MUST_READNEA

Ποιές εταιρίες αυτοκινήτου έχουν ζώα στα σήματα τους;

Τα σήματα αρκετών κατασκευαστών αυτοκινήτων έχουν τέτοια σύμβολα που θα μπορούσαν να… προκαλέσουν ή να συγκινήσουν -τρόπος του λέγειν- κάθε φιλοζωική οργάνωση.

Αν εξαιρέσουμε κατασκευαστές αυτοκινήτων που τα σήματα τους περιέχουν κάποια ζώα (π.χ. το αλογάκι στο έμβλημα της Porsche ή το φιδάκι στης Alfa Romeo) υπάρχου εταιρίες που έχουν σήματα βασισμένα ξεκάθαρα πάνω σε φίδια, ταύρους, γεράκια, αιλουροειδή, άλογα κ.α.

Η Dodge χρησιμοποιεί στο σήμα της το κεφάλι ενός κριού (δηλ. κριάρι) με τεράστια κέρατα ώστε να δείχνει την ορμή του. Η οποία κόπηκε από τότε που η Fiat συγχωνεύτηκε με την Chrysler και το σήμα που υιοθετήθηκε το 1932 μπλέχτηκε με εκείνο της Ram. Για να δούμε αν θα καταφέρει να επιβιώσει στη νέα εποχή του ομίλου Stellantis, όπου στην ουσία δεν πρόκειται ακριβώς για συγχώνευση αφού ο όμιλος PSA εξαγόρασε την FCA.

To πιο γνωστό λιοντάρι δεν είναι άλλο από αυτό της Peugeot συμβολίζοντας την δύναμη και την αντοχή. Όπως την εποχή που η γαλλική οικογένεια είχε εργαστήρια κατεργασίας σιδήρου και αργότερα μπήκε στον κόσμο των οχημάτων κατασκευάζοντας αρχικά ποδήλατα και λίγο αργότερα ο Armand Peugeot μετά από συνάντηση με τον Daimler αποφάσισε να μπει στα αυτοκίνητα. Με τον καιρό υπάρχουν διάφορες εκδόσεις φτάνοντας μέχρι και την όρθια που συνδυάζει με κάπως περίεργο τρόπο το σθένος ενός αγριεμένου λιονταριού σε όρθια στάση ανάλογη με ενός ανθρώπου. Δεν θυμίζει και κάτι από… Θρυλέων;

Οι Μάγια και οι Αζτέκοι είχαν τον ιαγουάρο ή τζάγκουαρ για να τους διαφυλάσσει την γνώση. Η Jaguar το είχε επιλέξει για να επιβληθεί στα premium σαλόνια, αλλά δεν το κατάφερε ποτέ στη νεότερη ιστορία της πατώνοντας από μεταγραφή σε μεταγραφή. Από τότε που την είχε η Ford κάτω από την ομπρέλα της και προσπαθούσαν οι Εγγλέζοι να πείσουν πως πίσω απ την Jaguar X-Type υπήρχε ένα άλλο Mondeo. Μέχρι σήμερα στην ιδιοκτησία της ινδικής Tata που αντιμετωπίζει τεράστια πτώση σε πωλήσεις και κέρδη.

Σε κάποια μέρη της Μεσογείου όταν γινόταν ένας μεγάλος σεισμός υπήρχε ο μύθος πως είχε σκοντάψει ένας ταύρος. Το σύμβολο της υπέρτατης κυριαρχίας και του αχαλίνωτου πάθους είχε επιλέξει ο Ferruccio Lamborghini για την μάρκα του. Δεν ξέρω αν γνώριζε κάτι γύρω από τη μινωική εποχή, αλλά ο βασικός λόγος ήταν τόσο το ζώδιο του όσο και οι ταυρομαχίες. Ωστόσο, παρότι ταύρος και αυτός, υποχρεώθηκε αργότερα να αφήσει το VW Group να τον «πιάσει» από τα κέρατα. Κάτι που του βγήκε σε καλό απέναντι στον αιώνιο αντίπαλό του.

Το άλογο είναι ένα από τα πιο αρχαία σύμβολα και πλάσματα φιγουράροντας με σε πολέμους, σε μύθους με φτερά ή ακόμη και με σώματα ανθρώπων, ως κάτι ιερό που ωστόσο χρειάστηκε ο Πάπας Γρηγόριος ΙΙΙ να απαγορεύσει το 732 την ευρεία κατανάλωση αλογίσιου κρέατος. Για το σήμα της Ferrari υπάρχει η ιστορία πως το πασίγνωστο όρθιο αλογάκι ήταν ζωγραφισμένο στο μαχητικό αεροσκάφος του Francesco Baracca, ενός ήρωα πιλότου με πολλές καταρρίψεις στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο οποίος σκοτώθηκε το 1918. Μετά από πέντε χρόνια ο Enzo Ferrari συναντήθηκε σε έναν αγώνα με τους γονείς του Baracca, οι οποίο του ζήτησαν μια χάρη. Να βάλει ως σήματα στα αυτοκίνητα του το όρθιο αλογάκι από το αεροσκάφους του γιου τους.

Εμπνευσμένο από την αιγυπτιακή μυθολογία το γεράκι είναι ένα ακόμη σύμβολο κυριαρχίας. Κάτι ανάλογο επέλεξε η Walter Owen Bentley όταν κατασκεύασε το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο με το αρχίγραμμα του να βγάζει φτερά. Έτσι, η εταιρία του με το ιπτάμενο «Β», στη συνέχεια πέταξε μέχρι και σαν αποκλειστικός προμηθευτής της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, αλλά δίχως ποτέ να καταφέρει να ξεπεράσει την αίγλη της Rolls-Royce.

Η αμερικανική Shelby είχε ένα σκοπό. Να σπέρνει τον τρόμο στον ανταγωνισμό της και να καραδοκεί εκεί που δεν το περιμένει κανείς, όπως η κόμπρα στην έρημο. Τα φίδια μπορεί να είναι ψυχρόαιμα αλλά όταν ανέβει η θερμοκρασία ξυπνούν και δαγκώνουν. Όπως τα Shelby Cobra. Από την άλλη, ο σκορπιός που επέλεξε η Abarth ίσως να τρομάζει ακόμη περισσότερο, ίσως κάποιους λιγότερο που δεν φοβούνται και τόσο τα δηλητηριώδη έντομα. Όπως οι αντίστοιχες εκδόσεις του 500.

Σχετικό-άσχετο: Το σήμα της Skoda με το περίφημο «βέλος με φτερά» δεν παραπέμπει σε κάποιο πτηνό. Η προέλευσή του καλύπτεται από πέπλο μυστηρίου. Φήμες λένε πως ο δημιουργός της ιδέας (με το στιλιζαρισμένο κεφάλι ενός Ινδιάνου που φοράει κορδέλα με πέντε φτερά) είναι ο εμπορικός διευθυντής της ŠKODA Plzeň, T. Maglic. Επίσης, το σήμα της BMW δεν συμβολίζει έλικα από αεροσκάφος, αφού τα τέσσερα τεταρτημόρια (τα δύο λευκά και τα δύο μπλε) αντιπροσωπεύουν τα χρώματα της Βαυαρίας.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button