NEA

To δυναμικό Hyundai Kona N Line ξεκινά από τις 20.890€

Για πρώτη φορά το Kona είναι διαθέσιμο με την δυναμική έκδοση N Line και συνδυάζεται με όλες τις εκδόσεις κινητήρων, τόσο με τις απλές turbo όσο και με τις ήπια υβριδικές 48βολτες.

Στα πλαίσια της ανανέωσής του το νέο KΟΝΑ θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο και στην έκδοση N Line, που συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση με τη συναισθηματική εμφάνιση. Η έκδοση KΟΝΑ N Line ξεχωρίζει καθώς είναι πιο σπορ μπροστά και πίσω, έχει επιμέρους στοιχεία βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος και ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. 

Το εμπρός μέρος του το KΟΝΑ N Line χαρακτηρίζεται από έναν δυναμικό προφυλακτήρα, ο οποίος συνδέεται αρμονικά με τα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος προστατευτικά των φτερών. Αντί της ποδιάς του νέου KΟΝΑ, η έκδοση N Line διαθέτει ένα αεροδυναμικό χείλος σε χαρακτηριστικό στιλ Ν με πτερύγια τοποθετημένα χαμηλά στις γωνίες, έτσι ώστε να δείχνει σα να αγκαλιάζει τον δρόμο. Παράλληλα οι εισαγωγές αέρα είναι μεγαλύτερες και πιο τονισμένες με έναν μοναδικό σχεδιασμό πλέγματος. Στα πλαϊνά η εικόνα των βαμμένων στο χρώμα του αμαξώματος προστατευτικών συμπληρώνεται από τις ειδικές για τη συγκεκριμένη έκδοση ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Η δυναμική και συναισθηματική εικόνα του KΟΝΑ N Line ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος, όπου ο προφυλακτήρας ενσωματώνει στο κέντρο του έναν μεγάλο διαχύτη, σε χρώμα που δημιουργεί αντίθεση με το αμάξωμα ενώ στα άκρα διαθέτει πτερύγια τύπου Ν για καλύτερη ροή του αέρα.

Το εσωτερικό του KΟΝΑ N Line είναι διαθέσιμο σε μαύρες επενδύσεις καθισμάτων από ύφασμα, δέρμα ή σουέτ. Επιπλέον, οι διακριτικές κόκκινες ραφές, τα μεταλλικά πεντάλ και το λογότυπο N στο τιμόνι, στον λεβιέ ταχυτήτων και στα καθίσματα συμβάλλουν σε μια πιο σπορ εμφάνιση και αίσθηση.

Το ολοκαίνουριο KONA N Line καθώς και το νέο KONA είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις Hyundai με τιμή εκκίνησης 17.890€, ενώ το νέο KONA Hybrid θα ακολουθήσει την Άνοιξη του 2021.


Κομψές και εκλεπτυσμένες αισθητικές αναβαθμίσεις για το νέο ΚΟΝΑ

Το Hyundai KΟΝΑ είναι πλέον καθιερωμένο στην κατηγορία του, καθώς διαθέτει τολμηρό, προοδευτικό σχεδιασμό και περιπετειώδη προσωπικότητα. Οι σχεδιαστικές αναβαθμίσεις εμπρός και πίσω εξασφαλίζουν στο νέο KΟΝΑ μια ακόμη πιο κομψή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση, διατηρώντας παράλληλα την στιβαρή του εικόνα.

Το εντυπωσιακό, νέο εμπρός του μέρος ξεχωρίζει με τη σπορ εμφάνιση του. Το καπό, με το χαρακτηριστικό σχήμα, σταματά πάνω από τη μάσκα, γεγονός που εξασφαλίζει στο KΟΝΑ μια δυναμική παρουσία. Οι αναβαθμισμένοι προβολείς LED DRL παρέχουν μια ξεκάθαρη εικόνα του δρόμου μπροστά, ενώ πιο χαμηλά ο προφυλακτήρας συνδέεται ομαλά με τις προεκτάσεις των θόλων των φτερών, δημιουργώντας μια ξεχωριστή και στιβαρή προστατευτική επιφάνεια σε χρώμα που δημιουργεί αντίθεση με αυτό του αμαξώματος. 

Στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα, η στιβαρή ποδιά φαίνεται να αγκαλιάζει την εισαγωγή αέρα χαμηλά και συμπληρώνει οπτικά τις επιφάνειες που περιβάλλουν την κύρια μάσκα. Στα άκρα του προφυλακτήρα υπάρχουν κάθετες αεροδυναμικές επιφάνειες που βελτιώνουν τη ροή του αέρα.

Το προφίλ διατηρεί το μυώδες και ανάγλυφο σχήμα του προηγούμενου KΟΝΑ, όμως η σπορ σιλουέτα σε σχήμα σφήνας τονίζεται ακόμα περισσότερο μέσω της οπτικής σύνδεσης με το δυναμικό και χαρακτηριστικό εμπρός μέρος.  Ο νέος πίσω προφυλακτήρας, ο οποίος ακολουθεί επίσης τη λογική προστασίας του εμπρός μέρους και των πλαϊνών, είναι και αυτός κατασκευασμένος από υλικό που δημιουργεί αντιθέσεις.

Επιπλέον, η τελευταία έκδοση του KΟΝΑ διαθέτει καινούργιας σχεδίασης ζάντες 17 και 18 ιντσών, καθώς και 16 ιντσών που μεταφέρονται από τον προκάτοχό του. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του, το νέο KΟΝΑ και σε σχέση με τον προκάτοχό του, είναι μεγαλύτερο κατά 40 mm στο μήκος γεγονός που του εξασφαλίζει μια πιο κομψή και δυναμική εμφάνιση.

Το νέο KΟΝΑ είναι διαθέσιμο με πέντε νέα χρώματα αμαξώματος, τα Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey και Misty Jungle που προστίθενται στα πέντε υπάρχοντα. Κάθε χρώμα μπορεί να συνδυαστεί με τη Phantom Black διχρωμίας οροφής που διαθέτει και ανάλογα καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών. Αυτό συμβάλλει στη σπορ και κομψή εμφάνισή του Kona και δίνει στους πελάτες περισσότερες επιλογές για εξατομίκευση.

Αλλαγές στη σχεδίαση του εσωτερικού

Το εσωτερικό του νέου KΟΝΑ σχεδιάστηκε έτσι ώστε να διαθέτει μια πιο εξελιγμένη και σύγχρονη εικόνα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Διαθέτει στιβαρή και σύγχρονη εμφάνιση που ταιριάζει στην τολμηρή εξωτερική του εικόνα και προσελκύει πελάτες οι οποίοι έχουν έναν πιο ενεργό τρόπο ζωής. Αυτό σε συνδυασμό με τη σημαντική τεχνολογική εξέλιξη εξασφαλίζει στο εσωτερικό ένα νέο επίπεδο αντιληπτής ποιότητας.

Η καινούρια κονσόλα έχει αποσυνδεθεί από τον πίνακα οργάνων για να τονίσει την οριζόντια διάταξη, ενώ το ταμπλό δείχνει φαρδύ και ανάλαφρο προκειμένου να δημιουργεί μια άνετη και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Αφουγκραζόμενοι τις επιθυμίες των πελάτων οι άνθρωποι της Hyundai έχουν προσθέσει, χάριν ευκολίας, ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Η νέα τεχνολογία εσωτερικού φωτισμού εστιάζει στην κεντρική βάση καθώς και στα πλευρικά φώτα στο χώρο που αντιστοιχεί στα πόδια του οδηγού και του συνοδηγού, τονίζοντας το lifestyle χαρακτήρα του KΟΝΑ. Οι νέου τύπου διακοσμητικοί δακτύλιοι γύρω από τα ηχεία και τους αεραγωγούς με φινίρισμα αλουμινίου συμβάλλουν στη δημιουργία ενός υψηλότερου επιπέδου ποιότητας και φινέτσας.

