε σχέση πάντως με την προκάτοχό της είναι 120 εκατοστά πιο μεγάλη, με 40 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο και κυρίως με +185 κιλά στη ζυγαριά.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα στάνταρ  καινούργια και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με τη δερμάτινη επένδυση που διαθέτουν και εξαερισμό, ενώ ως επιλογή υπάρχει το M Drive Professional, που περιλαμβάνει και δυνατότητα ρύθμισης του DSC και του ελέγχου της πρόσφυσης των τροχών σε δέκα διαφορετικά επίπεδα. Παράλληλα από το μπουτόν Setup στην κονσόλα μπορεί να ρυθμίσει κανείς πολλές από τις παραμέτρους λειτουργίας, να αποθηκεύσει δύο σετ ρυθμίσεων και να τα ενεργοποιεί ανά πάσα στιγμή μέσω των μπουτόν M στο τιμόνι. Τα στάνταρ προγράμματα οδήγησης είναι δύο, τα Road και Sport, ενώ με το M Drive Professional προστίθεται και το Track.

Προσπερνώντας στα γρήγορα τα του φαίνεσθαι να περάσουμε κάτω από το καπό όπου υπάρχει ο twin turbo τρίλιτρος εξακύλινδρος που στις βασικές εκδόσεις αποδίδει 480 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 550 Nm στις 2.650-6.130 σ.α.λ. Εδώ το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,2 δλ. με το 0-200 σε 13,7 δλ. και την τελική να φτάνει τα 290 χλμ./ώρα (με το πακέτο M-Driver).

Τα καλά νέα είναι πως οι βασικές εκδόσεις (που θα είναι διαθέσιμες από την ερχόμενη άνοιξη) θα έχουν την αυθεντική συνταγή με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και πίσω κίνηση. Το manual κιβώτιο διαθέτει λειτουργία rev-matching για συγχρονισμό στροφών στα κατεβάσματα, ενώ είναι και ελαφρύτερο από ένα αυτόματο κατά 25 κιλά.

Το αυτόματο 8 σχέσεων της ZF είναι στάνταρ στην ισχυρότερη Competition. Εδώ τα άλογα είναι 510 και η ροπή 650 Nm με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ., το 0-200 σε 12,5 δλ. και τη τελική να είναι ίδια. Την επιβράδυνση φροντίζουν εξαπίστονα δισκόφρενα 380 χλστ. (απλά μονοπίστονα πίσω 370 χλστ.), ενώ προαιρετικά υπάρχουν κεραμικά με χρυσές δαγκάνες (400 χλστ. και 380 χλστ., αντίστοιχα).

Τα μεγάλα νέα στις νέες M3 & M4 είναι πως για πρώτη φορά υπάρχει και τετρακίνηση με τις σχετικές εκδόσεις να είναι διαθέσιμες από το καλοκαίρι. Πρόκειται για το γνωστό σύστημα με «πισωκίνητη» λειτουργία και ενεργητικό διαφορικό M Differential που προέρχεται από τις M5 και M8. Και εδώ ο οδηγός έχει την επιλογή της κατανομής της ροπής στο πίσω άξονα για Drift Mode.

Στη Γερμανία η βασική BMW M3 ξεκινά από τις 82.500€και η Competition από τις 89.500€, ενώ η M4 θα είναι 1.500€αντίστοιχα πιο ακριβή. Στη χώρα μας οι τιμές σίγουρα θα ξεπερνούν τις 100.000€.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button