Έρευνα έδειξε πως τα plug-in υβριδικά κάθε άλλο παρά καλό κάνουν στο περιβάλλον και προφανώς το μεγαλύτερο όφελος να αφορά στην εταιρική του χρήση.
Ίσως να έχετε ακούσει την περιβόητη ανοησία πως ένα plug-in υβριδικό καταναλώνει π.χ. 1,5 λίτρο καυσίμου ή εκπέμπει 30 γραμμάρια CO2. Αυτά ισχύουν αλλά μόνο όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και μόνο για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο θέμα στα PHEV, τα οποία θεωρητικά ακούγονται μια χαρά αλλά στην πράξη δεν είναι και τόσο.
Μια έρευνα που έγινε από το ινστιτούτο Fraunhofer ISI με έδρα την Καρλσρούη σε συνεργασία με το αμερικανικό Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές μεταφορές (ICCT) κατέληξε σε ένα αυτονόητο πόρισμα μέσα από δεδομένα 66 διαφορετικά μοντέλα PHEV και 100.000 οδηγούς από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα. Πως ένα plug-in υβριδικό εκπέμπει πολλαπλάσιους ρύπους και καταναλώνει επίσης πολλαπλάσια (από 4-5 φορές και πάνω) ποσότητα καυσίμου από αυτή που διαφημίζουν οι κατασκευαστές.
Ακόμη και αν η μπαταρία είναι γεμάτη ένα PHEV λειτουργεί μετά από κάποιες δεκάδες χιλιόμετρα ως απλό υβριδικό. Από την άλλη, τα φορολογικά κίνητρα που δίνονται για εταιρική χρήση με το πρόσχημα της περιβαλλοντικής προστασίας είναι τελείως λάθος αφού αυτοί οι οδηγοί συνήθως κάνουν πολύ μεγάλες καθημερινές αποστάσεις και ελάχιστοι από αυτούς τα φορτίζουν για να επωφεληθούν από τα π.χ. 30-50 χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης.
Για να υπάρχει κάποιο περιβαλλοντικό όφελος η ηλεκτρική αυτονομία θα πρέπει να αυξηθεί κοντά στα 100 χλμ., αλλά κάτι τέτοιο δεν θα είχε νόημα αυξάνοντας πολύ την τιμή ενός PHEV. Και με τα ηλεκτρικά BEV να ακούγονται ως μια πιο δελεαστική επιλογή. Τελικά, αποδεικνύεται πως τα PHEV αυτό που καταφέρνουν είναι να ικανοποιούν την εταιρική χρήση με premium επιλογές και να συνδυάζουν τα «μειονεκτήματα» τόσο των ICE όσο και των BEV.
Στην Ευρώπη πωλούνται τα περισσότερα PHEV από οποιαδήποτε άλλη αγορά φτάνοντας τις 780.000 πωλήσεις, χάρη κυρίως στις φοροαπαλλαγές και τα κίνητρα για εταιρική χρήση. Χαρακτηριστικό είναι, ωστόσο, το παράδειγμα της Ολλανδίας που μετά την κατάργηση των κινήτρων οι πωλήσεις PHEV έπεσαν από τις 40.000 που ήταν το 2015 στις μόλις 1.150 μετά από δύο χρόνια. Εσείς, τι έχετε να πείτε επί του θέματος;