BLOGMUST_READNEA

Γιατί τα ταμπλό των νέων αυτοκινήτων να είναι τόσο περίπλοκα; [blog]

Ψηφιακές οθόνες, apps, διακόπτες αφής, φωνητικές εντολές και ένα σωρό άλλα μαγικά. Πόσο, όμως, τα χρειαζόμαστε όλα αυτά;

Για αρκετό διάστημα χρειάστηκε να κινηθώ τις προάλλες με ένα αυτοκίνητο αρκετά παλιότερης τεχνολογίας. Τουλάχιστον σε σχέση με τα σύγχρονα που δοκιμάζουμε εδώ στο caroto.gr. Στην αρχή μου κακοφάνηκε το όλο ντεμοντέ περιβάλλον που μετά βίας είχε μια μικρή οθόνη για το trip computer και μια μικρή δεύτερη στην κονσόλα για το ηχοσύστημα. Πείτε πως έχω καλομάθει με όλα τα νέας τεχνολογίας. Αλλά όσο περνούσε η ώρα αναρωτιόμουν: τι είναι αυτό που πραγματικά μου λείπει; Και γιατί αυτό το μπανάλ εσωτερικό έχει μία αγχολυτική επίδραση πάνω μου;

Θα ομολογήσω πως έχω ένα κόλλημα. Μου αρέσει να ψάχνω σταθμούς στα ερτζιανά χειροκίνητα. Και μου την σπάει όταν σε πολλά σύγχρονα μοντέλα δεν υπάρχει πλέον αυτή η επιλογή. Σε ένα παλιό αυτοκίνητο υπάρχουν οι βασικοί διακόπτες. Ξέρεις τι κάνει ο καθένας και που θα τον βρεις. Τώρα, μπροστά σε μια touch-screen θα πρέπει να αφιερώσεις κάποιο χρόνο για να μάθεις το μενού και τις ρυθμίσεις της.

Πάλι καλά, όμως, που αρκετοί κατασκευαστές αρχίζουν να αναγνωρίζουν την πολυπλοκότητά των σύγχρονων infotainment και να προσθέτουν φυσικούς διακόπτες (π.χ. όπως στο Citroen C4 C-Cross). Στον αντίποδα, το VW Group πήγε ακόμη παραπέρα στα νέα του μοντέλα (π.χ. VW Golf, Seat Leon, Skoda Octavia), με απουσία διακοπτών (π..χ βρίσκω απλά εφετζίδικο το διακόπτη τύπου slider) και την πλοήγηση στο μενού, να ταλαιπωρεί ως ένα βαθμό…

Ο πίνακας οργάνων (στο παλιό). Ξεπερασμένος, με βελόνες, ίσα που σε πληροφορέ για τα βασικά σε μια μικρή οθόνη για την κατανάλωση και την αυτονομία που έχεις διαθέσιμη. Αντίθετα, σε έναν ψηφιακό πίνακα μπορείς να επιλέξεις μία, δύο, τρεις… και βάλε… θεματικές ενότητες με πλήθος πληροφόρησης. Η αλήθεια όμως είναι πως δεν τα χρειάζεσαι όλα αυτά. Τα χρειάζεσαι;… Έχω διαπιστώσει και από άλλους οδηγούς ότι το πρώτο διάστημα μόνο θα ασχοληθεί κανείς με τις επιλογές και τις ρυθμίσεις του πίνακα οργάνων. Συνήθως μετά κατασταλάζει κανείς σε μία επιλογή ρυθμίσεων και μένει σε αυτή…

Τώρα, καθήμενος σε εκείνο τον παλιό διάκοσμο, πολλά από τους μοντέρνους μοιάζουν για το θεαθήναι. Φωτισμός καμπίνας; Ναι, ωραίος, αν δεν το έχω τι θα χάσω; Το πιο χρήσιμο, το σποτάκι οροφής που φωτίζει τις θήκες της κεντρικής κονσόλας για να μην ψάχνω στο σκοτάδι τα κλειδιά μου. Ωστόσο, σκέπτομαι πως αυτό που πραγματικά είναι πολύ χρήσιμο στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι το Bluetooth (αν και επειδή αλλάζω συνεχώς αυτοκίνητα χρησιμοποιώ ένα headset) και η αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων.

Σίγουρα πολλοί θα βρουν ιδιαίτερα χρήσιμη και την συνδεσιμότητα του smartphone, λιγότερο για τον χειρισμό apps και περισσότερο για την αναπαραγωγή μουσικής και ανοιχτής ακρόασης. Πάντως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα smartphones έχουν σχεδιαστεί για χρήση όταν καθόμαστε ή άντε όταν περπατάμε. Οι touch-screen των αυτοκινήτων δεν είναι το ίδιο πράμα, σίγουρα όχι τα smartphone με τις απανωτές ειδοποιήσεις των apps…

Αφού επέστρεψα στην… κανονικότητα και σε πίσω από ένα σύγχρονο ταμπλό, ομολογώ πως ένιωσα όμορφα. Αλλά θα παραδεχτώ πως απόλαυσα αρκετές ώρες ξεγνοιασιάς με ένα ξεπερασμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο. Μπορεί να είχε να προσφέρει αρκετά λιγότερα σε λειτουργίες άνεσης, αλλά πραγματικά η όλη κατάσταση δεν είναι η πρώτη φορά που με βάζει σε σκέψεις.

Άραγε, έχουμε πραγματικά ανάγκη όλες αυτές τις νέες τεχνολογίες που μας πλασάρονται ή απλά φορτωνόμαστε με πολλά παραπάνω που τελικά στην ουσία κάθε άλλο παρά μας διευκολύνουν; Δυστυχώς, η απάντηση δε είναι εύκολη και σε κάνει να αναρωτιέσαι που θα πάει το πράμα. Άλλωστε, είμαστε δέσμιοι των τεχνολογικών εξελίξεων. Δεν είμαστε; Αν διαφωνείτε, επιχειρήστε για μερικές μέρες να κλείσετε όλες τις εφαρμογές του smartphone σας πέρα από την βασική για κλήσεις. Το αντέχετε;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button