Δεν είναι είδηση πως ο στόλος αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους της Ε.Ε. Θέλετε να μάθετε πόσο παλιός είναι;
Όπως θα δείτε στο παραπάνω γράφημα ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ στην Ευρώπη είναι στα 11,5 χρόνια, των ελαφριών επαγγελματικών/ βαν στα 11,6, των φορτηγών στα 13,0 και των λεωφορείων στα 11,7. Αν εξαιρέσουμε το μικρό Λουξεμβούργο (με 6,5 χρόνια), από τους πιο φρέσκους στόλους είναι αυτός της Αυστρίας και της Ιρλανδίας, με 8,3 και 8,4 έτη, αντίστοιχα.
Στον αντίποδα τους γηραιότερους στόλους έχει η Λιθουανία (16,8 χρόνια), η Εσθονία (16,7), η Ρουμανία (16,5) και η Ελλάδα (16,0). Οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, αυτές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας, είναι στα 9,6, 10,2 και 12,7 χρόνια, αντίστοιχα.
Τα νούμερα προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και αφορούν σε στοιχεία για το έτος 2019 που δημοσιεύθηκαν σε περσινή αναφορά. Μη νομίζετε πως το 2020 θα έχουν αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο αφού οι πωλήσεις νέων οχημάτων σημείωσαν ελεύθερη πτώση λόγω της πανδημίας.
Πέρα από τα Ι.Χ. η χώρα μας έχει αρνητικό ρεκόρ μέσου όρου στην Ευρώπη αφού με 19,5 χρόνια έχει το πιο γερασμένο στόλο ελαφριών επαγγελματικών και με 19,9 χρόνια τα παλιότερα λεωφορεία. Επίσης, έχουμε και τo μοναδικό νούμερο άνω της 20ετίας! Η Ελλάδα έχει τον πιο παλιό μέσο όρο φορτηγών με 21,2 χρόνια!
#Vans: with an average age of 19.5 years Greece 🇬🇷 has the 🚐 oldest light commercial vehicle fleet, but what about the other 🇪🇺 countries?
— ACEA (@ACEA_eu) January 25, 2021
⬇️ Infographic: average age of the European motor vehicle #fleet. pic.twitter.com/IAEZS5d5ga
Προς κ. Κ. Χαλκιαδάκη: Τίποτα δεν συγκρίνεται με την ΑΣΚΟΜΑΔΟΥΡΑ