NEA

Audi Q5 Sportback: Με αγάπη από το Μεξικό!

Μετά τα e-tron Sportback και Q3 Sportback, η Audi παρουσιάζει ένα ακόμα Sportback, το οποίο θα λανσαριστεί στο πρώτο εξάμηνο του 2021 και για όλες τις αγορές παγκοσμίως θα προέρχεται από το εργοστάσιο San José Chiapa στο Μεξικό (με εξαίρεση την κινεζική αγορά, όπου θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Changchun).

Το Q5 Sportback είναι ένα SUV με δυναμικές, coupe γραμμές που απευθύνεται σε όσους θέλουν κάτι πιο σπορ. Οι LED προβολείς έχουν χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού ημέρας ενώ προαιρετικά είναι τεχνολογίας matrix LED. Η επιφάνεια των τζαμιών ξεκινάει την κλίση προς τα κάτω νωρίς, με το τρίτο παράθυρο να μειώνεται απότομα προς τα πίσω.

Με μήκος 4,69 μέτρα, το Q5 Sportback είναι επτά χιλιοστά μακρύτερο από το αδερφό του μοντέλο. Το ύψος και το πλάτος είναι πανομοιότυπα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι επίσης χαμηλότερος, με το Cd στα 0,30. Το μακρύ μεταξόνιο 2,82 μέτρων παρέχει καλούς χώρους. Οι προαιρετικές εσωτερικές γραμμές εξοπλισμού “design selection” και “S line” δίνουν μια πιο κομψή ή σπορ εμφάνιση, αντίστοιχα. Το πακέτο φωτισμού περιβάλλοντος χρησιμοποιεί στοχευμένα εφέ φωτισμού.

Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 510 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, αυτός αυξάνεται στα 1.480 λίτρα. Η Audi προσφέρει επίσης το νεότερο μέλος της οικογένειας με την προαιρετική πίσω σειρά καθισμάτων rear bench plus, η οποία μπορεί να μετατοπιστεί πλευρικά και έχει ρυθμιζόμενες γωνίες κλίσης πλάτης. Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να αυξήσει τη χωρητικότητα των αποσκευών έως και 60 λίτρα, στα 570 λίτρα μέγιστο.

Με τον κινητήρα 2.0 TDI 150 kW (204 PS), το coupe SUV μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα με συνολικό βάρος έως 2,4 τόνους (με πέδηση, κλίση 12%). Ράγες οροφής διαθέσιμες προαιρετικά. Ο έλεγχος κατάβασης σε λόφο εξασφαλίζει ασφάλεια κατά την οδήγηση σε απότομες πλαγιές λόφων.

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση προσφέρει δυναμικό χαρακτήρα και απόσβεση. Η Audi προσφέρει επίσης μια εναλλακτική ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες ή την ευέλικτη και άνετη προσαρμοζόμενη αερανάρτηση. Ρυθμίζει το ύψος της διαδρομής σε ένα ευρύ φάσμα 60 χιλ. συνολικά. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί έως και 45 χιλ. για οδήγηση σε πιο δύσβατους δρόμους. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, το αμάξωμα  χαμηλώνει αυτόματα 15 χιλ. για μεγαλύτερη απόδοση λόγω μειωμένης οπισθέλκουσας και συμπεριφοράς χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της αερανάρτησης είναι η ικανότητα χαμηλώματος του πίσω άξονα κατά 55 χιλ. πιέζοντας ένα κουμπί στο χώρο αποσκευών, καθιστώντας ευκολότερη τη φόρτωση.

Η γκάμα κινητήρων: δύο TFSI και τρεις TDI

Το Q5 Sportback κυκλοφορεί στην Ευρώπη με έναν τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα δύο λίτρων. Με ροπή 150 kW (204 PS) και 400 Nm ροπής, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων S tronic και τεχνολογία ultra quattro. Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενισχύει το βαθμό απόδοσης. Κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το Q5 Sportback μπορεί επίσης να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας.

Η ομαλή λειτουργία Start/Stop ενεργοποιείται με υπολειπόμενη ταχύτητα 22 χλμ./ώρα. Ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας δεν είναι μόνο αποδοτικός, αλλά και καθαρός. Πληροί τα όρια του τελευταίου κανονισμού για τις εκπομπές Euro 6d. Χάρη στο σύστημα SCR δύο δόσεων με διπλή έγχυση AdBlue, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου μειώνονται περαιτέρω ανάλογα με την αντίστοιχη κατάσταση λειτουργίας. Υπάρχουν δύο καταλυτικοί μετατροπείς SCR, διατεταγμένοι ο ένας πίσω από τον άλλο στο σύστημα εξάτμισης: ένας κοντά στην πολλαπλή εξαγωγής και ένας πιο μακριά από τον κινητήρα, στο σύστημα εξάτμισης.

Μετά το λανσάρισμα του Q5 Sportback θα ακολουθήσει μια δεύτερη έκδοση του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο ακόμα δίλιτροι, τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες TFSI. Όπως το πολύ επιτυχημένο Q5, το Q5 Sportback θα προσφέρεται επίσης με ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα σε δύο παραλλαγές ισχύος. Ένα SQ5 Sportback θα ολοκληρώσει αργότερα τη γκάμα.

Ψηφιακό και διαισθητικό.

Για τα χειριστήρια, τις οθόνες και την ψυχαγωγία, το Q5 Sportback χρησιμοποιεί την ίδια νέα τεχνολογία με το ανανεωμένο Q5: το σύστημα modular infotainment τρίτης γενιάς (ΜIB 3). Στην πλήρη του έκδοση, το Audi virtual cockpit plus διαθέτει την οθόνη 12,3 ιντσών και head-up display. Η έκδοση plus του πολυλειτουργικού τιμονιού επιτρέπει την ασφαλή και απλή λειτουργία των πιο σημαντικών λειτουργιών και οθονών. Το σύστημα πλοήγησης ΜΜΙ plus συνδυάζεται με οθόνη αφής 10,1 ιντσών.

Το Audi Q5 Sportback είναι εξοπλισμένο με πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που είναι οργανωμένα σε τρία πακέτα. Το adaptive cruise assist μπορεί να αναλάβει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διατήρηση της λωρίδας για τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις. Ο οδηγός πρέπει να αγγίξει μόνο το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι για να διατηρήσει την πλευρική καθοδήγηση.

Ένα δεύτερο σύστημα υψηλής τεχνολογίας είναι το predictive efficiency assist. Βοηθά τον οδηγό να οδηγεί απροβλημάτιστα αξιολογώντας τα δεδομένα προβλέψεων διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης και την αναγνώριση πινακίδων βάσει κάμερας. Το predictive efficiency assist μπορεί πραγματικά να δείξει την αξία του όταν συνδυαστεί με το adaptive cruise assist, προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα στη διαδρομή και την κατάσταση της κυκλοφορίας.

Το στάνταρ σύστημα Audi pre sense city βοηθά στην αποφυγή ή τον μετριασμό των συνεπειών των συγκρούσεων με τους χρήστες του δρόμου μπροστά από το αυτοκίνητο. Τα προαιρετικά συστήματα turn assist, swerve assist, cross-traffic assist και exit warning βελτιώνουν επίσης την ασφάλεια.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button