MUST_READNEATRENDING

Lamborghini Countach LP500: Η ιστορία ενός μύθου!

Μισός αιώνας συμπληρώνεται από την γέννηση ενός πραγματικού μύθου. Του supercar που… μπήκε σε χιλιάδες παιδικά δωμάτια, έπαιξε σε πολλές ταινίες και καθιέρωσε τη Lamborghini στην ελίτ της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όταν λέμε ότι μπήκε στα παιδικά δωμάτια δεν εννοούμε βέβαια κυριολεκτικά, παρά μόνο στη μορφή της αφίσας που κοσμούσε τους τείχους στο δωμάτιο, δίπλα σε αυτή του Μαραντόνα, του Τζόρνταν και της Πάμελα Άντερσον. Έτσι και το ιταλικό υπεραυτοκίνητο με την απόλυτη σχεδίαση και τις μηδαμινές καμπύλες αποτέλεσε το απόλυτο είδωλο από το 1974 μέχρι το 1990 που διατηρήθηκε η παραγωγή του.

Η Countach ήταν αυτό ακριβώς που λέμε… «είναι και φαίνεται» στο θέμα των επιδόσεων, καθώς ναι μεν σε καθήλωνε με την εμφάνιση της, αλλά ο 12κύλινδρος κινητήρας που στην πρώτη φάση της παραγωγής της είχε χωρητικότητα 4.000 κ.εκ. (αργότερα εφοδιάστηκε με μοτέρ V12 5,2 λίτρων), χάριζε στην Countach τις επιδόσεις που της άξιζαν.

Σήμα κατατεθέν τί άλλο; οι φημισμένες scissors doors, ιδέα του σχεδιαστή Marcello Gandini, αλλά και το πίσω μέρος με τους αεραγωγούς εμπνευσμένους από τα πνευμόνια του μεγάλου λευκού καρχαρία. Καθόλου τυχαίος ο παραλληλισμός, αφού κοιτώντας τη και μόνο ένιωθες ότι μπορεί να «κατασπαράξει» οποιοδήποτε αυτοκίνητο βρεθεί στο διάβα του.

Πάμε όμως να δούμε 10 λιγότερο γνωστές
πτυχές της Countach LP 500:

  • Το πρωτότυπο LP 500 έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το 1971, όπου συνάντησε τόσο μεγάλη απήχηση που έκανε τους ανθρώπους της ιταλικής φίρμας να περάσουν στην παραγωγή της.
  • Η LP 500 και η Countach ουσιαστικά ήταν δύο διαφορετικά μοντέλα. Το 1974 η LP 500 ήταν ένα βήμα πριν την παραγωγή, όμως δεν κατάφερε να περάσει τις δοκιμές πρόσκρουσης. Έτσι προέκυψε η εκλογικευμένη της εκδοχή με το όνομα Countach.
  • Πως προέκυψε η ονομασία της. Το Countach δεν είναι ακριβώς λέξη αλλά ένα επιφώνημα στην ιταλική τοπική διάλεκτο. Λίγο πριν την επίσημη αποκάλυψη της ένας αγρότης σήκωσε το πανί με το οποίο την έκρυβαν οι Ιταλοί δίπλα σε ένα τρακτερ, αναφωνώντας έκπληκτος «countach». Αυτή η ιστορία άρεσε στο Gandini και τα υπόλοιπα στελέχη (μανούλες στο marketing) ενέκριναν την ονομασία.
  • Τα αρχικά LP προέκυψαν από τα ιταλικά Longitudinale Posteriore που μεταφράζονται ως πίσω διαμήκης τοποθέτηση, υποδηλώνοντας την τοποθέτηση του θηριώδους κινητήρα στο πίσω μέρος του αμαξώματος.
  • Η παραγωγή της Countach ξεκίνησε το 1974 και τελείωσε το 1991, ολοκληρώνοντας συνολικά 1999 αυτοκίνητα σε 5 διαφορετικές σειρές που εξελίχθηκε.
  • Η πίσω πτέρυγα που την έμοιαζε να μοιάζει με λευκό καρχαρία ήταν επί της ουσίας «άχρηστη» και υπήρχε μονάχα για λόγους εμφάνισης και εντυπωσιασμού. Ίσα ίσα που δεν βοηθούσε ιδιαίτερα σε θέματα αεροδυναμικής. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει η LP400 Periscope.
  • Το ιταλικό supercar δεν πραγματοποίησε ποτέ αεροδυναμικές δοκιμές. Έτσι άρεσε και έτσι κατασκευάστηκε, μετά από δοκιμές σε κοινούς δρόμους. Εξάλλου, ποιος νοιαζόταν τότε για τέτοιες… λεπτομέρειες.
  • Το τζάμι του παρμπρίζ δεν κατασκευάζεται πλέον. Πολύ μπροστά οι Ιταλοί, ήθελαν τότε ένα τζάμι με υλικά τέτοια που να μην αφήνουν την ακτινοβολία να προβληματίζει τον οδηγό της Countach, αλλά και να θρυμματίζετε με τρόπο ασφαλή σε περίπτωση ατυχήματος. Το βέλγικο γυαλί Glaverbel δεν μπορεί πλέον να κατασκευαστεί όπως ήταν, και ένα αντίγραφο του θα κόστιζε αρκετές χιλιάδες ευρώ.
  • Η LP 500 προέκυψε μετά από ένα χαμένο στοίχημα. Και μάλιστα το στοίχημα το έχασε ο ίδιος ο Ferruccio Lamborhini, καθώς αντιπαθούσε το αγωνιστικό τμήμα και πίστευε πως η συμμετοχή σε αγώνες θα αποτελέσει ζημιά για την εταιρεία. Τα υπόλοιπα στελέχη όμως λάτρεις των αγώνων δοκίμασαν επί 2 έτη το πρωτότυπο LP 400 που όχι μόνο δεν έβγαλε βλάβες, αλλά διακρίθηκε κιόλας. Η συνέχεια… γνωστή.
  • Το 1971 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, η LP 500 δεν εμφανίστηκε στο χώρο της Lamborghini αλλά σε αυτόν της Carrozzeria Bertone. Εκεί βρισκόταν για πρώτη φορά η Miura SV και οι Ιταλοί μάλλον ήθελαν να τραβήξουν περισσότερο τα βλέμματα με αυτό το ντουέτο. Η ιστορία έδειξε ότι το κατάφεραν και με το παραπάνω…

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button