Το νέο εσωτερικό του KΟΝΑ ολοκληρώνεται με καινούργια χρώματα και υλικά. Οι νέες επενδύσεις των καθισμάτων περιλαμβάνουν μαύρο ύφασμα σε μοτίβο houndstooth, υφάσματα με ανάγλυφο σε μαύρο και γκρι, καθώς και διάτρητο δέρμα σε μαύρο, μπεζ ή χακί.

Συνδεσιμότητα & Τεχνολογία

Το νέο KONA είναι εξοπλισμένο με τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα και τις πιο προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ένα από τα πολλά νέα στοιχεία του νέου KΟΝΑ αποτελεί ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών. Ένα στάνταρ στοιχείο στο νέο Kona είναι το Display Audio με μεγαλύτερη πλέον οθόνη, από τις 7 στις 8 ίντσες και ραδιόφωνο DAB. Επίσης, έχει αναβαθμιστεί με ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Car Play, κάτι που σημαίνει πως οι πελάτες δεν χρειάζεται πλέον να χρησιμοποιούν καλώδιο για να συνδέσουν τα τηλέφωνά τους στο σύστημα Display Audio.

Επιπλέον, το νέο KΟΝΑ διαθέτει προαιρετικά οθόνη AVN 10,25” καθώς και Bluelink, προσφέροντας νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Η έκδοση του Bluelink, του συστήματος τηλεματικής της Hyundai, περιλαμβάνει λειτουργίες προφίλ χρήστη, πλοήγηση Last Mile, Connected Routing, πληροφορίες Live Parking και πολλά άλλα. Οι πελάτες μπορούν να έχουν ένα εξατομικευμένο προφίλ χρήστη που μπορεί να μεταφερθεί σε άλλα οχήματα Hyundai παρέχοντας τις ίδιες δυνατότητες.

Το Last Mile Navigation βοηθά τους πελάτες να συνεχίσουν το ταξίδι τους στον τελικό προορισμό τους ακόμα και μετά το παρκάρισμα του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας είτε την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality) είτε τους χάρτες Google του κινητού τους. Το Connected Routing είναι το σύστημα πλοήγησης που βασίζεται στο cloud της Hyundai. Οι πληροφορίες Live Parking προσφέρουν στους χρήστες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την τοποθεσία και την τιμή των πλησιέστερων διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης.

Επιπλέον, η τελευταία αναβάθμιση του Bluelink διαθέτει λειτουργία Free Text Search ώστε οι χρήστες να αναζητούν με ελεύθερο κείμενο διευθύνσεις ή σημεία ενδιαφέροντος. Επιπρόσθετα, το νέο ΚΟΝΑ είναι εξοπλισμένο με εξελιγμένες δυνατότητες αναγνώρισης φωνητικών εντολών. Οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιούν και να ρυθμίζουν π.χ. το κλιματισμό, τη θέρμανση του πίσω παρμπρίζ και των εξωτερικών καθρεφτών καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι μέσω μιας απλής φωνητικής εντολής.

Προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού

Το νέο KΟΝΑ είναι εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Το σύστημα Smart Cruise Control (SCC) έχει αναβαθμιστεί ώστε να υποστηρίζει τη λειτουργία stop and go. Αντίστοιχα, το σύστημα Blind-Spot Collision-Hindance Assist (BCA), διαθέσιμο σε συνδυασμό με το κιβώτιο DCT, έχει επίσης βελτιωθεί επεμβαίνοντας στα φρένα του αυτοκινήτου, όποτε είναι απαραίτητο, ώστε να αποφευχθεί μια σύγκρουση εάν εντοπιστεί ένα άλλο όχημα κοντά στην τυφλή γωνία και την ώρα που ο οδηγός επιχειρεί αλλαγή λωρίδας.

Ένα νέο χαρακτηριστικό στο νέο KΟΝΑ είναι το Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό, εάν δεν αντιδράσει αρκετά γρήγορα, όταν το προπορευμένο όχημα αρχίζει να κινείται. Ένα ακόμη σύστημα είναι το Lane Follow Assist (LFA), το οποίο επεμβαίνει αυτόματα στο τιμόνι για να βοηθήσει τον οδηγό να παραμείνει στο κέντρο της λωρίδας.

