BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Οι οδηγοί προτιμούν περισσότερο τους πραγματικούς διακόπτες [blog]

Μία έρευνα στην Γερμανία που ισχύει και για τις περισσότερες αγορές έδειξε πως οι οδηγοί βολεύονται καλύτερα στο να πατούν φυσικούς διακόπτες παρά ψηφιακούς σε touch-screen.

Συγκεκριμένα, το 37% των οδηγών προτιμούν φυσικούς διακόπτες και λεβιέ, σε μια έρευνα που πραγματοποίησε το ερευνητικό ινστιτούτο YouGov σε συνεργασία με την ψηφιακή πλατφόρμα πωλήσεων mobile.de. Το 22% θεωρεί πως ο συνδυασμός των φυσικών διακοπτών με τις touch-screen είναι ο καλύτερος, κάτι που κατά τη γνώμη ισχύει. Ειδικά στην περίπτωση που απουσιάζουν εντελώς οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού και έχουν ενσωματωθεί στις οθόνες (όπως στα Peugeot/Citroen και στα τελευταία μοντέλα του VW Group).

Μόλις το 16% προτιμά τον πλήρη έλεγχο από τις touch-screen και/ ή τον ανέπαφο έλεγχο, ενώ μόνο το 10% βρίσκει χρηστικές τις φωνητικές εντολές. Προσωπικά τις θεωρώ απλά εντυπωσιακές και πρακτικά άχρηστες, όπως και μερικές άλλες τεχνολογίες που μπορείτε να δείτε εδώ.

Επίσης, στην έρευνα αναφέρεται πως οι οδηγοί προτιμούν πραγματικούς διακόπτες για το άνοιγμα των παραθύρων (π.χ. στο VW ID.3 υπάρχουν αφής), το κλιματισμό όπως προανέφερα και την ένταση του ήχου, ακόμη και αν υπάρχουν σχετικά χειριστήρια στο τιμόνι. Εγώ θα πρόσθετα και για την χειροκίνητη αναζήτηση ραδιοφωνικών σταθμών, κάτι που απουσιάζει χρόνια τώρα από τα Mercedes.

Αξιοσημείωτο είναι πως επισημαίνεται για μία ακόμη φορά η απόσπαση προσοχής από την πολύ-λειτουργικότητα και την πολυπλοκότητα των σύγχρονων συστημάτων πολυμέσων (infotainment). Επίσης, οι φωνητικές εντολές έχουν το πλεονέκτημα της ασφάλειας αφού ο οδηγός δεν τραβά την προσοχή του από τον δρόμο, αλλά τελικά η όλη τεχνολογία τον στρεσάρει κάθε φορά που δεν αντιλαμβάνεται ή δεν επεξεργάζεται σωστά την εντολή του. Εσείς τι άποψη έχετε επί του θέματος;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button