NEA

Ford Kuga με τεχνητής νοημοσύνης σύστημα τετρακίνησης [vid]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Η τεχνολογία all-wheel drive (AWD) που εμφανίστηκε αργότερα μπορούσε να ανιχνεύει ποιοι τροχοί είχαν την καλύτερη πρόσφυση στέλνοντας περισσότερη ισχύ στους τροχούς που το είχαν ανάγκη, γεγονός που είχε μειωμένο αντίκτυπο στην κατανάλωση.

H Ford κάνει το επόμενο βήμα λανσάροντας στο Kuga την τεχνολογία AWD disconnect. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να απενεργοποιεί το σύστημα Intelligent All-Wheel Drive 1 του Kuga σε ευνοϊκές οδηγικές συνθήκες για ακόμα μικρότερη κατανάλωση, ενώ μπορεί να το επανασυνδέει σε κλάσματα δευτερολέπτου όταν κρίνει ότι ο οδηγός χρειάζεται επιπλέον πρόσφυση.

Μπορεί οι οδηγοί να αντιμετωπίζουν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης όλο το χρόνο, όμως το Intelligent All-Wheel Drive 1 προσφέρει ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα τους χειμερινούς μήνες όταν η βροχή, το χιόνι και ο πάγος τείνουν να καταστήσουν το οδόστρωμα ιδιαίτερα επικίνδυνο.

Ένα ολισθηρό οδόστρωμα εξ αιτίας των καιρικών συνθηκών ή λόγω υπολειμμάτων λαδιού ή ύπαρξης λάσπης ήταν υπεύθυνο για το 8% των τροχαίων ατυχημάτων στη Μ. Βρετανία το 2019. 2 Σύμφωνα με στοιχεία της Ford, η τεχνολογία AWD disconnect μπορεί να αυξήσει την οδική ασφάλεια, μειώνοντας την ίδια στιγμή την κατανάλωση κατά 6,5%, αλλάζοντας σε εμπρόσθια κίνηση, αναλόγως των συνθηκών.

“Fuzzy logic”

Το σύστημα All-Wheel Drive 1 του Kuga παρακολουθεί συνεχώς ποιοι τροχοί έχουν την καλύτερη πρόσφυση στην επιφάνεια του δρόμου, λαμβάνοντας πληροφορίες από αισθητήρες σε όλο το όχημα. Η ισχύς κατανέμεται ομαλά μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών διασφαλίζοντας προοδευτική συμπεριφορά και άριστη απόκριση στις στροφές, με τις ρυθμίσεις να πραγματοποιούνται σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε περιπτώσεις όπου οι εμπρός τροχοί έχουν μηδενική πρόσφυση, το σύστημα μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ισχύος στους πίσω τροχούς.

Η προηγμένη τεχνολογία AWD disconnect χρησιμοποιεί έναν ειδικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο και αλγόριθμο “fuzzy logic” για να προσδιορίσει εάν η ισχύς στους πίσω τροχούς μπορεί να αποσυνδεθεί εντελώς σε περιπτώσεις όπως για παράδειγμα όταν το όχημα κινείται στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές θερμοκρασίες και στεγνές συνθήκες. Αυτό προσωρινά καθιστά το Kuga προσθιοκίνητο για ακόμα μικρότερη κατανάλωση.

Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα AWD disconnect μπορεί να επαναφέρει την ισχύ στον πίσω άξονα εάν κρίνει ότι το Intelligent All-Wheel Drive 1 είναι – ή σύντομα θα είναι – απαραίτητο. Το AWD disconnect παρακολουθεί πληροφορίες που λαμβάνει από το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και το ABS, για να αξιολογήσει το σπινάρισμα και την ολίσθηση των τροχών, καθώς και άλλα στοιχεία, όπως η ενεργοποίηση των υαλοκαθαριστήρων και η εξωτερική θερμοκρασία, ενώ μπορεί να ανιχνεύσει ακόμα και αν το Kuga ρυμουλκεί τρέιλερ, για να αποφασίσει μέσα σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

«Το ’Fuzzy logic’ αναφέρεται στον αλγόριθμό που μπορεί να λαμβάνει υπόψη όλες τις μεταβλητές πριν αποφασίσει, όπως κάνουμε όλοι όταν αποφασίζουμε τι θα φορέσουμε με βάση την πρόγνωση καιρού, την εποχή, τις εξωτερικές συνθήκες και τον προορισμό μας» δήλωσε ο Scott Beiring, driveline applications supervisor της Ford. «Για το Kuga, αυτό σημαίνει ότι το Intelligent All-Wheel Drive 1 δεν θα εμπλακεί μόνο και μόνο επειδή λειτουργούν οι καθαριστήρες. Ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη πληροφορίες από αρκετούς αισθητήρες, πριν αποφασίσει κατά πόσον απαιτείται παρέμβαση, αλλά αυτό γίνεται πολύ ταχύτερα από όσο θα μπορούσε ένας ανθρώπινος εγκέφαλος.»

Το Intelligent All-Wheel drive 1 προσφέρεται με το πετρελαιοκίνητο Ford Kuga που εφοδιάζεται με τον 2λιτρο EcoBlue κινητήρα ο οποίος αποδίδει 190 ίππους και συνδυάζεται με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει κατανάλωση 5,7 l/100 km και εκπομπές CO2 από 150 g/km WLTP (από 4,8 l/100 km και 126 g/km NEDC).

Διαμορφώστε το δικό σας Ford Kuga εδώ: https://www.ford.gr/shop/next-steps/bp/ice#/model?catalogId=WSEAG-CTD-2019-KugaGRC202125

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...
Back to top button