Ένα επίσης αναβαθμισμένο σύστημα αποτελεί το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) με ανίχνευση πεζών και πλέον και ποδηλατών. Το FCA, εκτός από μια κάμερα, χρησιμοποιεί και έναν αισθητήρα για την πιο αποτελεσματική ανίχνευση πιθανών συγκρούσεων. Κάτι που διασφαλίζει μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας ακόμη και σε κακές καιρικές συνθήκες. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει μια πιθανή σύγκρουση και ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως, τότε ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Ως μια ακόμη αναβάθμιση το FCA έρχεται τώρα ως στάνταρ, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης πεζών.

Το Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), επίσης νέο για το ΚΟΝΑ με το DCT, λειτουργεί επεμβαίνοντας στα φρένα για την αποφυγή οπίσθιας σύγκρουσης αν εντοπιστεί άλλο αυτοκίνητο. Πρόκειται για μια σημαντική αναβάθμιση από το προηγούμενο αντίστοιχο σύστημα που παρείχε μόνο προειδοποίηση.

Ένα ακόμη μοναδικό χαρακτηριστικό αποτελεί το νέο KΟΝΑ είναι το Rear Seat Alert (RSA), το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό κατά την έξοδο του από το αυτοκίνητο εάν κάποιος ή κάτι βρίσκεται στο πίσω κάθισμα. Ένα άλλο χαρακτηριστικό ασφαλείας που προορίζεται κυρίως για την προστασία των παιδιών, είναι το Safe Exit Warning (SEW) το οποίο αποτρέπει τους επιβάτες να βγουν από το αυτοκίνητο εάν δεν είναι ασφαλές.

Το Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) χρησιμοποιεί τo σύστημα πλοήγησης ή την εμπρός κάμερα για να εντοπίσει το τρέχον όριο ταχύτητας και να το εμφανίσει στον πίνακα οργάνων και στο AVN. Εάν ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας, τότε εμφανίζεται μια σχετική οπτική προειδοποίηση. Επιπλέον, το νέο KΟΝΑ είναι πλέον διαθέσιμο με eCall, ένα χαρακτηριστικό που ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης στην περίπτωση που ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι ή πιεστεί ο διακόπτης του e-Call.

Άνεση & ευρυχωρία

Ορισμένα νέα χαρακτηριστικά διασφαλίζουν πιο άνετες μετακινήσεις και για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται τα πίσω θερμαινόμενα καθίσματα και μία θύρα USB. Το νέο KΟΝΑ με τη χειροκίνητη ρύθμιση καθισμάτων έχει επίσης βελτιωθεί. Οι επιβάτες που κάθονται μπροστά μπορούν να προσαρμόσουν εν κινήσει το ύψος των καθισμάτων τους για να έχουν την ιδανική θέση.

Νέες εκδόσεις κινητήρων τόσο για σπορ όσο και για οικονομική οδήγηση

Η γκάμα κινητήρων του νέου KΟΝΑ θέτει νέα δεδομένα σε ότι αφορά την απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Στην κορυφή βρίσκεται ο αναβαθμισμένος κινητήρας 1.6 T-GDI τεχνολογίας Smartstream με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT) και ισχύ 198 PS. Αυτός ο πανίσχυρος, δυναμικός συνδυασμός διατίθεται σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερεις τροχούς.

Για βέλτιστη οικονομία καυσίμου το νέο KONA εφοδιάζεται με 48V υβριδική τεχνολογία. Αυτή η τεχνολογία εφαρμόζεται ως στάνταρ στον Smartstream πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 136 PS και διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο DCT επτά σχέσεων (7DCT) ή έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο (6iMT) έξι σχέσεων, καθώς και προαιρετική τετρακίνηση. Ο βενζινοκινητήρας 1.0 T-GDI Smartstream CVVD με τους 120 PS μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με 48V υβριδική τεχνολογία και προαιρετικά το κιβώτιο 6iMT.

