ΔΟΚΙΜΕΣ

Mazda MX-30 [test drive]

Με όπλο του το πολύ ενδιαφέρον ντιζάιν το MX-30 είναι ένα ξεχωριστό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με λογική τιμή πώλησης, αλλά και μικρή μπαταρία.

Το MX-30 είναι το μοντέλο που βάζει την Mazda στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και το πρώτο της μοντέλο μηδενικών ρύπων. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο που προσεγγίζει τον πιο απαιτητικό life-styler με μια μίνιμαλ άποψη που μας θυμίζει κάτι από τα παλιά. Τουλάχιστον σε ότι αφορά στις ανάποδα ανοιγόμενες πόρτες, όπως στο πάλαι ποτέ RX-8 (ή αν θέλετε στο Opel Meriva).

Έχοντας ως βάση μια τροποποιημένη πλατφόρμα του Mazda 3 και του CX-30, το όμορφο αμάξωμα του MX-30 φτάνει σε μήκος τα 4,4 μέτρα, είναι αρκετά φαρδύ στα 1,8 μέτρα και ψηλό ως crossover. Κάτι τέτοιο ενισχύεται και από τα μόλις 13 εκατοστά που χωρίζουν το κάτω μέρος από το έδαφος. Προς τα πίσω η οροφή χαμηλώνει και όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς από τα πίσω κρύσταλλα οι χώροι για τους πίσω είναι καλοί αλλά κάπως κλειστοφοβικοί.

Μπροστά υπάρχει το γνωστό ποιοτικό ταμπλό που ξέρουμε και από τα υπόλοιπα Mazda τελευταίας γενιάς. H διαφορά είναι πως το MX-30 σου βγάζει μια πιο «γήινη» αύρα χάρη στα ανακυκλώσιμα υλικά που υπάρχουν, όπως ο φελλός στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες ή τα ανακυκλώσιμα υλικά και δέρματα.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης συνδυάζοντας ψηφιακές ενδείξεις με τα αναλογικά όργανα, στην βάση της κονσόλας υπάρχει μια touch-screen 7’’ για τον κλιματισμό και ψηλότερα μια 8’’ που ωστόσο δεν είναι αφής και είναι φτωχή και σε γραφικά. Δεν λέω πως δεν είναι σωστή η λογική του χειρισμού από τους φυσικούς διακόπτες, αλλά για την τιμή και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου θα έπρεπε να είναι touch.

Από εκεί και πέρα υπάρχει ένας συμπαθητικός κοντοπίθαρος επιλογέας κίνησης, πρακτικές θήκες για μικρά αντικείμενα, θύρες φόρτισης και πολύ καλή εργονομία. Όσο για το πορτμπαγκάζ αυτό είναι στα 366 λίτρα, τιμή που δεν συναρπάζει αλλά το σχήμα του είναι πρακτικό και βολικό.

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας e-Skyactiv με 143 άλογα και 265 Nm. Όλα περνούν στους μπροστινούς τροχούς και ταΐζονται από μια μπαταρία 35,5 kWh που ζυγίζει 310 κιλά. Αυτόματα γίνεται αντιληπτό πως το MX-30 είναι ένα crossover κυρίως για την πόλη αφού η αυτονομία που προσφέρει είναι κάτω από τα 200 χιλιόμετρα. Πρακτικά στα 185 με την κατανάλωση των 19 kWh που κατέγραψα.

Οι Ιάπωνες θεωρούν πως η μικρή μπαταρία συμβάλλει στο ισοζύγιο ρύπων του αυτοκινήτου στον κύκλο ζωής του. Θα συμφωνήσω και θα προσθέσω πως επίσης συμβάλλει στην όσο το δυνατό χαμηλότερη τιμή, αλλά με τίμημα την ψυχολογία του οδηγού σε ότι αφορά στην αυτονομία και στην φόρτιση. Η οποία θέλει υπομονή μιας και ο onboard φορτιστής του αυτοκινήτου είναι στα 6,6 kW. Κάτι που σημαίνει πως σε φορτιστή AC μια πλήρης φόρτιση διαρκεί λίγο πάνω από 5 ώρες και σίγουρα θα ήταν προτιμότερο να υπάρχει έστω και προαιρετικά ένας 11άρης ενσωματωμένος φορτιστής.

photos: nmarinopoulos

Στον δρόμο το MX-30 είναι απολαυστικό, ήσυχο και σχετικά άνετο χάρη στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, ενώ με τα paddles ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πέντε επίπεδα ανάκτησής ενέργειας, αλλά δίχως να υπάρχει μια καθαρά single pedal λειτουργία. Προσωπικά κινήθηκα στο νορμάλ πρόγραμμα. Όσο για τις ρεπρίζ είναι ηλεκτρικές και σβέλτες με την τελική να περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα.

Στο δια ταύτα το MX-30 προσφέρεται με υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας στην δίχως επιδότηση τιμή των από 37.590€ (από 33.043€ με επιδότηση, από 32.042€ και με απόσυρση). Είναι ένα πολύ καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν βρήκα κάτι το μεμπτό. Το μόνο που θα με προβλημάτιζε είναι η συχνή φόρτιση λόγω της μικρής αυτονομίας. Εδώ κάποιοι ίσως να έβρισκαν πιο ενδιαφέρουσα την επιλογή του δίλιτρου MHEV ή της έκδοσης με range extender που κυκλοφορεί στην Ιαπωνία. Ίσως και για αυτό κάτω από το καπό υπάρχει πολύς άδειος χώρος όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες μας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MAZDA

Mazda MX-30 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη AC
Μέγιστη ισχύς, ροπή 105 kW (143 PS), 265/3.243 rpm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων (li-on), 355 V
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Απλή φόρτιση 3,7 kW: 10 ώρες
Σε walbox 6,6 kW: 5,3 ώρες
Ταχυφόρτιση DC (50 kW): 36 λεπτά για το 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 140 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 19 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία

200 km

Χωρητικότητα μπαταρίας 35,5 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 186 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης (μονοβάθμιος μειωτήρας)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.395 × 1.795 × 1.555 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.565/1.565 mm
Μεταξόνιο 2.655 mm
Χώρος αποσκευών 366 – 1.171 lt
Απόβαρο (μαζί με οδηγό) 1.645 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 37.590€ (τιμή δίχως την κρατική επιδότηση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button