Θα κυκλοφορήσει σε Ευρώπη, Κίνα και Αμερική, στην compact SUV κατηγορία. Λανσάρεται αρχικά σε δύο περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις, τις ID.4 1ST και ID.4 1ST Max, με ισχύ 150 kW (204 PS) και αυτονομία έως 520 χλμ.
Το ID.4 θα κυκλοφορήσει στην compact SUV κατηγορία, που αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς. Θα παράγεται και θα πωλείται στην Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική και αποτελεί ένα ορόσημο στη στρατηγική ανάπτυξης τηςVolkswagen. Η μάρκα θα επενδύσει περισσότερα από 11 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, με στόχο να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2029, ενώ προγραμματίζει πωλήσεις περίπου 26 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Είναι ένας ελαφρύς και εξαιρετικά αποδοτικός, μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) με συμπαγή σχεδίαση. Αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS) και η ροπή των 310 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη από στάση. Το όχημα επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Μία κορυφαία έκδοση με ακόμα περισσότερη ισχύ και τετρακίνηση θα ακολουθήσει το 2021.
Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ. Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4 είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναιενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.
To ID.4 λοιπόν των 4,589 μέτρων μπορεί να θεωρηθεί και ως το ηλεκτρικό Tiguan μια και είναι ελάχιστα πιο μεγάλο από αυτό. Ενδιαφέρον είναι πως το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,77 μέτρα και είναι αντίστοιχο αυτού του και επταθέσιου Τiguan Allspace. Αυτό σημαίνει στην πράξη μεγάλους χώρους στο εσωτερικό χάρη στο μεταβλητό «ηλεκτρικό» πλαίσιο MEB. Χάρη στους κοντούς πρόβολους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του οχήματος είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα συμβατικό SUV από την επόμενη κατηγορία μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.
Το ταμπλό δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες και χαρακτηρίζεται από υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες σε μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 10 ή 12 ίντσες που μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας το πολυλειτουργικό τιμόνι. Υπάρχει ένας μεγάλος διακόπτης στο δεξιό άκρο της οθόνης που χρησιμοποιείται για την επιλογή των τρόπων οδήγησης. Το μέσο του ταμπλό φιλοξενεί την οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις γενικές ρυθμίσεις του οχήματος.
Η στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, η οποία κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, αποτελεί το δεύτερο επίπεδο λειτουργίας. Η κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει ευέλικτες επιλογές διαμόρφωσης και δεν είναι συνδεδεμένη με το ταμπλό, δημιουργεί την αίσθηση ενός τακτοποιημένου εσωτερικού. Ο κεντρικός αερόσακος μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων χρησιμοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.
Δύο καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης συμπληρώνουν το concept λειτουργίας: Το στάνταρ ID. Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.
Το ID.4 εξοπλίζεται με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς. Διατίθεται επίσης σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και Adaptive Cruise Control (ACC) με “Stop & go” λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας. Το ACC αναλύει δεδομένα πλοήγησης και πινακίδες και μπορεί επομένως να λειτουργήσει προβλεπτικά: μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, πινακίδες ορίων ταχύτητας και όρια πόλεων. Το σύστημα Eco Assistance είναι επίσης στάνταρ και ενημερώνει τον οδηγό πότε θα ήταν λογικό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει ενέργεια.
Διαθέσιμα επίσης το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του. Για να διατηρηθεί αυτή η λειτουργία, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να αγγίζει απαλά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι. Όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα, το Side Assist ενημερώνει με προειδοποίηση σε επικίνδυνες καταστάσεις. Τέλος, το Emergency Assist θα σταματήσει με ασφάλεια το ID.4 εάν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να ελέγξει το όχημα.
Τα ID.4 1st και ID.4 1st Max θα είναι περιορισμένης παραγωγής, συνολικά 27.000 μονάδες. Μόλις εξαντληθούν, θα ακολουθήσουν οι προκαθορισμένες εκδόσεις παραγωγής, που συνδυάζουν τις πιο δημοφιλείς επιλογές, σε πακέτα. Αυτό καθιστά την επιλογή για τους πελάτες ακόμα πιο εύκολη ενώ το εργοστάσιο στο Zwickau θα είναι σε θέση να κατασκευάζει και παραδίδει πιο γρήγορα τα αυτοκίνητα.