MUST_READNEA

Έρχεται το τέλος των plug-in υβριδικών στην ΕΕ;

Έρχεται το τέλος των υβριδικών plug-in στην ΕΕ; Σε αυτό το ερώτημα επιχειρεί να απαντήσει δημοσίευμα του Reuters, που εστιάζει στην επικείμενη αυστηροποίηση της περιβαλλοντικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας (Τα «Green Finance» που θα τεθούν σε ισχύ φέτος).

Με βάση των πληροφοριών του άρθρου, οι κατασκευαστές οχημάτων PHEV, δεν θα μπορούν να χαρακτηρίζουν τις εν λόγω επενδύσεις “βιώσιμες” περιβαλλοντικά μετά το 2025. Εστιάζοντας στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των PHEVs πρόσφατη μελέτη επισημαίνει ότι η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 των PHEVs είναι στην πράξη έως και τέσσερις φορές υψηλότερες από εκείνες που αναφέρονται στην έγκριση τύπου.

Για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει το τέλος των PHEV ως τεχνολογία «μετάβασης», καθώς «πράσινα» θα λογίζονται στο μέλλον τα αυτοκίνητα που δεν καθόλου εκπέμπουν CO2, δηλ. τα BEV που κινούνται μόνο με μπαταρία. Να τονιστεί εξάλλου, ότι για την ΕΕ, οι νέοι κανόνες αποσκοπούν στην επιτάχυνση της διέλευσης στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της.

Η νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από το 2025 εκτιμάται ότι θα αυξήσει το κόστος παραγωγής των επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων καθιστώντας τα ασύμφορα για τους κατασκευαστές, με άμεσο αντίκτυπο και στις τιμές των αυτοκινήτων. Έτσι, το μέλλον των PHEV προβλέπεται δυσοίωνο αφού η αφαίρεση της ετικέτας «green» θα αφαιρέσει όλα τα φορολογικά προνόμια και τις απαλλαγές για εταιρική χρήση (το 90% και βάλε των plug-in υβριδικών αφορά εταιρικές πωλήσεις).

Στο δημοσίευμα εξάλλου γίνεται και αναφορά στις πολιτικές των κρατών στο ζήτημα αυτό, που φυσικά επηρεάζουν τη ζήτηση ανάμεσα στα υβριδικά και τα ηλεκτρικά και γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ των ηλεκτρικών. Για παράδειγμα, στις κάτω χώρες που έχουν ήδη αποκλείσει από το 2016 τα PHEV από φορολογικές ελαφρύνσεις, έκτοτε καταγράφηκε οκταπλάσια αύξηση στις πωλήσεις BEV έναντι PHEV, δείχνοντας πώς η κυβερνητική πολιτική για την τεχνολογία των οχημάτων μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Στη Νορβηγία, εξάλλου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν  σε πωλήσεις τα υβριδικά μοντέλα plug-in.

Φυσικά, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη διαδηλώνουν ενάντια στα νέα σχέδια της ΕΕ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Bentley, Adrian Hallmark, μια εταιρεία που δεν έχει ακόμη παρουσιάσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δήλωσε ότι ουσιαστικά είναι «τρελό να υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο μέχρι το 2025, διότι ουσιαστικά σκοτώνεις τη ζήτηση σήμερα».

Από τα παραπάνω, μπορεί να συνάγει κανείς το συμπέρασμα ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και μόνο ηλεκτρικό και πλέον οι κατασκευαστές αναζητούν τρόπους ομαλής μετάβασης σε αυτό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα κόστη των επενδύσεων τους, αλλά και τις τιμές των προϊόντων τους. Ακόμη και έτσι όμως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μέλλον μπροστά τους, ειδικά αν εξελιχθεί η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Με αγάπη από την caroto team.