ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Nissan: Νέα διάκριση από το Popular Science

Η τεχνολογία ηχομόνωσης, γνωστή ως ακουστικό μετά-υλικό (meta-material), κατέκτησε το βραβείο “Best of What’s New” για το 2020 στην κατηγορία αυτοκινήτων. Μια καινοτομία της Nissan που μπορεί να κάνει  τα αυτοκίνητα πιο αθόρυβα και πιο αποδοτικά στη διαχείριση της ενέργειας,  βραβεύθηκε  από το Popular Science.

To Popular Science ιδρύθηκε το 1872 και είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο αξιόπιστα επιστημονικά περιοδικά των ΗΠΑ, αναφέροντας πρωτοποριακές καινοτομίες και ανακαλύψεις. Τα βραβεία “Best of What’s New “ αναγνωρίζουν πρωτοποριακά προϊόντα και τεχνολογίες που αντιπροσωπεύουν σημαντικές εξελίξεις στις κατηγορίες τους.

Η δομή του νέου υλικού είναι απλή. Ένας συνδυασμός δομής πλέγματος και πλαστικής μεμβράνης ελέγχει τις δονήσεις  του αέρα για να περιορίσει του θορύβους στη μεγάλη μπάντα  συχνοτήτων  (500-1200 hertz), όπως αυτούς που προέρχονται από τον δρόμο και τον κινητήρα.

Επί του παρόντος, τα περισσότερα υλικά που χρησιμοποιούνται για την απομόνωση αυτής της μπάντας συχνοτήτων αποτελούνται κυρίως από βαρύ ελαστικό πλαίσιο. Το νέο ακουστικό μετά-υλικό της Nissan ζυγίζει περίπου το ένα τέταρτο αυτών των υλικών, ενώ παράλληλα παρέχει τον ίδιο βαθμό ηχομόνωσης.

Λόγω της απλής δομής του, η ανταγωνιστικότητα κόστους του υλικού σε σχέση με τη μαζική παραγωγή είναι σχεδόν η ίδια ή, ενδεχομένως, και  καλύτερη από τα τρέχοντα υλικά. Ως εκ τούτου, το υλικό μπορεί επίσης να τοποθετηθεί σε οχήματα όπου η χρήση ηχομονωτικών υλικών είναι επί του παρόντος περιορισμένη, λόγω κόστους ή βάρους.

Το υλικό αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική ανακάλυψη από τους μηχανικούς της Nissan στην προσπάθειά τους να προσφέρουν σε οδηγό και επιβάτες  μια χαλαρή, ήσυχη καμπίνα, μειώνοντας παράλληλα το βάρος του οχήματος και βελτιώνοντας την άνεση στις μεγάλες διαδρομές.

“Σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε το ακουστικό μετά-υλικό σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών,  όχι μόνο σε πολυτελή αυτοκίνητα και ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και σε οχήματα όπου η χρήση βαρέων ηχομονωτικών υλικών έχει περιοριστεί”, δήλωσε ο Susumu Miura,  μηχανικός προηγμένων υλικών της Nissan υπεύθυνος για το έργο με το  ακουστικό μετά-υλικό  “Μέσω της ανάπτυξης και της χρήσης αυτού του υλικού, στοχεύουμε να κάνουμε την οδηγική εμπειρία των πελατών μας πιο άνετη και ευχάριστη.”

Το ακουστικό μετά-υλικό βρίσκεται επί του παρόντος υπό ανάπτυξη για να γίνει εμπορικά διαθέσιμο και αντιπροσωπεύει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η τεχνολογία του Nissan Intelligent Mobility, προκειμένου  να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!