Με πρώτο πεδίο εφαρμογής τα νέα i30 και i20, ο έξυπνος συμπλέκτης iMT λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά χωρίς μηχανικό σύνδεσμο. Κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό, το iMT αποδεσμεύει τον κινητήρα από το κιβώτιο, εξοικονομώντας καύσιμο καθώς ο κινητήρας μπορεί να σβήσει και το αυτοκίνητο να «ρολάρει». Μόλις ο οδηγός πιέσει είτε το πεντάλ των φρένων είτε του γκαζιού ο κινητήρας παίρνει ξανά μπροστά στην ίδια ταχύτητα, χάρη στην ισχύ που παρέχει το Mild Hybrid Starter Generator.

Δίχως το σύστημα υβριδικής τεχνολογίας, ο κινητήρας 1.0 T-GDI Smartstream μπορεί να συνδυαστεί είτε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

To KONA Facelift είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) της Hyundai. Το CVVD βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και την οικονομία καυσίμου ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Η τεχνολογία χρονισμού και ελέγχου των βαλβίδων ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος τους ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό είναι το μόνο σύστημα που μπορεί να μεταβάλλει τη διάρκεια του ανοίγματος της βαλβίδας κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, ανάλογα με τις συνθήκες.

Το σύστημα μετάδοσης του KONA Hybrid

Το νέο KONA διατίθεται και σε πλήρως υβριδική έκδοση από το 2020. Το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει κινητήρα βενζίνης 1.6 GDI και ηλεκτρικό μοτέρ με συνδυασμένη απόδοση 141 PS, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και μετάδοση ισχύος στους μπροστινούς τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 32 kW τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία πολυμερών λιθίου χωρητικότητας 1,56 kWh.

Σημαντικές βελτιώσεις για μεγαλύτερη άνεση

Το νέο KONA έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία σε σχέση με τον προκάτοχό του προκειμένου να προσφέρει ακόμη πιο άνετες μετακινήσεις. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί εκ νέου προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και δίχως να επηρεασθεί στο ελάχιστο ο σπορ χαρακτήρας του KONA. Πέρα από τα ελατήρια και τα αμορτισέρ, έχουν αλλάξει και οι αντιστρεπτικές ράβδοι για καλύτερα επίπεδα άνεσης και ηχομόνωσης. Τα πίσω bump-stops έχουν επίσης ρυθμιστεί για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και καλύτερο έλεγχο των πλευρικών κινήσεων του αμαξώματος.

Το νέο KONA διατίθεται και με αναβαθμισμένα ελαστικά σε όλα τα μεγέθη των τροχών με αποτέλεσμα την μικρότερη αντίσταση κύλισης και την αποδοτικότερη οδήγηση. Τα ελαστικά των 18 ιντσών έχουν αναβαθμιστεί από Conti Sport Contact 5 σε Conti Premium Contact 6 για να βελτιώσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας. Έτσι, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα μια ακόμη πιο ήσυχη καμπίνα. Επιπλέον, πολλά μέρη του αυτοκινήτου έχουν αναβαθμιστεί για τον περαιτέρω περιορισμό του θορύβου, των κραδασμών και της τραχύτητας (NVH), βελτιώνοντας την άνεση στο εσωτερικό.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ρυθμισμένο ώστε να ταιριάζει με τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης και τα νέα ελαστικά. Πλέον το νέο KONA προσφέρει μια πιο άνετη και επικοινωνιακή πληροφόρηση σε κάθε ταχύτητα. Αυτή η νέα ρύθμιση εφαρμόζεται σε ολόκληρη τη γκάμα του KONA. Η μόνη εξαίρεση είναι το KONA N Line σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.6 T-GDI και την τετρακίνηση, το οποίο έχει ένα συγκεκριμένο set-up για να ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το νέο KONA Electric, το οποίο θα συνεχίσει να έχει το ίδιο σύστημα μετάδοσης και την ίδια αυτονομία με το απερχόμενο μοντέλο, θα αποκαλυφθεί στο εγγύς μέλλον.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button