ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Hummer EV έχει μια τεράστια μπαταρία και μέτρια αυτονομία [vid]

Τι άλλο θα περίμενε κανείς από ένα ηλεκτρικό Hummer που ζυγίζει πάνω από τρεις τόνους και με αεροδυναμική φορτηγού;

Το Hummer EV είναι ένα από τα μοντέλα που στην αμερικανική αγορά μονοπωλούν το ενδιαφέρον και αν κάποια στιγμή το αποφασίσει και η General Motors επιστρέψει στην Ευρώπη πιθανότατα να το δούμε να κυκλοφορεί και στα μέρη μας. Άλλωστε υπάρχει καιρός μπροστά μας αφού η Edition 1 θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ προς τα τέλη του 2021 με τελευταία την βασική έκδοση που θα λανσαριστεί το 2024.

Αυτές είναι οι εκδόσεις του νέου Hummer με τα βασικά χαρακτηριστικά.

Τώρα, για το Hummer EV των 1.000+ ηλεκτρικών ίππων μπορείτε να διαβάσετε τις λεπτομέρειες στο σχετικό μας άρθρο. Σε αυτό θα εστιάσουμε στην μπαταρία Ultium της έκδοσης Edition 1, η οποία θα προσφέρει μια αυτονομία στα 560 χιλιόμετρα. Πραγματικά, μια εντυπωσιακή τιμή αλλά όχι και τόσο αν σκεφτεί κανείς πως υπάρχει μια μπαταρία 200+ kWh που θα ζυγίζει χαλαρά πάνω από ένα τόνο! Το υπερβολικό βάρος είναι και ο λόγος που μετριάζεται η αυτονομία. Αλλά εδώ μιλάμε για ένα Hummer!

Σχετικά με την μπαταρία Ultium, η κορεατική LG Chem επενδύει στις τύπου NCMA νέας γενιάς με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα που χρησιμοποιεί για ηλεκτρολύτες στοιχεία όπως το νικέλιο, το κοβάλτιο σε πολύ μικρότερη αναλογία (λιγότερο από 10% που και πάλι είναι υψηλό αλλά απαραίτητο για την σταθεροποίηση της ροής στο καθόδιο), μαγγάνιο και αλουμίνιο για το καθόδιο. Για όσους δεν το γνωρίζουν να πούμε πως μία μπαταρία NCMA 712 μεταφράζεται στην αναλογία 7/ 1/ 2/ του νικελίου/ κοβάλτιου/ μαγγάνιού. Αντίστοιχα και η NCMA 811.

H GM λέει πως με την αύξηση της αναλογίας του νικελίου αυξάνεται και η ενεργειακή πυκνότητα. Επίσης αναφέρεται στην οριζόντια ή την κάθετη τοποθέτηση των 576 στοιχείων (των 100 Ah έκαστο) της μπαταρίας σε 24 συστοιχίες (κάθε μια είναι 3×8 εναλλάξ παράλληλης και σε σειρά σύνδεσης, όπως φαίνεται στο σχήμα) που μαζί προσφέρουν πάνω από 200 kWh ενεργειακής χωρητικότητας.

To αξιοσημείωτο είναι πως μεταξύ των modules υπάρχει wireless επικοινωνία για ισοσταθμισμένη λειτουργία που βοηθά στην καλύτερη απόδοση και στην μακροζωία της μπαταρίας. Μία καινοτομία αφορά στην αλλαγή της συνδεσμολογίας από παράλληλη σε σειρά ώστε το Hummer EV να μπορεί να φορτίζει σε DC ταχυφορτιστή 800V σε ισχύ έως 350 kW και θεωρητικά να έχει μια ροή φόρτισης στα 160 χλμ./10 λεπτά. Αρκετά χρήσιμα μπορείτε να ακούσετε από το συνάδελφο στο παρακάτω βίντεο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button