ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125PS DCT [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Ναι, η μικρή έκδοση του Puma έρχεται και με εφτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Και εννοείται ότι την προτιμούμε, σε σχέση με το μηχανικό κιβώτιο!

Οι λόγοι για να προτιμήσει κανείς ένα αυτόματο κιβώτιο στις μέρες μας είναι πολλοί. Αντί να τους απαριθμήσουμε όλους, όμως, προτιμούμε να εστιάσουμε στην ευκολία στη χρήση, που προσφέρει αυτό, όταν είναι καλά σχεδιασμένο. Όπως, στην προκειμένη περίπτωση, το εφτάρι DCT του Puma και ο συνδυασμός του με το χιλιάρι μοτέρ των 125 ίππων.

Τώρα, για να είμαστε ειλικρινείς, όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή, κάπου κερδίζεις και κάπου χάνεις. Έτσι και εδώ, για όσους επιλέξουν την έκδοση των 125 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο, θα πρέπει να ξεχάσουν τα λογότυπα MHEV. Θα υπολογίζουν 46 κιλά επιπλέον βάρος, ελαφρά υποδεέστερες επιταχύνσεις και τελική ταχύτητα, καθώς και κατάτι επιβαρυμένη κατανάλωση. Είναι αυτά ένας καλός λόγος για να μην στραφεί κανείς σε αυτό; Μμμμ, όχι.

Και εξηγούμαστε. Για μερικές μικρές υποχωρήσεις, στα χαρτιά, σίγουρα προτιμούμε την άνεση και την ευκολία του συγκεκριμένου διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου. Καταρχήν, το γεγονός ότι έχει 7 σχέσεις, διευκολύνει τον κινητήρα να δουλεύει σε ένα πιο ωφέλιμο φάσμα στροφών. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται σβέλτα και ομαλά, στο σωστό χρόνο. Όσο για τις όποιες οδηγικές ανησυχίες, υπάρχουν πάντα τα paddles πίσω από το τιμόνι για τον σειριακό έλεγχο των σχέσεων.

Όλο αυτό έρχεται να δέσει αρμονικά με ένα ελαστικό στη λειτουργία του μηχανικό σύνολο. Το τρικύλινδρο μοτέρ των 998 κ.εκ. και 125 ίππων δείχνει ψυχωμένο από χαμηλά, με καλή συμπεριφορά και μετρημένη ηχητική υπογραφή. Γενικά δίνει την αίσθηση πως και με ένα εξάρι κιβώτιο θα τα κατάφερνε μία χαρά, με το εφτάρι όμως, ακόμα καλύτερα.

Για όποιον τώρα ζητήσει περαιτέρω παραμετροποίηση, υπάρχει πάντα το SDM (Selectable Drive Modes). Αυτό μεταβάλλει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου (επεμβαίνοντας σε κινητήρα και κιβώτιο) έτσι ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία, πιο σπορ αίσθηση ή καλύτερη συμπεριφορά σε ανώμαλα και περιορισμένης πρόσφυσης εδάφη.

Στην πόλη το αυτόματο Puma είναι σαφώς πιο ξεκούραστο για τον οδηγό του. Αντίστοιχα και στην εθνική δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, λόγω κλιμάκωσης. Όσο για τις στιγμές που θα αποφασίσει κανείς να κινηθεί πιο σβέλτα, σε πιο σφιχτές διαδρομές, το DCT θα σταθεί καλύτερα στο πλευρό του.

Η έκδοση εξοπλισμού ST-Line της δοκιμής διαθέτει ένα ελαφρά σκληρότερο setup αναρτήσεων. Έτσι ίσως να νιώσει κανείς λίγο περισσότερο από όσο χρειάζεται τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Αυτό όμως, στην πράξη, αποτελεί λεπτομέρεια. To Puma στρίβει, φρενάρει και διατηρεί την ευστάθειά του, σε κάθε περίπτωση. Δεν θα πλησιάσει ένα αντίστοιχο Citroen σε άνεση, θα είναι εκεί όμως για να προσφέρει τα όσα αναλογούν σε αυτόν που θα κάτσει πίσω από το τιμόνι του.

photos: nmarinopoulos

Κατά τα άλλα, δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι, σε σχέση με τις πρώτες δοκιμές του αυτοκινήτου (με μηχανικό κιβώτιο) που έχουμε ήδη δημοσιεύσει. Το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, Infotainment 8 ιντσών και μία πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, το καθιστούν ένα από τα πιο πλήρη και καλύτερα εξοπλισμένα της κατηγορίας.

Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να υπολογίζει κανείς τα ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford και την πολυετή εγγύηση που προσφέρει στο Puma. Το τελευταίο -και ίσως μεγαλύτερο- ερώτημα, είναι το αν αξίζουν τα 3.000+ ευρώ για ένα αυτόματο κιβώτιο. Σε αυτό την απάντηση θα τη δώσει ο καθένας ξεχωριστά. Εάν μπορείτε πάντως να τα δώσετε, το σίγουρο είναι πως δεν θα το μετανιώσετε.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 × 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,1 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 552 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 137 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear Efficient Grip Performance, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.207 x 1.805 x 1.534 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567 / 1.526 mm
Μεταξόνιο 2.588 mm
Χώρος αποσκευών 456-1.216 lt
Απόβαρο 1.326 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.715€

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...
Back to top button