NEA

Akio Toyoda: Η βίαιη προσαρμογή στην ηλεκτροκίνηση απειλεί την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Πρόεδρος της Toyota είπε πολλά ενδιαφέροντα για την ηλεκτροκίνηση η οποία μεταξύ άλλων θα στοιχίσει δισεκατομμύρια δολάρια στις επιχειρήσεις καθιστώντας τα αυτοκίνητα ακριβά και προσιτά για πολύ λιγότερους.

«Όταν οι πολιτικοί είναι εκεί έξω λέγοντας, ας ξεφορτωθούμε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη, καταλαβαίνουν τι σημαίνει αυτό;». Αυτά και πολλά άλλα είπε ο κύριος Toyoda υποστηρίζοντας σθεναρά πως οι κινητήρες καύσης έχουν πολλά χρόνια ζωής, σε συνέντευξη τύπου που έγινε χτες υπό την ιδιότητά του ως προέδρου της ιαπωνικής ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Ο ηγέτης της Toyota επικρίνει την υπερβολική δημοσιότητα που λαμβάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία δεν αποτελούν πανάκεια για το μέλλον λαμβάνοντας υπόψη την διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας και το ισοζύγιο της έμμεσης εκπομπής ρύπων. Ειδικά στην Ιαπωνία όπου το συντριπτικό ποσοστό της ενέργειας προέρχεται από την καύση ορυκτών.

Επίσης, θεωρεί πως η απόφαση της ιαπωνικής κυβέρνησης να απαγορεύσει σταδιακά τα οχήματα με κινητήρες καύσης μετά το 2035 είναι βιαστική και επιπόλαιη και θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάρρευση του επιχειρηματικού μοντέλου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό που λέει ο Toyoda είναι πως μελλοντικά θα έχει δυνατότητα να αγοράσει κάποιος αυτοκίνητο με μεσαίο τάξης εισόδημα και πάνω.

Από την άλλη, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας αναμένεται να προχωρήσει στο τέλος των απλών κινητήρων καύσης από τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Η απόφαση αυτή και η ενίσχυση των πωλήσεων των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων, όχι μόνο εναρμονίζεται με όσα έχουν ανακοινώσει άλλες χώρες, αλλά είναι και μέσα στα πλάνα για μείωση στο μηδέν των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050.

Το μέτρο αυτό θα οδηγήσει τις μεγάλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν ακόμα περισσότερα χρήματα στην έρευνα και εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων, αν και προς το παρόν δεν έχουν υπάρξει αντιδράσεις από την πλευρά τους σ’ αυτή την επιδίωξη της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε, το μερίδιο αγοράς των εξηλεκτρισμένων μοντέλων στην Ιαπωνία αναμένεται να ξεπεράσει το 55% μέχρι το 2030, καθώς όπως εκτιμούν, οι τιμές των μπαταριών πέφτουν πολύ πιο γρήγορα από ότι είχε προβλεφθεί. Πολλές χώρες σε όλο τον πλανήτη έχουν ανακοινώσει αντίστοιχες αποφάσεις, ενώ σε ότι αφορά την ΕΕ αναμένεται μέχρι τα τέλη της χρονιάς να έχει πάρει και αυτή κάποιες πιο συγκεκριμένες αποφάσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Τα τέσσερα βήματα για την κατασκευή συνθετικών καυσίμων

    1) Ένας μεγάλος ανεμιστήρας για CO2 Η Άμεση Δέσμευση Αέρα απαιτεί συστοιχίες ανεμιστήρων, γνωστών ως Επαφείς (contactors), για να αντλούν αέρα από την ατμόσφαιρα. Κατόπιν ο αέρας περνά μέσα από κυματοειδή φύλλα πλαστικού επενδεδυμένου με υδροξείδιο του καλίου για τον διαχωρισμό και κατακράτηση του CO2. Μια τυπική εγκατάσταση θα συλλέξει έως και 984.000 τόνους CO2 ετησίως, που ισοδυναμεί με τις εκπομπές 250.000 αυτοκινήτων.

    2) Προσθήκη υδρογόνου
    Σε μια ξεχωριστή διαδικασία, το υδρογόνο παράγεται με ηλεκτρόλυση νερού χρησιμοποιώντας πράσινη ενέργεια όπως αιολική ή ηλιακή ενέργεια. Οι έρημοι είναι μια ιδανική τοποθεσία εφαρμογής της διαδικασίας, λόγω της ηλιακής τους απόδοσης.
    3) Σειρά έχει η επιστήμη της χημείας Το υδρογόνο και το CO2 στη συνέχεια συνδυάζονται στην πρώτη από τις δύο χημικές διεργασίες. Το πρώτο δημιουργεί συνθετικό καύσιμο αέριο (syngas), το οποίο αντιδρά και πάλι για να παράξει το συνθετικό καύσιμο. Αυτό μπορεί να καεί σε καθαρή μορφή ή να αναμιχθεί με συμβατικά ορυκτά καύσιμα, με επανάκτηση του CO2 και επίσης με χαμηλότερα επίπεδα σωματιδίων.
    4) Η δύναμη της ερήμου
    Η αφιλόξενη έρημος της Σαχάρας θα μπορούσε να είναι μια ιδανική τοποθεσία, δεδομένης της αφθονίας του ήλιου και του αέρα. Ο Jamie Turner του Πανεπιστημίου Bath εκτιμά ότι μόλις 770 τετραγωνικά μίλια θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες σε μεταφορές και μετακινήσεις της Ευρώπης.

    Φαινόμενο του θερμοκηπίου; Κλιματική αλλαγή; Πυρηνικά εργοστάσια για την κίνηση των ηλεκτρικών οχημάτων; Αστρονομική τιμή κτήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Εξάντληση των αποθεμάτων λιθιου του πλανήτη;

    Ταχεία φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος με βύθιση τάσης της περιοχής;

  2. H ομιλία του Τογιόντα θα έπρεπε να αποτελεί πρωτοσέλιδο στον διεθνή τύπο, που προπαγανδίζει διαρκώς την ηλεκτροκίνηση αποκρύπτοντας τα μειονεκτήματά της.

    1. Δυστυχώς, τα περισσότερα μέσα ακολουθούν το κύμα και δεν το ψάχνουν εκτενέστερα. Τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον, αλλά όχι με τοσο βίαιο τρόπο. Αλλα τι περιμένετε όταν υπάρχουν συνεχώς αναπαραγωγές όπου πολλά μέσα βάζουν στον ιδιο κουβά τα ήπια υβριδικά με τα μηδενικών ρύπων. Αυτά συμβαίνουν όταν το electrified με το electric παρερμηνεύονται. Για την ιστορία η πηγη του άρθρου ειναι η εξής: https://www.wsj.com/articles/toyotas-chief-says-electric-vehicles-are-overhyped-11608196665

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button