BLOGNEATRENDING

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν αυξήσεις φόρων σε διόδια και καύσιμα [blog]

Γιατί οι κατασκευαστές που πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη να θέλουν κάτι τέτοιο; Πολύ απλά, για να στραφεί το αγοραστικό κοινό προς τα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Συχνά-πυκνά διαβάζουμε για έξαρση στις πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως φαίνεται αφού στα φουλ υβριδικά συμπεριλαμβάνονται και τα ήπια 48βολτα, ενώ στα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά. Μάλιστα για τα τελευταία το μέλλον τους προβλέπεται δυσοίωνο αφού αν καταργηθούν οι σχετικές φοροαπαλλαγές… τα PHEV θα τα φάει η μαρμάγκα.  

Και παρά τα όσα γράφονται οι πωλήσεις των EV είναι συγκρατημένες, οι υποδομές φόρτισης δεν προχωρούν όσο θα έπρεπε και το αγοραστικό κοινό διατηρεί τις επιφυλάξεις του. Οπότε…

Υψηλότερους φόρους στα συμβατικά οχήματα που καίνε αέριο και ντίζελ επιθυμούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών τους οχημάτων. Κι αυτό δεν είναι μια απλή επιθυμία…αλλά μια νέα στρατηγική που θα εφαρμόσουν οι κατασκευαστές στο διάλογο που θα έχουν με τις κυβερνήσεις το επόμενο διάστημα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον τα κορυφαία στελέχη πολλών κατασκευαστών αυτοκινήτων και φορτηγών καλούν τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να εισαγάγουν νέους φόρους για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από αυτοκίνητα και φορτηγά που κάνουν χρήση  βενζίνης και ντίζελ. Ο στόχος προφανής: Να βοηθήσουν τα EV τους να ανταγωνίζονται καλύτερα… τα αυτοκίνητα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μάλιστα έχουν και προτάσεις, αφού προτείνουν οι εισφορές (η φορολογία δηλαδή) να λάβουν τη μορφή διοδίων στους αυτοκινητόδρομους ή αυτές να αποτυπώνονται με υψηλότερους φόρους στα καύσιμα. «Πρέπει να φορολογήσουμε τον άνθρακα στην αντλία», δήλωσε ο Markus Duesmann, διευθύνων σύμβουλος της Audi AG.

Είναι γνωστό το δίλημμα των κατασκευαστών: «Προωθούμε με κάθε τρόπο τα ηλεκτρικά ή συνεχίζουμε να ποντάρουμε στα παραδοσιακά μας οχήματα, που άλλωστε θα συνεχίζουν να παράγονται και αν φορολογηθούν τα καύσιμα, αυτό θα βλάψει τις πωλήσεις τους;» Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα… θα έλεγε ο θυμόσοφος λαός.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button