NEA

Ακούστε τον… διαστημικό ήχο του Skoda Enyaq iV!

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Σε λίγους μήνες, το ολοκαίνουργιο Skoda Enyaq iV θα κάνει την εμφάνισή του και στους ελληνικούς δρόμους.

Οι παραγγελίες για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας, που βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο MEB του ομίλου Volkswagen ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, έχουν ξεκινήσει. Η τιμή των 29.523 €, όπως προκύπτει από την αρχική των 35.200 €, μετά την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για το Skoda Enyaq iV 50, με κινητήρα 109 kW, πίσω κίνηση και αυτονομία έως 340 χιλιόμετρα, καθιστά το 4,65 μέτρων ηλεκτρικό SUV μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην ελληνική αγορά.

Όμως, πώς ακούγεται άραγε το ηλεκτρικό Enyaq iV; Τα ένστικτά μας είναι έτσι εκπαιδευμένα ώστε να ακούμε και να αισθανόμαστε αν ένα αυτοκίνητο μας πλησιάζει, καθώς και από ποια κατεύθυνση έρχεται. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν αθόρυβα στις μικρές ταχύτητες. Για το λόγο αυτό, σχετική ευρωπαϊκή οδηγία υποχρεώνει να εκπέμπουν έναν προειδοποιητικό ήχο, αποκαλούμενο E-Noise, όταν βρίσκονται σε κίνηση, ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες.   

Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της SKODA, το ηλεκτρικό ENYAQ iV, έχει το δικό του προειδοποιητικό ήχο, ο οποίος είναι πολύ χαρακτηριστικός. Κάτι αναμενόμενο, καθώς στις μέρες μας, ο ήχος ενός αυτοκινήτου έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού του. Ο ήχος του ENYAQ iV σχεδιάστηκε σε συνεργασία των μηχανικών ήχου της SKODA με συνθέτες μουσικής και τελειοποιήθηκε σε ακουστικά εργαστήρια του ομίλου Volkswagen.

Ο ήχος είναι συμπαγής από τα 0 έως τα 25 χλμ./ώρα και ο χαρακτήρας του, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, είναι συναισθηματικός και τονίζει τη μοναδικότητα του αυτοκινήτου. Από την αρχή της εξέλιξής του ήταν ξεκάθαρο πως αυτή τη φορά ο ήχος δεν θα ήταν μίμηση του μηχανικού θορύβου ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προτιμήθηκε ο ήχος να έχει πιο ηλεκτρονική χροιά, να επικοινωνεί έναν πιο φουτουριστικό χαρακτήρα.

Η τεχνική λύση που επιλέχθηκε για την εγκατάσταση της γεννήτριας ήχου στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB είναι επίσης καινοτόμα. Το ηχείο ευρέος φάσματος συχνοτήτων και τα ηλεκτρονικά που το συνοδεύουν είναι πλήρως ενσωματωμένα σε ένα κουτί όγκου ενός λίτρου και μικρού βάρους, το οποίο ονομάζεται OneBox.

Τοποθετήθηκε πολύ κοντά στη μονάδα ψύξης, χρησιμοποιώντας τρεις ελαστικές βάσεις, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο τέλειος ήχος αλλά και η ελάχιστη αντήχηση. Οι πρώτες δοκιμές στην πράξη έδειξαν πως αυτή η λύση ήταν η σωστή – ο ήχος απλώθηκε ομοιόμορφα και στις δύο πλευρές του μπροστινού μέρος του αυτοκινήτου ενώ δημιούργησε μια ευχάριστη αντήχηση στο εσωτερικό.

Αρχικά, ο τεχνητός ήχος του νέου SKODA ENYAQ iV δοκιμάστηκε από μια επιλεγμένη ομάδα ατόμων, ενώ στη συνέχεια πήρε την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της SKODA AUTO. Ακολούθησαν μετρήσεις εντός του αυτοκινήτου και έλεγχος της συμμόρφωσης του ακουστικού ορίου με τη νομοθεσία. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η απόκτηση πιστοποιητικού αναγνώρισης από ένα ανεξάρτητο ινστιτούτο πιστοποίησης, βασική προϋπόθεση για την κυκλοφορία του νέου μοντέλου στην αγορά.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button